הדור החדש מגיע לא דקה אחת מוקדם מדי שכן זה הנוכחי (שני) מוצע ללא שינויים משמעותיים מאז שהוכרז בסוף שנת 2016, כאשר הוא בעצמו מבוסס על הדור הראשון שהוצג לראשונה בשנת 2011.
בינתיים, במאזדה פרסמו כמה תמונות טיזר חלקיות והצהרה כללית על אופיו של הדור החדש. מהתמונות ניתן להבחין בקווים המוכרים של היצרנית, כאלה אשר ישלבו את מה שכבר ראינו בדגמי CX-90 ו-CX-70 האמריקאים ו-CX-60 או CX-80 האירופאים. סביר כי במאזדה יציגו נוסחה מתקדמת ומלוטשת יותר לקו העיצוב המוכר, כאשר לפי התמונות שפורסמו וצילומים של רכבים תחת הסוואה נראה יחידות תאורה המשולבות אל תוך הסבכה.

במאזדה מציינים כי הדגם תוכנן כדי "להתאים לסגנון חיים אורבני ופעיל, ונועד לקסום ללקוחות אשר צריכים רכב שמסוגל לבצע סידורים עירוניים מאידך ולצאת אל מחוץ לעיר בסופי השבוע". עוד הוסיפה היצרנית כי CX-5 החדש יציע "ניהוג נוסח ביטחון, עיצוב מרגש ושימושיות שיפנו ללקוחות מאזדה המוכרים כמו גם ללקוחות חדשים". כך, במידה מסוימת, מנסה מאזדה להבדיל את CX-5 החדש – אשר צפוי לשמור על שמו ולא להצטרף לשיטת סימול רכבי הפנאי החדשה יותר של היצרנית – מ-CX-50 אשר מציע אופי הרפתקני ו"שטחי" יותר.
נזכיר, מוקדם יותר השנה דיווחנו על תכניותיה של מאזדה להצגת הדור החדש. אז שיתפ במאזדה כי דגם זה יהיה הראשון להשתמש בסדרת המנועים החדשה של היצרנית אשר תכונה 'סקיי-אקטיב Z' אשר תוצג לראשונה בשנת 2027. בין היתר, סדרת Z תציג לראשונה יחידת הנעה היברידית מפיתוח עצמי של מאזדה המבוססת על המנוע החדש ומערך חשמלי שיצטרף אליו. נכון, אם עקבתם אחרי המספרים הרי ש-CX-5 יוצע בשווקים השונים כבר כדגם 2026 – ומכאן ניתן להניח כי לפחות בתחילת דרכו, וכל עוד במאזדה לא שינו את לוח הזמנים לסדרה Z, הוא יוצע עם המנועים המוכרים של הדגם.

בהקשר זה, מעניין לראות אם בדומה ל-CX-50, גם CX-5 החדש יוצע עם המערך ההיברידי של טויוטה בתחילת הדרך. היעדר מהדורה היברידית בשנות השיווק הראשונות – במיוחד בתחום בו כיום כל המתחרים המרכזיים מציעים אופציה היברידית אחת לפחות – עלול להשפיע על קליטת הדור החדש בשווקי הרכב השונים.