ארבע מאות אלף שקלים לחלומות ממתי יש הגבלה לחלומות – ועוד איזו הגבלה: 10% מקוניגסג בסיסית, 20% מפרארי 488. ככה לא חולמים חלום.

מאזדה RX-8, שבעיני היא סוג של שלמות, דווקא נכנסת בתקציב אבל לא ממש קיימת בארץ. אין גם טעם לנסות להביא אותה, כי בכל המדינה שלנו אין מי שיכול לטפל במנוע כל כך מורכב. לוטוס אליז או כל לוטוס אחרת ביבוא אישי תהיה עניין מורכב מדי לבעלות, בגלל בעיות תקינה כאלו ואחרות ושוב חוזר עניין האחזקה והטיפולים.

 

איך אומרים אצלנו "זה מה יש ועם זה ננצח". ננגב את הדמעות ונתחיל במכונית העיקרית, זו שתבצע כל מיני מטלות של יום יום, כמו לעמוד בפקק בדרך לעבודה או לנסוע לסופר – אבל כזו שתדע להפוך לזאבה טורפת בכבישים הנכונים; בקיצור: מישהי לחיים נורמליים, אך גם מרגשת. למטרה זו יש בעיני שתי מועמדות בולטות: ב.מ.וו M3 ומרצדס C63 AMG.

ההיצע הישראלי מכריע לכיוון בימר קופה לבנה ילידת 2008, עם 89,000 ק"מ, תיבה ידנית וצליל מלהיט, זה מהימים שלפני זוועות כמו ב.מ.וו ספורטיבית היברידית עם 3 צילינדרים. המחיר 250,000 שקלים, לאחר מיקוח עיקש (ברצינות).

נשארו רק 150,000 שקלים, ולתקציב הזה צריך להכניס רודסטר, רכב אספנות, אופנוע שרירי ורכב שטח. אבל איך אומרים אצלנו "יהיה בסדר".

בלית ברירה אני מחפש רודסטר אספנות; יש לי בלב פינה חמה לקורבט C3, והלוח מציע אחת כחולה שנראית מדהימה – אבל היא לא ממש רודסטר, ולא ממש בארץ (והגיע הזמן שמישהו יעשה סדר בעניין הזה).

זיכרון מסרט ישן מביא אותי לאלפא ספיידר מבציר 86'; חיצונית היא נראית מעולה ולדברי המוכר אין הרבה מה להשקיע בה; מפתחות בסוויץ', רוח בשיער וחוויה רגשית מעולם שלא שמע על בקרת יציבות, איכות חומרים, אבזור ועוד כל מיני דברים של זקנים. כמה עולה 90,000 שקלים ושווה כל גרוש.

עם 60,000 השקלים שנשארו אפשר לקנות רקסטון מיד ראשונה, שנת 2007 ו-280,000 ק"מ – אבל למי אכפת. בפנים יש הרבה מקום ויכולת השטח טובה. זה בלי ספק האוטו לצאת עם החבר'ה לאילת או לסיני. המחשבה על קנייה באיקאה, שתשרוט את ריפוד העור בבימר שלי, חיסלה את ההתלבטות. 

התקציב נגמר, והאופנוע אימא תשמח וממילא אני כמעט תמיד אוהב את זה על ארבע. 

מסתבר 'שאם רוצים אפשר לחלום גם במדינה שלנו. עכשיו רק נשאר להתעורר ולחזור ללאון ליסינג הכסופה שלי. 

 

ב.מ.וו M3 08', ידנית, 4.0 ל'

מנוע בנזין V8, 3999 סמ"ק, 32 שס' הספק/סל"ד 420 כ"ס/8300 מומנט/סל"ד 40.8 קג"מ/3900 תמסורת ידנית 6 היל', הנעה אחורית בסיס גלגלים 276 ס"מ אxרxג 141x182x462 ס"מ תא מטען 450 ל' מהירות מרבית (יצרן) 250 קמ"ש 0 ל-100 קמ"ש (יצרן) 4.8 שנ' צריכת דלק (ממוצע יצרן) 8.1 ק"מ/ל' ציון מבחן ריסוק (E-NCAP) ★★★★★ מחיר 250,000 שקלים הופיעה בגיליון 300

 

אלפא רומיאו ספיידר 86', ידנית, 1.6 ל'

מנוע בנזין 4 ציל', 1570 סמ"ק, 8 שס' הספק/סל"ד 103 כ"ס/- מומנט/סל"ד 14 קג"מ/- תמסורת ידנית 5 היל', הנעה אחורית בסיס גלגלים 225 ס"מ אxרxג 129x163x424.5 ס"מ מהירות מרבית (יצרן) 175 קמ"ש 0 ל-100 קמ"ש (יצרן) 10.2 שנ' מחיר 90,000 שקלים 

 

סאנגיונג רקסטון 07', אוט', 2.7 ל' דיזל

מנוע טורבו דיזל 5 ציל', 2696 סמ"ק, 20 שס' הספק/סל"ד 165 כ"ס/4000, מומנט/סל"ד 34.6 קג"מ/1800-3250, תמסורת אוט' 5 היל', הנעה כפולה קבועה בסיס גלגלים 

282 ס"מ אxרxג 176x187x472 ס"מ תא מטען 1133 ל' מהירות מרבית (יצרן) 180 קמ"ש 0 ל-100 קמ"ש (יצרן) - צריכת דלק (ממוצע יצרן) 10.6 ק"מ/ל' מחיר 60,000 שקלים