מאזדה 3 – מבחן דרכים (2.0 ל', מתיחת פנים) - אוטו

'גרסת ליסינג' הוא מונח המתייחס לרמת גימור נמוכה המיועדת לציי רכב. לקוח פרטי יכול לקנות אחת כזו, אבל הוא לא יעשה את זה; פערי המחירים בין רמות הגימור קטנים מאוד (לפעמים מאות שקלים), אך האבזור הנוסף שווה הרבה יותר. וכך, לקוח הליסינג מקבל פחות אבזור נוחות (ופעם גם בטיחות) ממה שמוצע ללקוח הפרטי.
 
רשימה ארוכה
מאזדה 3 המעודכנת מציעה משהו חריג ללקוח הפרטי, וקיצוני אף יותר ללקוח הליסינג. היא ממשיכה את מגמת העשרת האבזור שמצאה ביטוי כבר בעדכון האחרון של ה–3, ומציעה אבזור יוצא דופן בכל קנה מידה כבר ברמת הגימור הבסיסית, זו המיועדת גם ללקוח הליסינג. הסיבה כפולה: כרסום במעמדה של ה–3 ושל המשפחתיות, גם בגלל רכבי הפנאי.
 
כבר בגרסת הכניסה תמצאו רשימת אבזור הכוללת חישוקי "18, מראות מתקפלות, פנסי לד מלאים עם אור–דרך אדפטיבי, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אורות וגשם, קישוריות בלוטות' ומערכת מולטימדיה מקורית הכוללת גם מצלמה–אחורית. בצד הבטיחות נציין בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש (עד 30 קמ"ש לפני מתיחת הפנים), והתרעה על סטייה מנתיב. 

1589283
 
בכל הקשור למתיחת הפנים, הרגישו בנוח אם אתם לא מבחינים בהבדלי העיצוב, המאוד קלים. בתא הנוסעים השחור מדי השינויים עדינים אף הם, תאי האחסון גדולים יותר ומורגש גם דיפון פלסטיק פשוט פה ושם. גרסת ה–2.0 ליטר הבסיסית מוצעת ב–130,000 שקלים, קצת פחות ממחירה של גרסת ה–1.5 ליטר המעט–יותר מאובזרת - ומחייבת תוספת של 3000 לאבזור זהה. המרחב לא השתנה - בסדר מלפנים, כאשר מאחור מרווח הברכיים סביר ומרווח הראש קצת פחות. תא המטען בסדר, אבל לא יותר מזה.
 
ל–3 אותו מנוע 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ולתיבה האוטומטית אותם 6 הילוכים. כפתור ספורט, המשפיע על תגובות התיבה באופן מורגש, התווסף וזה נחמד. יחידת ההנעה הטובה עושה את מאזדה3 למכונית זריזה. צריכת הדלק בימי המבחן המאומצים עמדה לפרקים על 12 ק"מ/ל', ובשיוט נרשמו 16.6 ק"מ/ל'. 

1589285
 
ל–3 המחודשת מערכת GVR, שלפי מאזדה מפחיתה את המומנט עם הכניסה לפנייה, מה שיוצר העברת משקל מעודנת לפנים לטובת פנייה חלקה ונוחה יותר; ה–3 הייתה ונשארה מהנה ובעלת יכולת דינמית גבוהה. הבלמים היו ספוגיים ולא הרשימו בעוצמת הבלימה. נוחות הנסיעה בעיר טובה בהתחשב בחישוקים הגדולים, ורק מדי פעם המתלים מעבירים שיבוש בצורה לא נעימה. מחוץ לעיר מורגשים קצת שיבושים קטנים וגם שם היא מציעה נוחות נסיעה טובה. התחושה שהיא במעט נוחה ושקטה יותר מאשר לפני העדכון.
 
חבילה
החסרונות העיקריים של מאזדה 3 - מרחב בינוני מאחור ותא–מטען לא גדול מספיק - נשארו, אבל רשימת היתרונות גדלה, בזכות רשימת האבזור. ל–3 יחידת הנעה טובה, היא מהנה לנהיגה, ואבזור הנוחות והבטיחות העשירים עד כה התעשרו עוד יותר - ומוצעים כבר בגרסת הכניסה, זו הפונה גם ללקוח הליסינג. גם הוא וגם הלקוח הפרטי, צריכים לבדוק את מאזדה 3 המעודכנת.

1589284
 
*פורסם במקור ב-3.1.18, נוסף וידאו

שווה לשקול גם:

מחיר
136000
החל מ- 1,349 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3373
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
406
רוחב
169.5
גובה
149.5
משקל
1116
בסיס גלגלים
257
נפח תא מטען (ליטר)
280
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
852
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/45/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
120
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
15.3
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.2
צריכת דלק - עירונית
13.1
צריכת דלק - ממוצעת
17.5
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
13.3
צריכת דלק - מבחן אוטו
11.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
זמזם התראה לחגורות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם מאזדה 3
גרסה 3 האצ'בק 1.5 ליטר, אוט', Comfort
מחיר 136000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 280
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. עדיין מאוד טובה

    חי 31 יולי 2018, 18:28