קיה נירו - מבחן דרכים (השקה) (וידאו) - אוטו

קיה נירו - מבחן דרכים (השקה) (וידאו)

הרחקנו עד ספרד כדי לפגוש את הרכב ההיברידי העצמאי הראשון של קיה

ההנעה ההיברידית צוברת פופולאריות בשנים האחרונות, אלא שעד עכשיו יצרני הרכב העדיפו עיצוב אירודינמי-חלקלק (ובדרך כלל מכוער) לדגמים ההיברידיים העצמאיים שלהם, בשם החסכון בדלק. קיה היא הראשונה לשבור את הכללים ולהציג רכב היברידי עצמאי עם עיצוב "פנאי". מקריבה כנראה כמה מאות מטרים לכל ליטר תמורת עיצוב שרוכב על הגל הפופולארי השני כיום - רכבי הפנאי.
 
וכך יצא שפגשנו בספרד, למרגלות הר המונסראט, רכב היברידי-פנאי קוריאני הנושא שם של כוכב טלוויזיה ארץ ישראלי.

עיצוב ונראות
קיה נירו מוגדר כקרוסאובר היברידי. וזה הצליח להם - אין כאן מוזרויות היברידיות אופייניות, אלא הוא פשוט נראה כמו ספורטאז', רק קטן יותר. והוא אכן קטן יותר, עם 12 ס"מ פחות בין הפגושים (436 ס"מ לאורך), 5.5 ס"מ פחות ברוחב (180 ס"מ) ו-11 ס"מ פחות בגובה (153.5 ס"מ).
 
עיצוב הנירו לא מוחצן מדי כמו אצל חלק מרכבי הפנאי, אך עדיין משדר תחושה דינמית. כך אפשר למצוא פגוש קדמי נמוך עם כונסי אוויר (אמיתיים, לא בכאילו) בחזית ובצדדים, וספוילר מאחור. למראה ה"פנאי" דואגים פריטים כדוגמת קשתות שחורות בבתי הגלגלים ופסי גגון. לא פחות מעשרה גווני צבע למרכב יעמדו לבחירת הרוכשים. אף אחד מהם לא ירוק.

1585671


פנים הרכב
זוכרים שאמרנו שהנירו קטן מהספורטאז'? אז יש נתון אחד שבו הנירו דווקא גדול יותר, וזה נתון בסיס הגלגלים, שחשוב למרחב לנוסעים. הנירו מתהדר בבסיס גלגלים של 270 ס"מ - ארוך ב-3 ס"מ מהספורטאז'. ובאמת, הקרוסאובר ההיברידי מרווח עד מאוד - הן מלפנים והן מאחור. תנוחת הנהיגה מעט גבוהה, כמקובל בקטגורית הפנאי, ולתא הנוסעים עיצוב נקי יחסית, עם דשבורד בסגנון פולקסווגני. הארגונומיה טובה ואין הפתעות או מוזרויות - בוגר ומאופק. במרכז הקונסולה ישנו צג מגע בגודל "7 (יש אופציה ל-"8) עם ממשק שיקוף לאייפון ולאנדרואיד, ולמערכת השמע מבית JBL יש 8 רמקולים. לנירו שתי רמות אבזור - 'קומפורט' ו'דינאמיק' - כאשר האחרונה נהנית מגג שמש, ממושבי עור מחוממים/מאווררים, חישוקי "18 ועוד.

נוחות
בהשקה פגשנו את הנירו בשתי רמות האבזור. מעבר להבדלים במידות הצמיגים - חישוקי "16 עם צמיגים ברוחב 205 מ"מ ובחתך 60 ב'קומפורט', לעומת "18 ברוחב 225 מ"מ ובחתך 45 ב'דינאמיק' - הרי שבין הרמות קיים גם הבדל בכיול המתלים (קשיח יותר ב'דינאמיק', כמובן). עד כמה ההבדל מורגש? מאוד. על אספלט איכותי, היתה הנירו ברמת ה'קומפורט' נוחה ושקטה, מציגה אוושת צמיגים חלושה ויכולת ספיגה מרשימה. ה'דינמיק' לעומתה שידרה בנאמנות כל חטט בכביש, וסבלה מרעש צמיגים משמעותי בהרבה.

1585677


התנהגות ובטיחות
במסיבת העיתונאים התגאו בכירי קיה ביכולת הדינאמית של הנירו, שהושגה באמצעות מאמץ הנדסי מרוכז - החל משילוב אלומיניום במרכב (לטובת משקל נמוך) המשך במתלים מאלומיניום (הפחתת משקל בלתי מוקפץ) ועד לסוללות שנמצאות תחת המושב האחורי (לטובת חלוקת משקל מאוזנת, בין היתר).
 
