יונדאי טוסון: מבחן דרכים וידאו (1.6 ל' אוטומט) - אוטו

 
 
יונדאי חוזרת להשתמש בשם טוסון אחרי הפסקה של כמה שנים לטובת כינוי אלפא-נומרי (iX35), עכשיו הטוסון מגיע גם אלינו, כאשר היבואן מקווה לשחזר את ההצלחה של הדור הראשון של הטוסון בשוק הרכב המקומי
 
עיצוב ונראות
בניגוד ל-iX35, שסבל מעיצוב עמוס מדי בפרטים, הטוסון החדש מציג קו עיצוב בוגר, עם קווים נאים ונקיים יותר – וגריל גדול מלפנים. גרסת הכניסה, Prime, מוצעת עם חישוקי "16 שנראים מעט קטנים מדי. חישוקי "17, ואפילו "19, מוצעים ברמות האבזור הגבוהות יותר (רק בשידוך למנוע 2.0 ל'). תאורת לד ליום מוצעת כסטנדרט ומוסיפה גם היא למראה. וזהו בהחלט רכב נאה, שעושה את העבודה עבור מי שמחפש את מראה רכב הפנאי, גם אם השטח היחידי שהוא נוסע בו הוא חניית העפר ליד הסופר. 

1589337
 
פנים הרכב
תא הנוסעים של יונדאי טוסון מקבל אותנו עם שילובי צבעים נעימים, כאשר המושבים וחלק מהדשבורד בצבע בהיר, והשאר כהה. העיצוב נאה בסה"כ, אם כי לחלקנו הפריע מסך התצוגה הקטן – שנראה קצת מיושן (אם כי תפעול מערכת השמע נוח). לכולם הפריע העדר דיבורית BT. יש כמובן אופציה למערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. רשימת האבזור כוללת קיפול מראות חשמלי עם נעילת/פתיחת הרכב, בקרת שיוט, חיבור USB למערכת הקול וחיישני אורות, למעשה החיסרון המשמעותי היחיד, מלבד הדיבורית, הוא העדר בקרת אקלים, שאינה מוצעת ברמת האבזור הזו.
 
הבעיה העיקרית של תא הנוסעים היא איכות החומרים הפשוטה. למעט מקטע רך אחד, שמרכיב חלק מהדשבורד, בכל שאר המקומות תמצאו פלסטיקה פשוטה למגע, שחלק מהבוחנים גם חשבו שהיא מעט פשוטה למראה.

1589340
 
המרחב מלפנים טוב, גם לגבוהים, והמושב היה נוח למדי לרב הבוחנים. המרווח מאחור טוב לברכיים (ולא יותר מזה) ומרווח הראש נאה. בסיס המושב מעט קצר, אך ניתן לכוון את זווית המשענת, והרצפה השטוחה יחסית מאפשרת ישיבה נוחה יחסית לשלושה. התלונה העיקרית של היושבים מאחור היתה לגבי השילוב בין מושב מעט נמוך עם קו חלונות גבוה. ילדים, או סתם מאותגרים אנכית, לא אהבו את התחושה הסגורה שמתקבלת. אותה בעיה, גם אם במידה מעט פחות חמורה, מתקבלת גם במושב הנוסע מלפנים, שאינו מתכוון לגובה (בניגוד למושב הנהג). תא המטען מציע נפח סביר ולא יותר, וסף ההטענה מעט גבוה (אבל מצד שני יש גלגל רזרבי בגודל מלא), אבל הנפח מספק בהחלט לשימושים משפחתיים מקובלים.
 
נוחות נסיעה
בעיר הטוסון לא מרשים בכל הקשור לנוחות הנסיעה. הוא מתרסק על שיבושים מהסוג ה"רע" וב-50 קמ"ש זז בצורה לא נעימה על שיבושים הכוללים שינויי גובה. הוא טוב יותר ב-30 קמ"ש, ומפתיע לטובה בהתמודדות עם שיבושים קטנים, כאשר עוזרים לכך הצמיגים בעלי החתך הגבוה (215/70-16). אבל בסך הכל, בעיר הנוחות היא בינונית ואף פחות מכך. מחוץ לעיר הטוסון מציע נוחות טובה יותר, עם ריסון טוב על גלים והתמודדות טובה יחסית עם שיבושים קטנים. אך גם שם הוא "בועט" מדי פעם על שיבושים בינוניים ומעלה.

1589338
 
בכל הקשור לנהיגה, נציין שההגה מרגיש קל מדי במצב הרגיל שלו, אם כי אחרי נהיגה של כמה מאות ק"מ מתרגלים. מצב 'ספורט' מקשיח מעט את ההגה, אך המשקל עדיין לא היה לטעמנו.
 
