טויוטה חשפה בתערוכת טוקיו (שמתמקדת השנה בשיפורי רכב) מכונית מירוץ חדשה. קבלו את ה-GR סופר ספורט, שתוכננה על-ידי טויוטה גאזו (Gazoo), חטיבת הביצועים של ענקית הרכב היפנית. גאזו מופקדת, מלבד על תחום מכוניות המירוץ, גם על גרסאות הביצועים לכביש של הדגמים הסדרתיים של טויוטה - לדוגמה היאריס GRMN שהושקה לאחרונה באירופה.

מכונית המירוץ החדשה מוגדרת עדיין כדגם תצוגה, אך צפויה להגיע לייצור בקרוב בלי שינויים משמעותיים. היא מצוידת במערכת כלאיים מכוונת ביצועים, שכוללת שילוב בין מנוע 2.4 ליטר בנזין עם שישה צילינדרים (V6) וצמד מגדשי טורבו, לבין שני מנועים חשמליים. טויוטה לא מספקת מפרט טכני מלא, אך מבטיחה הספק משולב מרשים לכל הדעות של 1,000 כ"ס.

טויוטה נותנת גז (וחשמל) עם מכונית מירוץ מלהיבה


ה-GR סופר ספורט מבוססת על מכונית המירוץ הוותיקה של טויוטה, ה-TS050 הייבריד. כמוה, היא כפי הנראה מציעה תיבת שישה או שבעה הילוכים ידנית סיקוונסיאלית (בהתאם למסלול בו היא מתחרה). וגם כאן מדובר במכונית המיועדת בעיקר למירוצי סיבולת, כלומר מירוצים ארוכים שאורכים בין שעות ספורות ל-24 שעות בלי הפסקה, כאשר המכונית מתחרה באופן רציף והנהגים מתחלפים.

טויוטה נותנת גז (וחשמל) עם מכונית מירוץ מלהיבה


בניגוד ל-TS050, שמיועדת רק למירוצים, ל-GR סופר ספורט יש סיכוי קטן להגיע גם לכביש הציבורי. בתעשייה נפוצו שמועות לאחרונה לפיהן טויוטה מעוניינת לייצר את מכונית המירוץ גם בגרסת הומולגציה - כלומר עם מפרט ורישוי מתאימים לשימוש בכביש ציבורי - כפי הנראה במספרים נמוכים מאוד ועם תג-מחיר מפלצתי, כמעט כמו הביצועים. וגם אם זה לא יקרה, הרי שמכונית הספורט החדשה של טויוטה, הסופרה, שתושק בקרוב, צפויה לשאוב מה-GR השראה טכנולוגית.

פרטים נוספים על ה-GR סופר ספורט הסדרתית צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. בכל מקרה, אל תצפו לראות אותה בישראל - לפחות עד שיתחילו להתקיים אצלנו ליגות מירוץ מקצועיות. 

טויוטה נותנת גז (וחשמל) עם מכונית מירוץ מלהיבה