טויוטה יאריס – מבחן דרכים (1.5 ל', אוט', מתיחת פנים) - אוטו

טויוטה יאריס – מבחן דרכים (1.5 ל', אוט', מתיחת פנים)

חודשיים אחרי שהוצגה בתערוכת ז'נבה, נוחתת בארץ היאריס המחודשת. האם המנוע החדש מספיק כדי להזניק אותה קדימה?

ב-2011 הוצג דור שלישי ליאריס, שנחת כאן בתחילת 2012 וסימן את הפיכת הדגם למשמעותי בהרבה מבחינת מכירות. היאריס הפכה לאחד ממנועי הצמיחה של טויוטה בארץ, וב-2016, עם 4600 מכירות, היא הייתה שנייה בקטגוריה רק לסיאט איביזה - בהחלט מכובד. 
 
לפני שלוש שנים עברה היאריס מתיחת פנים מהותית, ועכשיו הוא עובר עדכון מהותי נוסף. טויוטה מדברת על שדרוג כללי ועדכון בכל תחום, כולל שינוי מהותי מבחוץ. אנשי היצרן מספרים על 900 שינויים (בשיפור הקודם דובר על יותר מ-1000...) שגורמים להם לכנות אותה "יאריס חדשה". זאת כמובן להבדיל מיאריס חדשה לגמרי. השינוי הגדול והבולט הוא בגרסת הבנזין, שקיבלה מנוע 1.5 ליטר, במקום מנוע ה-1.3 ל' ששירת אותה עד כה. 

1589736
 
עיצוב ונראות 
השינוי החיצוני בולט מאוד גם אם עיקרו, כיאה למתיחת פנים, מוקדש לחזית ולאחוריים. בטויוטה ניסו להקנות לרכב מראה דינאמי יותר, עם דמיון ל-C-HR החדש. השבכה אגרסיבית מבעבר, יחידות התאורה החדשות כוללות תאורת לד נאה ליום, יש פסי כרום אנכיים, ותאורת ערפל מעניינת. גם האחוריים שונו, והפנסים זכו לסידור אופקי שאמור ליצור תחושה רחבה ויציבה יותר. לגרסת הבלאק-טופ שקיבלנו גג שחור שבהחלט תורם למראה\ וגם חישוקים קלים ותאורת לד מאחור. 
 
פנים הרכב 
השינוי מורגש גם בפנים. המחוונים חדשים וכוללים צג צבעוני במרכז ותאורה נאה מבעבר. פתחי האוורור הצידיים הוחלפו בכאלה שהינם נאים יותר עם תחושה איכותית בהרבה. גלגל ההגה נאה מבעבר והתחושה הכללית בסביבת הנהג היא שרוב החומרים איכותיים יותר. לכך תורמת גם העובדה שבגרסת הבלאק חלק גדול מסביבת הנהג והדפנות לובש פלסטיק רך וצבעוני (כחול או אדום בהתאם לצבע המרכב). זה מסייע לתחושה אופנתית וצעירה יותר וזוכה לביטוי גם בגווני הריפוד. מערך המולטימדיה העשיר, שכולל מצלמה ובלוטות' שופר (טויוטה טאץ' 2), אך סבל לעיתים מהשתקפויות. במכונית המבחן שולב מערך הקונטקטד של טויוטה, שתפעולו לפעמים איטי. 

1589738
 
מושב הנהג נוקשה אבל מתגלה כנוח לאורך זמן, ותנוחת הנהיגה טובה. מאחור, כרגיל ביאריס, המרחב טוב ובתא המטען ניתן לבחור בשני גבהים לרצפה. אבל כמו בעבר, מיקומה בחלק התחתון משאיר חלקי פח חשופים.
 
נוחות נסיעה 
בנוחות הנסיעה לא חל שינוי מהותי, והיאריס עדיין אינה מגהצת את הפגמים העירוניים טוב מספיק, ובייחוד מתקשה על השיבושים הבולטים יותר. אבל מה שמחריף את התחושה הזו הם רעשי מתלים וכביש בולטים. מחוץ לעיר המצב טוב יותר – ועדיין לא מספיק טוב, כאשר שיבושים גדולים מורגשים מדי. גם בידוד רעשי הכביש והרוח בינוני ומטה.
 