התנהגות ובטיחות
הטוסון לא מנסה לפנות לנהג חובב הפניות. הצמיגים גבוהי הדופן נמרחים בעומס צדי גבוה, תוך מחאה קולנית. הבלמים לא הרשימו בקטע דינאמי בירידה,  אבל כל זמן שהקצב הגיוני, הטוסון הגיוני גם כן, ועושה את העבודה. רק כדאי לבחור במצב הספורט שמקשיח את ההגה. 
 
הטוסון קיבל ציון של 5 כוכבים במבחן של יורו NCAP מ-2015, אך הוא השיג זאת עם שני פריטים שלא מוצעים בארץ בגרסה זו – מכסה מנוע אקטיבי לצמצום הפגיעה בהולכי רגל ומערכת התרעת סטיה מנתיב – כך שהציונים בסעיפי ההגנה על הולכי רגל ומערכות הבטיחות לא רלוונטיים. היינו שמחים אם יונדאי היו נוקטים באבזור הבטיחות של הטוסון באותה מדיניות כמו שנקטו באבזור הסונטה...

1589336
 
מנוע וביצועים
הטוסון שנבחן מצויד במנוע 1.6 ל', המספק 132 כ"ס ומומנט של 16.4 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 היל'. הטוסון מפתיע ביציאה זריזה יחסית מהמקום במטרים הראשונים, אבל אחר כך מרגישים שמדובר ברכב לא קל (1450 ק"ג, 160 ק"ג יותר מקורולה לצורך השוואה למשפחתית), עם מנוע לא גדול. אבל חשוב להדגיש שמדובר ביחידת כח שהיא יותר ממספקת, וגם בעליות ארוכות אין תחושה של תת-כח. ולמרות האמור לעיל, למי שנוסע קבוע בדרך הררית אנו ממליצים לשקול בחיוב את מנוע ה-2.0 ל'.
 
המנוע מעט רועש בסל"ד גבוה מאוד, אבל בסל"ד נמוך הוא שקט יחסית. אין את התחושה המאומצת בשיוט שהעביר הספורטאז' 1.6 ל' מהדור הנוכחי, עם יחידת הנעה זהה, ולכן כמעט ולא היו תלונות לגבי הספק המנוע. כן היו תלונות לגבי רעידות מנוע שהורגשו מדי פעם בסל"ד סרק בעמידה. תיבת ההילוכים עובדת טוב, חלקה ונעימה.
 
בכל הקשור לצריכת דלק קיבלנו בשיוט נינוח 14 ק"מ/ל', ובימי המבחן שהיו זריזים, אבל כללו גם לא מעט נהיגה בין-עירונית, ממוצע של 9.7 ק"מ/ל', נתון בינוני למדי. 

1589339
 
סיכום ותמורה
גרסת הכניסה של הטוסון, עם מנוע 1.6 ל', מוצעת במחיר של 143,000 שקלים. מצד אחד, מחיר סביר ביחס ללהיט הקטגוריה, הספורטאז' 1.6 ל', בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב חדש. אך מצד שני, במחיר הזה נפתח פער של כ-10% ביחס למחיר המשפחתיות הפופולאריות, מה שמעמעם קצת את האפקט שהיה לספורטאז'.
 
יונדאי טוסון מציע חבילה טובה בסה"כ, כאשר הקלף החזק שלו הוא העיצוב – עניין חשוב מאוד בקטגוריה הזו. הוא נראה גדול ומרשים, ומציע בדיוק מה שהלקוחות מחפשים. המרחב לנוסעים טוב מלפנים ומאחור, הביצועים סבירים ורמת האבזור טובה בסה"כ (למעט קישוריות בלוטות' שציפינו למצוא כסטנדרט במחיר הזה). הדברים הפחות טובים בו הם איכות החומרים ונוחות הנסיעה בעיר ועדיין: לפחות עד הגעת הספורטאז' החדש (שאמור להיות מושק בקרוב מאוד) זו אחת ההצעות האטרקטיביות ביותר בקטגוריה הזו.  
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
152000
החל מ- 1,508 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3767
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
448
רוחב
185
גובה
166
משקל
1460
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
488
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1478
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
62

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
155
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
19.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
181
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
14.5
צריכת דלק - עירונית
9.0
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בקרת גלישה במדרון

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מסילות גג, שמשות כהות Privacy Glass
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי טוסון
גרסה טוסון 2.0 ל', אוט', Prime Plus
מחיר 152000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 181
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 488
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות