קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו, GT) - אוטו

הכירו: GT, הגרסה הבכירה של קיה ספורטאז'. ההבדלים החיצוניים קלים: חישוקים "19 שונים, צמד מפלטים ופנסי ערפל לד "ארבע נקודות".
 
ה–GT מוצע ברמת אבזור אחת, פרמיום, וזו הגבוהה בהיצע. האבזור כולל, כמו ב–EX (דרגה אחת למטה), ריפוד עור, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי (לכל האורך) ומולטימדיה בהתקנה מקומית, שעובדת בסדר ולא יותר. לפרמיום, בנוסף, מושבים מופעלי חשמל, מסך מעט גדול יותר בלוח המחוונים, מנופי הילוכים בהגה, כניסה והתנעה ללא מפתח וחיישני חניה מקוריים. מוזר, אבל אין פנסי קסנון. נציין לטובה שבכל גרסאות הספורטאז' מערכות בטיחות מתקדמות: שמירת נתיב אקטיבית כולל התרעה, התרעה על התנגשות מלפנים, כולל בלימה אוטונומית.
 
תא הנוסעים נאה והריפוד נעים, איכות החומרים טובה רק בחלק העליון, ובהמשך הפלסטיק נוקשה ופשוט. מושב הנהג מעט קצר אבל נוח. גג השמש פוגע במרווח הראש לגבוהים. המושב האחורי מציע מרווחי ברכיים וראש טובים ומאפשר לכוון את זווית המשענת. 

1602924
 
שוני משולש, כפול
ל–GT מערכת הנעה שונה מכל שאר הגרסאות בכל מרכיביה: למנוע ה–1.6 ליטר מגדש טורבו, הוא מספק 177 כ"ס התיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים (פלנטרית ו–6 באחרות); ההנעה כפולה ולא קדמית.
 
ואיך זה עובד ביחס ל–2.0 ליטר? הרבה יותר מהר וקצת יותר שקט. עם תחילת הנסיעה, ורק במטרים הראשונים, כאשר הלחיצה על הדוושה קלה, התגובה מעט מהוססת, ומזכירה מעט תחושה של מצמד מחליק. אבל פרט לכך (ולמעטים שישימו לב לנושא), מערכת ההנעה כאן טובה יותר, ובפער משמעותי. מעבר ליתרון של 22 כ"ס, הפער במומנט ובזמינותו גדול מאוד: הביטוי לכך מאוד מוחשי בעיקר תחת עומס. 
 
התיבה מצדה לא ממהרת להוריד הילוכים אם הדוושה לא נלחצת לסוף מהלכה. גם אז פעולתה אינה מהירה, והיא מוכוונת לפעולה חלקה על פני זריזות. כאשר ההילוך נכון, הקצב מפתיע לטובה עם האצות חזקות ובמהירות גבוהה. לתיבה מצב ספורט נמרץ וניתן לתפעל אותה ידנית דרך הבורר או הפקדים בהגה. צריכת הדלק בשיוט היא 13 ק"מ/ל' ובימי המבחן המאומצים 9.2 ק"מ/ל' - כמו בשאר גרסאות הדגם.

1602931

 
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהתחשב במידות הקרביות של הצמיגים (245/45-19). נדיר שה–GT מתרסק על שיבושים, אך הוא מתמודד פחות טוב עם בורות. מחוץ לעיר מורגשים שיבושים קטנים, הוא מרוסן על הגדולים, והנוחות טובה מהממוצע. בשיוט נשמעים רעשי כביש באופן מורגש מדי.   
 
בכביש המפותל האחיזה אדירה, וה–GT יודע לנוע מהר מאוד בפיתולים. זוויות הגלגול לא גדולות מדי, ההגה לא עוזר אבל לא מפריע, והיינו שמחים לבלמים מעט יותר נשכניים. בנהיגה כזו, התחושה מאוד בטוחה וברורה, גם אם לא מלהיבה.
 
בשטח ה–GT מפתיע לטובה כל עוד השבילים אינם מאתגרים מדי. מערכת ההאטה במורד מעט מהירה אבל יעילה, וההנעה הכפולה - כולל הדיפרנציאל המרכזי הננעל - היא, ובכן, רק בונוס נחמד; מרווח גחון צנום (17 ס"מ), זווית גישה צנועה (23 מע'), ואותם צמיגים מבהירים, כי ספורטאז' ושטח אתגרי לא הולכים ביחד. ובכל זאת, הוא יגיע רחוק יותר ממה שרוב הקונים ינסו, אם בכלל.

1602926
 
תמורה
קיה ספורטאז' טורבו לא זול (186,900 שקלים), אבל התמורה לכסף טובה, אפילו טובה מאוד. למעשה, אם אתם שוקלים גרסה מעל 2.0 ליטר אורבן, לכו על ה-GT, ולו רק בגלל המנוע החזק יותר; האבזור הנוסף וההנעה הם בונוס ראוי. נוחות הנסיעה ממוצעת, צריכת הדלק לא מרשימה - אבל כחבילה, ה-GT הוא הספורטאז' הנכון, אם התקציב שלכם מאפשר זאת. 

*פורסם במקור ב-15.6.16 (נוסף וידאו)

1602929

 

שווה לשקול גם:

מחיר
146000
החל מ- 1,448 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3618
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
448
רוחב
185
גובה
164
משקל
1531
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
491
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1480
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
62

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/60/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
155
סל"ד להספק מירבי
6200
מומנט מירבי (קג"מ)
19.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
181
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
14.5
צריכת דלק - עירונית
9.1
צריכת דלק - ממוצעת
11.9
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
9.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת סיוע לזינוק בעלייה, אזהרת התנגשות קדמית, מערכת לבקרת ירידה במדרון, מערכת למניעת התהפכות, תאורת יום אוטומטית מסוג LED, בקרת יציבות נגרר

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם קיה ספורטאז'
גרסה ספורטאז' מ. פנים 2.0 ל', אוט', Urban
מחיר 146000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 181
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 11.9
נפח תא מטען (ליטר) 491
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. בדיחה, מקפיצים כתבה מלפני יותר משנתיים

    ערן 17 ספטמבר 2018, 14:35