יונדאי i10 – מבחן ארוך טווח (1.0 ל', אוט') (וידאו) - אוטו

 
 
3 חודשים וחצי, חמישה נהגים, לא כולל אותי, שביליתי איתה את מרבית הזמן. מרבית הזמן בעיר, אבל גם נסיעות בינעירוניות, קצרות וארוכות יותר, לימדו אותנו על היונדאי i10 הרבה יותר מסתם מבחן דרכים. הצלחנו לשבור כמה מיתוסים, התרשמנו בעיקר לטובה, לא ממש התרגשנו ו...המסקנה החשובה ביותר שלנו לגבי המכונית הזו, לא ממש השתנתה.
 
 
איך היא נוסעת ביום יום
אין זה סוד שמנוע שמספק 66 כ"ס בסל"ד בו גבוה, אינו הבחירה הראשונה של מי מכתבי אוטו או קוראיו. גם המומנט, שעומד על פחות מ-10 קג"מ, לא נמצא במחלקת החלומות שלנו. ובכל זאת, ביום יום, המכונית הבהירה כמה דברים לגבי נסיעה יומיומית. כל הנהגים שהתיישבו ליד ההגה בתקופת המבחן הזה הגיעו לאותה מסקנה – שהכוח שלה מספק את רוב הצרכים בנסיעה היומיומית לעבודה וחזרה.
 
1589352
 
כפי שרואים בוידאו, המכונית מזנקת כמעט תמיד ראשונה ברמזורים, ועקפה ועקפה ושוב עקפה דווקא בעליות התלולות לירושלים. ואני מבטיח לכם שלא מדובר בקטעים מבויימים. גם כשיצאה לדרכים ארוכות יותר, למשל על כביש 6 כל הדרך צפונה, היא הייתה רחוקה מלהיות האיטית על הכביש ועקפה יותר משנעקפה.
 
נכון שעובדות אלו מלמדות יותר על דרך הנהיגה של מרבית נהגי ישראל ולא על המכונית, אבל לא טענתי שהמכונית הקטנה היא מהמהירות בישראל – אלא שהיא תספק את רב הנהגים רב הזמן.
 
דווקא בנסיעה עירונית רגועה היא הציגה את מגבלת תיבת ארבעת ההילוכים האוטומטית שלה. זו נוטה להעלות הילוכים במהירות, ולא להוריד אותם אלא אם כופים זאת עליה ב"קיק דאון". המצב בו נצרכתי לתאוצה קלה כשהמכונית כבר בהילוך רביעי (או שלישי לפעמים) בסל"ד נמוך, היה המצב היחיד בו בלט המחסור בכח. אבל כפי שאמרתי, ניתן להתגבר על זה בלחיצה החלטית יותר על דוושת התאוצה.

1589351
 
הפתיעה אותי עוד יותר מהמנוע  נוחות הנסיעה הבינעירונית. ניסיון העבר שלי עם מכוניות מיני לא היה הכי חיובי בכביש המהיר – רגישות לרוחות צד שגרמה לרכב להטלטל כל פעם שעברה לידו מכונית במהירות (שלא לדבר על משאיות), יציבות נמוכה, חוסר נוחות והרבה הרבה רעש. ולעומת זאת היונדאי i10 יציבה, נוחה והעיקר – תנוחת הישיבה נוחה ואינה מעייפת, גם בכ-300 ק"מ רצופים של נהיגה. ובכל זאת, הייתי מעדיף מנוע קצת יותר חזק על מנת שלא לשמוע את קולו המאומץ של מנוע ה-1 ליטר. הוא לא התחמם או שרף שמן – רק השמיע קולות של מאמץ שלא אהבתי...
 
גם מרווח הפנים, מלפנים ומאחור – היה מספק לגמרי. וכמובן, הכיף הגדול של להיכנס לתל אביב עם הצוציקית הזו ולהיווכח שבאמת יש מקומות חנייה בהם המשפחתית לא נכנסת – והיא כן!
 
מסקנה? לא באמת צריך יותר, בטח לא למי שגר וחי במתחם גדרה-חדרה.
 
כבדיקה נוספת, העברנו אותה לנהיגה לא קצרה של נהג שרגיל לנהוג במשפחתית גדולה. האמינו או לא, גם הוא נהנה מהמכונית הקטנטנה.  

1589353


שימושיות נוספת
מאחר ותמונה שווה אלף מילים, ווידאו שווה אלף תמונות, במקום לכתוב כאן מליון מילים, אני מזמין אתכם לצפות בווידאו. משעשע אבל גם משכנע, נכון?
 
אמינות
שלושה חודשים הם זמן קצר מדי להופעת תקלות, אלא אם הותקן ברכב רכיב פגום מלכתחילה. ברכב המבחן נתקלנו בתופעה מוזרה – הבלמים עבדו פחות טוב בנסיעה לאחור, אבל רק בתמרוני חניה... ניגשנו למוסך עם התלונה המוזרה, ולהפתעתנו לא התייחסו אלינו כאל משוגעים, אלא בדקו ברצינות, וגילו שיש בעיה בבוסטר. הבוסטר הוחלף, והתקלה נעלמה.
 
תשאול קצר שערכתי בציי רכב לא גילה תלונות מיוחדות בתחום האמינות, אז כנראה שהיא בסדר.

צריכת דלק
המכונית עברה את ה-15 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית, אך עשתה בערך 12 קילומטרים לליטר ופחות בנסיעה עירונית מעורבת. לא מבריק.

1589355


מסקנה סופית
המבחן ארוך הטווח לא שינה משמעותית את דעתנו על ה-i10 – זו מכונית מיני פרקטית מאוד. הוא כן שינה את דעתנו על מנוע ה-1.0 ל', שהתברר כמספק בהחלט לרוב השימושים היומיומיים של מי שגר בגוש דן. השאלה היא האם גרסה זו זולה מספיק ביחס לאחותה החזקה יותר, זו עם מנוע ה-1.2 ל'. ברמת האבזור הגבוהה שקיבלנו, פער המחיר עומד על 5000 שקלים בלבד, ואנחנו ממש לא בטוחים שזה פער שמצדיק הסתפקות במנוע הקטן יותר.
 
 
 
 

שווה לשקול גם:

מחיר
0
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
366
רוחב
166
גובה
150
משקל
952
בסיס גלגלים
238
נפח תא מטען (ליטר)
252
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1046
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
175/65/14

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1248
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
87
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
12.2
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
163
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
4

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
18.2
צריכת דלק - עירונית
14.7
צריכת דלק - ממוצעת
16.6
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
12.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת "מובילאיי"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
מערכת מולטימדיה Connected Car עם ניווט WAZE, דיבורית BT ומצלמה אחורית

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
אין
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי i10
גרסה i10 אוט', 1.25 ליטר, Inspire
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 163
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.6
נפח תא מטען (ליטר) 252
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות