בתחילת השנה השיקה יבואנית אודי לישראל בקול תרועה את אודי Q2 החדש - ושמחת היבואן הייתה מוצדקת. אודי מצאה אזור כמעט פנוי ממתחרים בתחום הפנאי הלוהט, שכל גומחה בו מתורגמת למכירות נאות.  

 כחצי שנה אחרי, תגברה אודי ישראל את מבחר הגרסאות של רכב הפנאי הקטן בגרסה שמכונה 'אייקון'. טכנית ההבדל העיקרי הוא מנוע ה-1.0 ל' טורבו עם 116 כ"ס לעומת 1.4 ל' עם 150 כ"ס. מנוע בנפח כזה עלול אמנם להראות לא סקסי בחוגי היוקרה, אבל כאשר החשבון הסופי אומר חיסכון של 25,000 שקלים (170,000 שקלים*) והוספת חבילת אבזור בטיחותי בעלת ערך גבוה, ברור שמדובר בגרסה מעניינת.

אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל

עיצוב ונראות
Q2 נראה טוב, גם אם לא כולם אוהבים את קו הדופן המודגש. יש לו נוכחות, הוא משדר אווירה צעירה ואינו נראה מאוד קטן. גרסת "אייקון" דומה במראה לאחיותיה. 
 
פנים הרכב
גם כאן אין תחושה שמדובר בגרסה זולה. סביבת הנהג דומה לזו שב-A3 (שחולקת עימו בסיס) למעט צג המולטימדיה ("7) שהינו קבוע ואינו מתרומם בהתנעה. התחושה האיכותית (בייחוד בחלקים העליונים) והמודרנית של אודי קיימת גם כאן והנדסת האנוש טובה. האבזור טוב והתחושה עשירה - זאת למרות שהיינו שמחים לתא נוסעים צבעוני יותר, במקום שילוב אפור-שחור הקיים, והיינו שמחים גם לתאי אחסון מעט יותר גדולים בדלתות. רכב המבחן כלל גם את חבילת האבזור "לקשרי" (תוספת של 25,000 שקלים) הכוללת גם גג זכוכית, שמשות כהות, ומפתח חכם; היינו מברכים על כיסוי פחות דקיק לגג הזכוכית, לטובת שיפור תחושת האיכות.

אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל
 
למרות שתנוחת הנהיגה לא מאוד גבוהה, כן נוצרת תחושת פנאי. ממושב הנהג, שחלקו האחורי שקוע מדי, הרכב אינו מרגיש גדול אך מאחור המרחב סביר. תא המטען נוח לשימוש, אך יש יותר מדי מקום לא מנוצל מתחת לרצפה ומעל לצמיג הרזרבי. 

התנהגות ובטיחות
ל-Q2 התנהגות צפויה ובטוחה. הוא משנה כיוון בזריזות ומרגיש קליל יותר בגרסה זו. בירידות מאתגרות הבלמים אבדו קצת מחץ אך שמרו על יכולת.

למרות שגרסה זו היא גרסת הכניסה של הדגם, דווקא ברמת "אייקון" יש מפרט מערכות בטיחות עשיר מזה של גרסאות ה-1.4 ל'. בנוסף למערכת בלימת חירום אוטונומית שיש לכל הגרסאות, ב"אייקון" יש גם התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, חיישני חניה (היסטריים), ובגרסת הלקשרי גם תאורת 'לד' עם עמעום אוטומטי שעובדת היטב. נחמד שיש שפע אפשרויות כיוון למערכות (מרגישות ועד לעוצמת תאורת ההתרעה).

אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל

מנוע, ביצועים וצריכת דלק
בחרטום האייקון ניצב מנוע 1.0 ל' טורבו של קבוצת פולקסווגן, עם שלושה צילינדרים ו-116 כ"ס. הוא משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, והשילוב ביניהם מאפשר נתוני ביצועים נאותים: ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 10.3 ש' והמהירות המרבית היא 197 קמ"ש.
 
הוא מתעורר לחיים באופן מורגש מדי - עניין שמובלט על ידי מערך "עצור-וסע" טרחני - אך מגלה יכולת מפתיעה. המנוע הקטן יוצר תחושה לא מאומצת שגורמת לעלות למהירויות גבוהות מבלי לשים לב; למנוע יש חיבה לטיפוס במעלה הסל"ד (שם הצליל נחמד) אבל גם חי היטב מאיזור ה-2000 סל"ד. השורה התחתונה היא תחושה זריזה וקלילה.
 
אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל 
 
מצד שני, התיבה לא תמיד חלקה ונוטה להציב את המנוע בסל"ד נמוך מדי, שגורם לעיתים לרעידות. בסל"ד נמוך או ביציאה מהמקום - יש גם השהיית טורבו מורגשת. בתנועה איטית או זחילות, זה אומר שלעיתים קשה למנן נכון את המצערת, ומתקבלת תגובה לא פרוגרסיבית. וזה מפריע גם בנהיגת שבילים.
 
צריכת הדלק מרשימה: במסלול שכלל קטעים מאמצים הוא גמע 13.7 ק"מ/ל', ובמסלול בין עירוני רגוע 15 ק"מ ואף 18 ק"מ.

נוחות נסיעה
הכיול המעט רך יותר למתלים משמעו נוחות טובה יותר במהירות עירונית, עם ספיגה יעילה של שיבושים קטנים, אך בא לידי ביטוי גם במחסור קל בריסון המרכב על גלים ושיבושים גדולים בכביש מהיר. עם שאר השיבושים הרכב מסתדר די טוב בכביש הבין עירוני. מאחור הרכב פחות נוח מהותית מאשר מלפנים. רעשי הרוח מורגשים.

אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')
צילום: מנהל
 
על שבילים נוחים התחושה הקלילה וההגה המהיר מייצרים תגובות נעימות, אבל התחושה לא מספיק חסונה כאשר השביל הופך למשובש.
 
תמורה
אודי Q2 בגרסת 1.0 ל' טורבו, כך נראה, הינו הגרסה המשתלמת בהיצע ה-Q2. הוא מצליח לטפל בחלק גדול מהתלונות שהיו לנו לגרסאות החזקות יותר לגבי האבזור, ולא מורגש מחסור בכח. גרסת הכניסה של Q2, ברמת "אייקון", מציעה חבילה ראויה, ללא חסרונות מהותיים באבזור ובאווירה (גם ללא חבילת הלקשרי) - ובקיצור, דווקא גרסת הכניסה של Q2 מציבה אותו במקום נכון יותר מבחינת תמורה למחיר.

*המחירים נכונים ליום פרסום הכתבה באתר, יוני 2018.