ירדן בפול ספיד

בלילה שלפני הנסיעה לירדן התקשיתי להירדם. לא כל יום מזמינים אותך לנסיעה עם הקאן-אם המאבריק X3 בשטחים הפתוחים של ואדי ראם, הפעם חשבתי, זה הולך להיות באמת מיוחד. מצד אחד הSIDE BY SIDE שהתקשורת טוענת ששינה את כללי המשחק (לא נהגתי עליו לפני), מצד שני שטח שנראה כמו פני המאדים – עם שבילים מישוריים אינסופיים ודיונות חול לא נגמרות. אני לא יודע מה אתכם, אבל לדעתי אין עוד הרבה שילובים מוטוריים יותר מטורפים מזה. 
ירדן בפול ספיד

הנסיעה תוכננה ל-3 ימים, מחמישי עד שבת בערב, כאשר אני ועוד 2 עיתונאים (וצלם מוכשר!) מצטרפים עם 2 כלי מאבריק X3 – XDS ו XRS, לקבוצה של 10 כלים פרטיים. בקבוצה כמעט כולם (מלבד אחד) שידרגו למאבריק X3, כולם נהגים בעלי ניסיון רב וזאת הייתה נסיעה שלישית שלהם לירדן. למוביל הטיול - צחי כפרי מכפרי סוכנויות הייתה מטרה לקחת אותם ואותנו למקומות מעניינים. כבר בגבול כשכולם עטו על עצמם כאפיות וקסדות היה נראה שאנחנו הולכים לשחזר את סצינת המרדף מהסרט  - מד מקס.

כך החלו 3 ימים שמאתגרים את חוקי ההיגיון והפיזיקה. כמו ילדים שבוחנים את גבולות הגרביטציה עלינו לדיונות ענק, רק כדי לבדוק באיזה מהירות הכלי יציב כשהוא בשיפוע במעלה הדיונה. רק שבניגוד לילדים, הפעם היינו בתוך הכלים כשזה קרה. התחושה דומה לרכבת הרים, רק שכאן אתה שולט בה והכיף הוא עצום. בשיירה עלינו לסכינים של הדיונות כאשר מכל צד עשרות מטרים של שיפוע צד, מפחיד ביותר.  שבילים ארוכים הובילו לנסיעות מהירות מאוד וסגירת תאי שטח עצומים תוך זמן קצר. והיו גם תקלות, פיצוצי צמיגים, החלפת רצועות וכ-9 התהפכויות (כולל אחת שהפכה את הכלי 6 פעמים מראש הדיונה). הכלים, והנהגים הראו עמידות מרשימה ולא נרשמו תקלות יוצאות דופן או פציעות. מילה טובה יש לומר על מוביל הטיול צחי כפרי והצוות שלו שנטעו ביטחון בנהגים בנסיעה קיצונית, ניווטו בצורה יוצאת מן הכלל וידעו לפנק בלי סוף בהפסקות שהיו נחוצות בין קטעי הנהיגה. ולמרות החששות המוקדמות (כי אתה אף פעם לא יודע לאן אתה נכנס) הקבוצה הפרטית הציגה יכולת מקצועית בנהיגה ותפעול התקלות, שמירה על כללי הבטיחות, נסיעה עם קסדות וכבוד לאוכלוסייה המקומית וכללי השמורה. 
ואי אפשר בלי להזכיר את הנוף הירדני, כל כך קרוב אלינו אבל גם כל כך ייחודי. העיניים לא תמיד מאמינות למה שהם רואות. אחת שזכורה במיוחד הייתה בסיומו של היום השני, שדהרנו לאוהלים במהירות, מעיפים אבק שחותך את קרני השמש, השמיים בצבע כחול של ערב ובאופק הרים שהמרחק ביניהם יוצר גוונים של כחול. וכל זה במהירות של למעלה מ-100 קמ"ש. מדהים.
מכיוון שבטיול כזה עדיף לתת לסרט לדבר, המעטנו במילים.
ירדן בפול ספיד

הכתב היה אורח של עופר אבניר בקבוצה של כפרי סוכנויות.