ב.מ.וו מתקרבת להצגת הדור הבא של כלי הרכב החשמליים שלה, כאלה אשר יתבססו על פלטפורמה ראשונה ייעודית חדשה ומתקדמת של היצרנית לרכב חשמלי. דגמים אלה יהיו שייכים למשפחת 'נויה קלאסה' שאת הרוח שלה כבר הציגה היצרנית במגוון רכבי תצוגה שונים. 

הדגם הראשון שיוצג על בסיס הפלטפורמה החדשה הוא הדור השני של ב.מ.וו iX3, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) החשמלי של היצרנית. דגם זה החל את דרכו בשנת 2018 – אז למעשה כגרסה מוסבת חשמל לב.מ.וו X3 הפופולרי. כעת, כאמור, הדור החדש צפוי להיות זה שיציג לראשונה כמה מהפיתוחים החדשים ביותר של היצרנית. 

ב.מ.וו iX3 החדש יחשף בספטמבר: זה מה שאנחנו יודעים כעת
צילום: ב.מ.וו

ראשונה תהיה זו שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו. אומנם התמונות שפורסמו מציגות את iX3 כשהוא עדיין תחת הסוואה, אך ניתן להבחין ביחידות התאורה הצרות והשונות מאוד מאלה המעוגלות של X3. עוד ניתן לראות את סבכת הכליות שתופסת כאן מבנה צר ואנכי יותר – הומאז' לדגמי העבר של היצרנית. כיוון כללי להופעה ניתן, כנראה, לראות בקונספט בעל שם דומה שהוצג בשנה שעברה.

בסביבת הנהג אנו צפויים לפגוש בלא מעט חידושים של היצרנית. מבנה הדשבורדה והקונסולה המרכזית יהיו שונים משאר דגמי היצרנית: במקום לוח מחוונים מסורתי בב.מ.וו הלכו על תצוגה רוחבית הצמודה לשמשה אשר נמתחת בין קורות A להצגת נתוני נהיגה שונים. להשלמת מערך המידע בב.מ.וו יציגו תצוגה עילית חדשה המסוגלת להציג את הנתונים השונים בתלת מימד, בצבע ובהפרדה גבוהה. 

ב.מ.וו iX3 החדש יחשף בספטמבר: זה מה שאנחנו יודעים כעת
צילום: ב.מ.וו

במרכז צפוי מסך מולטימדיה גדול וניתן להבחין בחיתוך הייחודי לו הוא זוכה ליצירת עניין בסביבת הנהג. גלגל ההגה גם הוא צפוי להיראות מודרני למדי ועליו נוכל למצוא כפתורי מגע חדשים שפיתחה היצרנית אשר ישתנו וציגיו פונקציות שונות בהתאם לזמינותן בעת הנהיגה והניווט בין האפשרויות השונות. 

כאמור, כבסיס תשמש פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה – לראשונה אצל היצרנית במתח 800V. המעבר לתפעול במתח שכזה יאפשר ל-iX3 שיפור ניכר בקצב הטעינה המהירה שיעמוד על 400 ק"ו מרביים: שווה ערך לכ-350 ק"מ ב-10 דקות (אם תצליחו למצוא עמדת טעינה מתאימה). בכלל, בב.מ.וו מציינים כי הפלטפורמה החדשה תאפשר שיפור ניכר ביעילות שימוש האנרגיה ויחד עם מערכי סוללות חדשים ומתקדמים יותר הצפי הוא לטווח מירבי של עד 800 ק"מ, בהתאם לגרסה.

ב.מ.וו iX3 החדש יחשף בספטמבר: זה מה שאנחנו יודעים כעת
צילום: ב.מ.וו

עוד בנושא טעינה. ה-iX3 יוצע עם טעינה ביתית בהספק של 11 ק"ו סטנדרטיים, אך כאופציה ניתן יהיה לשדרג למטען קיר בהספק של עד 19.2 ק"ו. בחירה באופציה הזו (מטען DC למעשה) תאפשר טעינה ופריקת אנרגיה (אל הבית בעת הפסקת חשמל, למשל). בכלל, לרכב אפשרות לטעינת מכשירים חיצוניים (V2L), טעינת הרשת (V2G) וכאמור טעינת בית הלקוח (V2H).

ב.מ.וו צפויה לחשוף רשמית את iX3 החדש בחודש ספטמבר הקרוב במסגרת תערוכת הרכב במינכן.

ב.מ.וו iX3 החדש יחשף בספטמבר: זה מה שאנחנו יודעים כעת
צילום: ב.מ.וו