כצפוי, בניגוד לתחום הנוחות כאן הרשימה יותר ה'דינאמיק'. והיא בהחלט הרשימה בכל הנוגע לאחיזה, זוויות גלגול וריסון. ה'קומפורט', אומנם הציגה אחיזה מעט פחות טובה (כצפוי), אבל עדיין היתה טובה למדי לכשעצמה. שתיהן הציגו התנהגות ניטראלית, בוגרת, ובשתיהן ההגה היה קל מדי ובעומס העביר תחושה מעט מלאכותית. כמו כן, למרות ההצהרות הדינאמיות, בקרת היציבות איננה מתנתקת גם אחרי שביטלנו אותה, או יותר נכון "נטרלנו".

את הפרק הדינאמי חותמת יחידת הכח, שלא מייצרת מספיק "בלימת מנוע" בהרפיה מדוושת התאוצה, ומקשה על העברת משקל עדינה לחרטום בכניסה לפניה. אז כן, הרבה מילים הוקדשו לצד הדינמי של רכב שהוא, בסופו של יום, קרוסאובר ולא במכונת פיתולים מושחזת, אך מגזין מוטורי אנחנו, ואם אנחנו לא נספר לכם על כך, מי כן?

1585676


בשורה התחתונה, האחיזה גבוהה וההתנהגות צפויה, וזה מה שחשוב לרב המוחלט של הקונים הפוטנציאליים. בכל הנוגע לבטיחות, נמתין ליורו NCAP. עד אז, נוכל לספר שמפרט הבטיחות של הנירו כולל מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת לשמירת נתיב, בלימה אוטונומית (שלא מזהה אופניים, כלבים או אופנועים) ובקרת שיוט אדפטיבית.

מנוע וביצועים
מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין 1.6 ליטר (103 כ"ס) ומנוע חשמלי (43 כ"ס), שיחדיו מפיקים 146 כ"ס ו-27 קג"מ. כל זה מועבר אל צמד הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. נתוני ביצועים אמנם טרם פורסמו, אך בכל הקשור לנהיגה מנהלתית נוכל לספר שכח לא חסר. המעבר בין חשמל ובנזין שקוף וכמעט ולא מורגש. תיבת ההילוכים נעימה וההעברות חלקות עד מאוד - קל בהחלט לטעות ולחשוב שמדובר בתיבה פלנטרית. יחד עם זאת, גם במצב ספורט אין שליטה מלאה על העלאת והורדת ההילוכים.
 
בנהיגה "נורמאלית", כזו שמאפיינת נסיעה לאה לעבודה וחזרה, צרכה הנירו (בדיוק) ליטר לכל 20 קילומטרים. בנסיעה קצת יותר "משעשעת", עם רגל כבדה על הגז, התדרדרה הצריכה עד 7.7 ק"מ בלבד לכל ליטר.

1585672


סיכום
במסגרת המגבלות הידועות של זמן ומקום בהשקות, השאיר קיה נירו רושם ראשוני מרשים בהחלט. הוא מציע שילוב טוב בין עיצוב נאה, מרחב פנימי נדיב, איכות נסיעה טובה (ב'קומפורט'), אבזור בטיחות עשיר וצריכת דלק חסכונית.
 
בשיחה עם גדי שניידר, מנהל הפיתוח העסקי של קיה ישראל, נאמר כי כנראה ותגיע ארצה רק גרסת ה'קומפורט' - ואנחנו בהחלט מסכימים עם הבחירה. עכשיו רק נותר לראות בכמה יתומחר הקרוסאובר ההיברידי, שאמור להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה.

1585675

שווה לשקול גם:

מחיר
142500
החל מ- 1,414 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3034
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
435
רוחב
180
גובה
154
משקל
1490
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
401
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1399
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1580
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
141
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
27
סל"ד למומנט מירבי
1000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
162
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
29.4
צריכת דלק - ממוצעת
27.0
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
23.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת שחרור נעילת דלתות בשעת תאונה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
הגה כוח חשמלי מתכוונן לגובה ולעומק, בורר מצבי נהיגה, תא אחסון עילי למשקפיים + תאורת מפות, דוושות בגימור אלומיניום, בלם חניה רגלי, מראות חיצוניות מחוממות, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם קיה נירו
גרסה נירו 1.6 ל' היברידי, LX
מחיר 142500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 162
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 27.0
נפח תא מטען (ליטר) 401
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות