סקודה אוקטביה (1.8 ל' טורבו, אוט') - מבחן דרכים - אוטו

מבט ראשון ושטחי מזהה סקודה אוקטביה רגילה. מבט שני ומעמיק מגלה שינויים קטנים. השילוב של כולם רומז שאולי יש כאן משהו שונה. אולי זו היציבה שמביאים חישוקי ה-"17 והמתלים האחוריים השונים; אולי זה השילוב בין חלונות כהים, מסגרות כרום לשמשות הכהות וצבע שחור; ואולי זה הספוילר הדקיק מאחור ותאורת הלד מלפנים. מערך התוספות האלה עושה את האוקטביה 1.8 ליטר למשהו שנראה, ובכן, קצת יותר יוקרתי ואפילו, כן, קצת מאיים.
 
משפחתית. עם עוצמה
לפני כמה עשורים, בעידן בו הצניעות שלטה, היה ז'אנר שנקרא "Q-car" (באנגלית-בריטית) או "sleeper" (באנגלית-אמריקאית). המקור, ספינות Q (בריטית) או "סוכן חרש" (אמריקאית), כיוון במכוניות – לרוב דגמי סלון – למשהו נכבד-אך-תמים למראה, שנשא בחרטומו מנוע עתיר ביצועים. "זאב בעור כבש" – גרסת הסלון. 

1589591
 
האוקטביה הזו, למרות שאינה כה אימתנית, הזכירה לי אותן. קשה לחשוד בה שמדובר באחת המשפחתיות החזקות בארץ – בייחוד אם לא סופרים את ה-RS הספורטיבית – אך עם 180 כ"ס שמייצר מנוע ה-1.8 ליטר המוגדש היא בהחלט כזו. והמנוע – המשודך לתיבה דו-מצמדית 7 הילוכים – עושה עבודה נהדרת. היציאה הראשונית אולי אינה מושלמת מבחינת זרימה כאשר נעים במתינות, אבל לחצו על המצערת – ואז תחוו ביצועים מרשימים; ההאצה ל-100 קמ"ש נמשכת 7.4 שניות. עליות או עקיפות, כביש צר או פתוח – בכל מצב האוקטביה 1.8 ליטר הזו מטפסת במהירות רבה למהירות על-חוקית.
 
התיבה לא תמיד זורמת, וחוסר הרהיטות הזה מציק בייחוד בתמרוני חניה ובתנועה מאוד איטית. אבל מעבר לכך היא מתפקדת טוב, ומהווה באותן מהירויות, שותף מהיר ויעיל. גם צריכת הדלק נאה: 12.5 קילומטר לליטר ביום מגוון, או 14.5 ק"מ/ל' בשיוט רגוע.
 
שיפור בהתנהגות
בניגוד לאחיותיה החלשות, לגרסת ה-1.8 ליטר מתלה אחורי רב-חיבורי – ויש לו השפעה ממשית ומורגשת על ההתנהגות. השניות הראשונות דווקא מעוררות ספק בגלל רכינה מורגשת בתחילת ההפניה והגה קל מדי. אבל מהר מאוד מסתבר שהאוקטביה הזו יכולה לצלוח כבישים מפותלים בקצב מהיר, מגיבה היטב להעברות משקל ויודעת לפסוע כשצריך. יש לה מספיק הספק ובעיקר הרבה מומנט – 25.4 קג"מ, כבר ב-1250 סל"ד ועד 5000 סל"ד – כדי לגרום לפירלי P7 סינטורטו אותם היא נועלת לילל ולהזיע.

1589590
 
הנוחות אינה מבריקה, בייחוד בעיר. האוקטביה 1.8 יוצרת תחושה שהיא עסוקה מדי ברחובות עם אספלט פגום. נראה שהמתלה האחורי משפר את המצב אבל לא מספיק; מידות הצמיג (225-45-17), עם אותה דופן נמוכה, לא עוזרות. אבל היא ללא ספק עדיפה מחוץ לעיר. ועם זאת, למרות הקשיחות, על כביש גלי עדיין מורגש מחסור מסוים בריסון. הבלמים מספקים, אך מתעייפים תחת העומס שהמכונית יכולה לייצר (כלומר, הנהג בנהיגה מסוג מסוים).
 
התרשמות וחשבון, בבקשה
בפנים פוגש הנהג את אותה סביבת נהג איכותית עם מערכי שליטה קלים לתפעול, מולטימדיה שופעת אפשרויות (כולל תצוגת קרבה עצבנית מדי) כמו-גם צג מידע עשיר בין המחוונים. שינוי משמעותי בהופעה יוצר ריפוד העור המשולב שמביא עמו ארומה יוקרתית. מאחור, כאשר המשענת בין המושבים מרופדי העור פתוחה, בצירוף המרחב ובשילוב השמשות הכהות ניתן לפנטז, לרגע, על מיני לימוזינה.
 
מהודרת וחזקה, ב- 148,000 שקלים (ועוד 11,000 שקלים על חבילת ספיישל אדישן שכוללת עור משולב, חישוקי "17 וקסנון) מתגלה גרסת ה-1.8 ליטר של סקודה אוקטביה כאלטרנטיבה מושכת וראויה למי שמחפש משפחתית מרווחת – אבל עם קצת יותר.
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
129000
החל מ- 1,280 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
3199
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
466
רוחב
181
גובה
146
משקל
1247
בסיס גלגלים
268
נפח תא מטען (ליטר)
535
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1525
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.3
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10
מהירות מרבית (קמ"ש)
202
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.8
צריכת דלק - עירונית
17.8
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
16.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
14.1

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
חלונות אחוריים כהים, מסך "8, מערכת SmartLink
אבזור נוסף בתשלום
גג שמש

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סקודה אוקטביה
גרסה אוקטביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 129000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10
מהירות מרבית (קמ"ש) 202
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 535
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות