קצת פחות מחודשיים עברו מאז אירוע ההשקה הנרחב של דגמי יונדאי החדשים והמחודשים (i30, טוסון וסונטה), וביבואנית ממשיכים עם תנופת החידושים גם בתחילת השנה החדשה. היום (שלישי) הציגה היבואנית את יונדאי קונה - דגם חדש של רכב פנאי קטן, שחשיבותו גדולה ביותר. הדגם, המכונה קונה, הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט האחרונה והוא מתמקם מתחת לטוסון במבחר הפנאי של יונדאי.
 
יונדאי קונה יוצא לדרך מקומית
צילום: מנהל 
 
עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, אורך של 416.5 ס"מ ורוחב של 180 ס"מ - קונה ממוקם באיזור הגדול יותר של תחום הפנאי הקטן. גם מערכת ההנעה בולטת ביחס למקובל בפלח - קונה יוצע בישראל עם מערכת הנעה חזקה, המבוססת על מנוע 1.6 ל' טורבו-בנזין עם 177 כ"ס ו-27 קג"מ, המועברים לכל ארבעת הגלגלים (הנעה כפולה קבועה) דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. הביצועים, כצפוי מהספק כזה, טובים למדי - ההאצה ל-100 קמ"ש נמשכת 7.9 שניות, המהירות המרבית היא 205 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת היא 14.9 ק"מ/ל' (ציון ירוק 12). לתא המטען נפח של 361 ליטר.

האבזור
קונה יוצע בשתי רמות גימור: 'פרמיום' ו'סופרים'. בהמשך להבטחות אנשי היבואנית בעבר, קונה יוצע בישראל עם מפרט אביזרי הבטיחות הנרחב ביותר שמציע היצרן לדגם. מפרט אביזרי הבטיחות המתקדמים של קונה כוללים בלימת חירום אוטונומית (עד 80 קמ"ש, כולל זיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מהנתיב עם סיוע אקטיבי, ניטור שטחים מתים ועוד. כל אלו מקנים לקונה דירוג בטיחותי 7, וזכאות לחמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופיים, של Euro NCAP (בהם נבחן הדגם עם מבחר מצומצם יותר של מערכות בטיחות מתקדמות).
 
יונדאי קונה יוצא לדרך מקומית
צילום: מנהל 
 
המפרט התקני של קונה כולל את מערך המולטימדיה החדש של יונדאי, המשלב בתוכו את ממשק "קונקטד" של היבואן לצד אפשרות צימוד (מקורית) למכשירי אפל ואנדרואיד ('קארפליי' ו'אנדוראיד אוטו', בהתאמה). עוד כולל המפרט חישוקי "17, מצלמת נסיעה לאחור, קיפול חשמלי למראות הצד, בקרת אקלים ושמשות אחוריות כהות. רמת 'סופרים' כוללת מפרט אבזור עשיר יותר, הכולל חישוקי "18, פנסי ערפל, צביעה דו-גוונית למרכב (גג בצבע שחור או אפור, בהתאם לצבע המרכב שנבחר), משטח טעינה לסמארטפון וכניסה והנעה ללא מפתח.  

המחירים
מחירי יונדאי קונה יחלו ב-134,000 שקלים (רמת 'פרמיום') ויגיעו עד 140,000 שקלים (רמת 'סופרים'). לפי אנשי יונדאי, כרגע מובטחות רק 1000 מכוניות לשוק המקומי - אבל הם עמלים להגדיל את הכמות; להערכתם, למרות שהמחיר אינו זול ביחס לקבוצה, הביקוש לרכב יהיה גבוה מהמלאי שהוקצה.
 
"קשה למצוא מתחרה ישיר, כי יש המון מתחרים בממדים ובמחירים שונים. אבל כאשר לוקחים את נושא הביצועים, הבטיחות והאבזור אני חושב שיש לנו נוקאאוט" - הסביר גילי פריאנטה, ראש חטיבת מכירות יונדאי בכלמוביל. אחד היריבים הקרובים ביומרה הוא מאזדה CX3, אולם אנשי יונדאי לא רואים בו מתחרה עיקרי.
 
יונדאי קונה יוצא לדרך מקומית
צילום: מנהל 
 
לשאלה האם יונדאי קונה לא קרוב מדי לטוסון במחיר, השיב פריאנטה כי מדובר בלקוחות שונים, והוא אף הזכיר כי "ממה שאנו רואים בחודשים האחרונים, לקוחות הטוסון אינם רוכשים דווקא את הגרסאות הזולות"; בהקשר הזה נזכיר כי בשנים האחרונות, מרבית ההזמנות בטוסון הן דווקא לגרסאות היותר-יקרות.
 
מאוחר יותר, צפויה יונדאי להביא כמות קטנה מגרסה מוגבלת-ייצור בשם 'איירון מן' - על שם תחרות הסיבולת המפורסמת שנערכת באי קונה, בהוואי. במחצית השנייה של 2018 עשויות גם להגיע גרסאות זולות וחלשות יותר עם הנעה קדמית, אבל נושא זה עדיין לא סגור.
 
יונדאי קונה יוצא לדרך מקומית
צילום: מנהל