אומנם קיה פיקנטו היא לא המיני הראשונה שפרצה לשוק הישראלי, אך היא זו שעשתה את זה הכי בגדול. ב-2013 הייתה הפיקנטו המכונית הנמכרת ביותר בישראל ובשנה לאחר מכן היא גירדה שוב את המקום הראשון, נכנעת רק בפוטו פיניש לקורולה.
 
אולם לא לעולם חוסן. הדגם מתבגר ומכוניות חדשות יותר מגיעות ונוגסות במכירות. אז מה עושים? מביאים גרסה זולה יותר. יבואני קיה מכירים את הסידור הזה מצוין; הם הרי כל כך מצליחים בשיטה זו עם ספורטאז' 1.6 ל' שנמכר כאן במחיר של משפחתית, והוא רב המכר של החודשים האחרונים בשוק המקומי.
 
 
כך, באיחור מה אחרי אחותה הכמעט תאומה, יונדאי i10 (עם מנוע ה-1.0 ליטר), מגיעה לכאן הגרסה הזולה יותר של הפיקנטו עם מנוע 1 ליטר ו-3 צילינדרים המספק 66 כ"ס. אלא שהפעם מוצעת גרסת מנוע זו גם עם תיבה אוטומטית עם 4 הילוכים, ולא רק עם תיבה ידנית (5 היל'), ושתיהן מוצעות עם אבזור מופחת ביחס לגרסה הבכירה. המחיר? כמעט 70,000 שקלים לגרסה החדשה עם התיבה האוטומטית, 65,000 שקלים לידנית.

רושם חיצוני
מבחוץ נראית פיקנטו בגרסה זו כמו הגרסה היקרה, למעט החישוקים הקלים שאינם. למרות גילה, היא עדיין מעודכנת, נראית גדולה ממידותיה ומעוצבת היטב. קהל המטרה הנוכחי שלה, צעירים או כאלו המחפשים רכב קטן, אוהב אותה מאוד, וגרף המכירות מפגין זאת היטב.

קיה פיקנטו 1.0 ליטר (אוטומטית): מבחן דרכים וידאו (מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו

תא נוסעים ואבזור
לפיקנטו המוזלת יש מה שצריך: ארבעה חלונות חשמל ומערכת קול מקורית עם חיבור USB. העיצוב נקי אך מוקפד, וההגה כמעט נקי ממתגים (רק למחשב הדרך, לא למערכת הקול). אני דווקא אהבתי את ההפעלה הפשוטה מאוד של מכשיר הרדיו: שני כפתורים, האחד לעוצמת קול והשני להעברת תחנות. גם הפעלת המזגן הנעשית באמצעות שלושה כפתורים נוחה מאוד. מבחינתי, באוטו המיועד בעיקר לנסיעות קצרות, זה כל מה שצריך ולא יותר.
 

נסיעה
וזו השאלה הגדולה שעלי לענות עליה: "האם המנוע עם 66 כ"ס מספיק חזק?". התשובה שלי חד-משמעית: כן ולא. :-).

כן, אם אתם והמכונית חיים באזורי המחייה האופייניים לפיקנטו, בתוך גוש דן אם נצמצם, ובין גדרה לחדרה אם נרחיב. בתנאים אלו, המנוע החדש והמאוד חביב יניע אתכם בזריזות וחסכנות; אני מדדתי כ-15 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת במכונית חדשה לגמרי. אני מניח שבנסיעה בין עירונית במצב ונהיגה חסכוניים היא תעשה יותר ללא מאמץ. אציין שתיבת ההילוכים עולה מהר להילוכים גבוהים כדי לחסוך בדלק  והמנוע מתלונן על כך ברעש קל.
 
לא, אם תחליטו לטפס אתו לירושלים למשל. המנוע יתלונן קלות אם תחליטו לעשות את זה, אבל התלונה לא תטריד אתכם במיוחד בשל בידוד טוב יחסית של תא הנוסעים. עם זאת, אם אתם עובדים בעיר הקודש (ירושלים), או עיר המקובלים (צפת) ונוסעים לשם על בסיס קבוע, הייתי ממליץ להשקיע קצת יותר כדי לקבל את המנוע הגדול יותר של המכונית. אז תקבלו גם פריטי אבזור נוספים כמו חישוקים קלים, תפעול למערכת הקול מההגה ודיבורית בלוטות' מקורית.
קיה פיקנטו 1.0 ליטר (אוטומטית): מבחן דרכים וידאו (מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו
 

למי שדווקא מתעניין, גם עם המנוע הקטן הפיקנטו מתנהגת בצורה בטוחה ושפויה גם במהירות גבוהה. ההתנהגות הבטוחה מושגת בין היתר על ידי מתלים מעט נוקשים, מה שגורם לנוחות נסיעה בינונית.

בכל הקשור לבטיחות, הפיקנטו זכתה לציון של 5 כוכבים של יורו NCAP (בשנת 2011), כאשר היא מצוידת בשש כריות אוויר. גרסאות ה-1.25 ל' של הדגם מוצעות היום עם כרית אוויר נוספת לברכיי הנהג אך חשוב להדגיש שהציון תקף לכל הדגמים, גם לאלו ללא הכרית הנוספת. מערכת מובילאיי היא תוספת, אבל מחירה נמוך במיוחד: 500 שקלים בלבד.  

קיה פיקנטו 1.0 ליטר (אוטומטית): מבחן דרכים וידאו (מתיחת פנים)
צילום: מערכת אוטו



סיכום
קיה פיקנטו נותרה קטנה אטרקטיבית, בעיקר לקהל עירוני בגזרת גדרה-חדרה. עכשיו, התווספה להיצע גרסה אוטומטית למנוע הליטר ששודך עד היום לתיבה ידנית בלבד. הגרסה החדשה תקסום למי שרוצה רכב מיני אוטומטי, במחיר נגיש יותר והיא מעניקה תמורה טובה עוד יותר למחיר.