הכירו: GT, הגרסה הבכירה של קיה ספורטאז'. ההבדלים החיצוניים קלים: חישוקים "19 שונים, צמד מפלטים ופנסי ערפל לד "ארבע נקודות".
 
ה–GT מוצע ברמת אבזור אחת, פרמיום, וזו הגבוהה בהיצע. האבזור כולל, כמו ב–EX (דרגה אחת למטה), ריפוד עור, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי (לכל האורך) ומולטימדיה בהתקנה מקומית, שעובדת בסדר ולא יותר. לפרמיום, בנוסף, מושבים מופעלי חשמל, מסך מעט גדול יותר בלוח המחוונים, מנופי הילוכים בהגה, כניסה והתנעה ללא מפתח וחיישני חניה מקוריים. מוזר, אבל אין פנסי קסנון. נציין לטובה שבכל גרסאות הספורטאז' מערכות בטיחות מתקדמות: שמירת נתיב אקטיבית כולל התרעה, התרעה על התנגשות מלפנים, כולל בלימה אוטונומית.
 
תא הנוסעים נאה והריפוד נעים, איכות החומרים טובה רק בחלק העליון, ובהמשך הפלסטיק נוקשה ופשוט. מושב הנהג מעט קצר אבל נוח. גג השמש פוגע במרווח הראש לגבוהים. המושב האחורי מציע מרווחי ברכיים וראש טובים ומאפשר לכוון את זווית המשענת. 

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו, GT)
צילום: מערכת אוטו
 
שוני משולש, כפול
ל–GT מערכת הנעה שונה מכל שאר הגרסאות בכל מרכיביה: למנוע ה–1.6 ליטר מגדש טורבו, הוא מספק 177 כ"ס התיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים (פלנטרית ו–6 באחרות); ההנעה כפולה ולא קדמית.
 
ואיך זה עובד ביחס ל–2.0 ליטר? הרבה יותר מהר וקצת יותר שקט. עם תחילת הנסיעה, ורק במטרים הראשונים, כאשר הלחיצה על הדוושה קלה, התגובה מעט מהוססת, ומזכירה מעט תחושה של מצמד מחליק. אבל פרט לכך (ולמעטים שישימו לב לנושא), מערכת ההנעה כאן טובה יותר, ובפער משמעותי. מעבר ליתרון של 22 כ"ס, הפער במומנט ובזמינותו גדול מאוד: הביטוי לכך מאוד מוחשי בעיקר תחת עומס. 
 
התיבה מצדה לא ממהרת להוריד הילוכים אם הדוושה לא נלחצת לסוף מהלכה. גם אז פעולתה אינה מהירה, והיא מוכוונת לפעולה חלקה על פני זריזות. כאשר ההילוך נכון, הקצב מפתיע לטובה עם האצות חזקות ובמהירות גבוהה. לתיבה מצב ספורט נמרץ וניתן לתפעל אותה ידנית דרך הבורר או הפקדים בהגה. צריכת הדלק בשיוט היא 13 ק"מ/ל' ובימי המבחן המאומצים 9.2 ק"מ/ל' - כמו בשאר גרסאות הדגם.

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו, GT)
צילום: מערכת אוטו
 
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בהתחשב במידות הקרביות של הצמיגים (245/45-19). נדיר שה–GT מתרסק על שיבושים, אך הוא מתמודד פחות טוב עם בורות. מחוץ לעיר מורגשים שיבושים קטנים, הוא מרוסן על הגדולים, והנוחות טובה מהממוצע. בשיוט נשמעים רעשי כביש באופן מורגש מדי.   
 
בכביש המפותל האחיזה אדירה, וה–GT יודע לנוע מהר מאוד בפיתולים. זוויות הגלגול לא גדולות מדי, ההגה לא עוזר אבל לא מפריע, והיינו שמחים לבלמים מעט יותר נשכניים. בנהיגה כזו, התחושה מאוד בטוחה וברורה, גם אם לא מלהיבה.
 
בשטח ה–GT מפתיע לטובה כל עוד השבילים אינם מאתגרים מדי. מערכת ההאטה במורד מעט מהירה אבל יעילה, וההנעה הכפולה - כולל הדיפרנציאל המרכזי הננעל - היא, ובכן, רק בונוס נחמד; מרווח גחון צנום (17 ס"מ), זווית גישה צנועה (23 מע'), ואותם צמיגים מבהירים, כי ספורטאז' ושטח אתגרי לא הולכים ביחד. ובכל זאת, הוא יגיע רחוק יותר ממה שרוב הקונים ינסו, אם בכלל.

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו, GT)
צילום: מערכת אוטו
 
תמורה
קיה ספורטאז' טורבו לא זול (186,900 שקלים), אבל התמורה לכסף טובה, אפילו טובה מאוד. למעשה, אם אתם שוקלים גרסה מעל 2.0 ליטר אורבן, לכו על ה-GT, ולו רק בגלל המנוע החזק יותר; האבזור הנוסף וההנעה הם בונוס ראוי. נוחות הנסיעה ממוצעת, צריכת הדלק לא מרשימה - אבל כחבילה, ה-GT הוא הספורטאז' הנכון, אם התקציב שלכם מאפשר זאת. 

*פורסם במקור ב-15.6.16 (נוסף וידאו)

קיה ספורטאז' - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו, GT)
צילום: מערכת אוטו