התנהגות ובטיחות 
ההגה קל ולא מדויק מספיק, אבל השלדה מגיבה לפקודותיו במידיות עליזה, וממשיכה עם תגובות ברורות וצפויות והתנהגות כביש מהנה. 
 
כשמדובר באבזור בטיחותי מתקדם היאריס בהחלט חניכה מצטיינת בקבוצתה. את מערך ה-TSS (ראשי תיבות של TOYOTA SAFETY SENS) היא קיבלה לפני חודשים אחדים וכעת נוספה לבלימה האוטונומית, ההתרעה על סטייה מנתיב, התרעה על שמירת מרחק ועמעום האורות האוטומטי, גם קריאת תמרורים. 

1589739

 
מנוע וביצועים
אחד השינויים הגדולים ביאריס המחודשת הוא החלפת המנוע בגרסת הבנזין. היאריס קבלה מנוע 1.5 ליטר חדש וחזק מה-1.3 ליטר היוצא, ומציע 111 כ"ס לעומת 99 כ"ס. ההאצה למאה קמ"ש שופרה מ-12.3 ש' ל-11.2 ש'. 
 
תוספת הכוח מורגשת מיד, והיאריס נמרצת למדי, בעיקר במהירויות נמוכות. התחושה היא שבאופן כללי המנוע פחות מתאמץ מבעבר, והשילוב עם התיבה הרציפה טוב יותר, כאשר היא פועלת בצורה מדורגת יותר עם ניסיון לחקות מעברי הילוכים – במיוחד במצב ספורט, שהמתג להפעלתו ממוקם באופן לא נוח. אולם במהירות גבוהה התיבה "נרדמת" לפעמים ונתקעת ביחס העברה גבוה. 
 
התלונה העיקרית לחטיבת הכוח נוגעת לכך שתחת עומס היא נשמעת מדי. זה פחות בולט בשיוט אבל מורגש בהאצות. צריכת הדלק טובה ונעה בין 16.7 ק"מ/ל' בשיוט רגוע ל-13.7 ק"מ/ל' במסלול מגוון שכלל קטעים מאומצים. כנראה שהגאווה של טויוטה במנוע החדש, ובעיקר במערכת תזמון השסתומים המתוחכמת שמאפשרת לו לעבור לפעולה במחזור אטקינסון בעומס נמוך, מוצדקת. 

1589737
 
תמורה 
השיפור שעברה היאריס מורגש ומהותי. היא נראית טוב יותר מבחוץ, מודרנית יותר מבפנים, חזקה יותר ונעימה מבעבר, גם אם עדיין לא מהמעודנות בקבוצה. העובדה שלמרות השיפור המחירים לא השתנו (104,000 שקלים לסטייל או 107,00 לבלאק-טופ שנבחנה) משמעה שמדובר בתמורה טובה יותר לכסף מבעבר, ומשפרת את מעמדה בזירה תחרותית זו. לכך מסייעת גם העובדה שהיא מצוידת בשפע מערכות בטיחות מתקדמות – יותר מרוב המתחרות הישירות. 
 
יש לציין שלמרות שעיקר ההבדל בין ה"בלאק" ל"סטייל" הוא קוסמטי (חישוקים קלים, גג שחור, דיפון וריפוד צבעוניים), התוספות הופכות את היאריס להרבה יותר מזמינה, כך שאפשר להבין מדוע אנשי טויוטה צופים כי גרסה זו תהיה אחראית לנתח נכבד מהמכירות. 

 
*פורסם במקור ב-7.5.17 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

מחיר
103900
החל מ- 1,031 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2577
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2011

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
394.5
רוחב
169.5
גובה
151
משקל
1065
בסיס גלגלים
251
נפח תא מטען (ליטר)
286
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
710
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
42

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/60/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1496
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
112
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
13.9
סל"ד למומנט מירבי
4400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
16.7
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
15.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
13.7

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעלייה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה יאריס
גרסה יאריס 1.5 ל', אוט', Sol
מחיר 103900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 286
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 11. אוטו רועש .המנהגות כביש בינונית .עדיף מזדה 2 טובה יותר בכל התחומים !

    גיל 27 אוגוסט 2018, 08:33