מיני הוא מותג אופנתי, רכב פנאי הוא אופנתי, היברידי/פלאג־אין הוא שילוב הנעשה אופנתי — שילוב בין השלושה מתבקש. המיני הזה, פנאי שכבר אינו קטן עם שם לא קצר, "Mini Cooper S E Countryman", הוא הפלאג־אין הראשון של המותג — שלכם החל מ־215,000 שקלים; זול מהמתחרים בהתחשב בהספק. ומה עם כל היתר?
 
ברווז
הקאנטרימן הוא קצת ברווזון מכוער־חמוד, והוא יותר שמנמיני מאשר סתם מיני, אבל הוא מזוהה מיד כמיני וכפנאי — ומה שנראה הוא כנראה החשוב מכל.
 
תנוחת הישיבה הגבוהה משדרת את מסר הפנאי האהוב כאשר רואים את מכסה המנוע מלפנים. רשימת האבזור נאה (ראו בוקסה), המרחב מלפנים טוב בכל הממדים, איכות החומרים טובה והאווירה מגניבה. מאחור מרווח הברכיים בסדר, אך מרווח הראש חסר מעט לגבוהים בגלל גג השמש הכפול והמושב האמצעי פחות שימושי. שני פתחי המיזוג נחמדים, אבל מיקומם נמוך. תא המטען, למרות תוספת הסוללות, מציע נפח מספק גם לשימוש משפחתי. בפינת החבל: מסגרת הניקל של שקע הטעינה יוצרת תחושה זולה, כאילו מדובר בתוספת אפטר־מרקט וסגירת הוילון של גג השמש לא מספקת את הצל המבוקש בשמש הרעה של אוגוסט.
 
מיני קאנטרימן פלאג אין - מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
 
הגדשה, חשמל, הנעה
לקאנטרימן מנוע בנזין מוגדש 1.5 ליטר ו־3 צילינדרים המספק 136 כ"ס ו־22.4 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים המעבירה את הכוח רק לגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי, הממוקם מאחור, מייצר 88 כ"ס ו־16.8 קג"מ, ומשגר את תפוקתו לגלגלים האחוריים בלבד. כך שההנעה הכפולה נוצרת משילוב שני המנועים — אבל הם לא עובדים יחד כל הזמן; השילוב נוצר לפי צרכים משתנים ביציבות, משיכה והאצה. ההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו־39.2 קג"מ, ואלה מספיקים ל־6.8 שניות ל־100 קמ"ש.
 
למיני שלושה מצבי נהיגה — הראשון חשמלי, בו נעים בכוח החשמל בלבד (אלא אם מאיצים בחוזקה, ואז מנוע הבנזין מתעורר), ניתן לנהוג כך עד 125 קמ"ש והטווח המוצהר הוא  42 ק"מ; השני משלב בין החשמל לבנזין לפי הצורך, ואז אפשר לנהוג בכוח החשמל עד 80 קמ"ש;  בשלישי רק מנוע הבנזין עובד והסוללה נשמרת לשלב מאוחר יותר. בנוסף יש לקאנטרימן מצבי ניהוג המשפיעים על תגובות יחידת ההנעה ומשקל ההגה.
 
מיני קאנטרימן פלאג אין - מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
 
תנועה מחשמלת
קיבלנו את המפתח עם סוללה טעונה ב־90%, ומחשב דרך שמדווח על 30 ק"מ חשמליים. קצת בירוקרטיה עם מזגן, וכעשר דקות לאחר מכן (ונהיגה של 600 מטר באמצע) — ואנחנו כבר עם טווח של 23 ק"מ, וזה בדיוק מה שהצלחנו להשיג בפועל, בתנועה שרובה עירונית.
 
פעולת המנוע החשמלי נעימה, והזריזות מספקת. בהמשך עברנו למצב המשולב, ומנוע הבנזין התעורר, עזר, כבה בכל עצירה ומדי פעם גם תוך כדי נסיעה לפי מצב הסוללה. במהירות נמוכה מנוע הבנזין רועד קצת, וזה מורגש גם אם זה לא קורה תמיד. במצב המשולב, תאוצות הביניים מפתיעות בעוצמתן, במיוחד במהירות נמוכה יחסית ועד 100 קמ"ש, אך מעל מהירות זו התאוצה פחות מרשימה בהתחשב בנתון ההספק. הבעיה היא שיש חוסר אחידות בתאוצות — לפעמים מקבלים באותה מהירות תאוצה חזקה, ולפעמים לא. מנוע הבנזין רועש מבחוץ ברמה כמעט מוזרה, אבל בפנים הוא פחות נשמע, והצליל פחות מציק.
 
מיני קאנטרימן פלאג אין - מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
 
צריכת הדלק בימי המבחן המהירים לא הרשימה, אבל העומס היה גבוה. הרכב שוקל הרבה (1735 ק"ג!) והתוצאה היא 8.6 ק"מ/ל' במגוון תנאי נהיגה ו־14 ק"מ/ל' בשיוט. בנהיגה רגילה יום יומית, לא חסכונית, רשמנו כבר 12 ק"מ לליטר, רחוק מהצהרות היצרן, אבל עדיף על נתון המבחן שנרשם בעומס. נתונים אלה ממש לא מבריקים לרכב היברידי, אבל סביר כי ביום־יום הנתון יהיה עדיף, ואם תטעינו כל יום תוכלו לפצוח כל בוקר בכ־25 ק"מ חשמליים, ולקבל צריכת דלק מצוינת בזכות זה. ועדיין, ציפינו לתוצאה טובה יותר. מיכל הדלק קטן משהו עם 36 ליטר, כך שטווח הנסיעה לא גדול.
 
עוד במתכון
נוחות הנסיעה של המיני בינונית, אבל לא מעצבנת. מחוץ לעיר מרגישים שיבושים קטנים, ושיכוך ההחזרה יכול להיות קצת עצבני על גלי כביש, אבל לרוב הנוחות מספקת. מה שמפריע יותר הם רעשי רוח מורגשים יתר על המידה, בעוצמה מעט מוגזמת לפעמים, ואליהם מצטרפים  רעשי כביש. בעיר יכול המיני לחבוט בנוסעים מדי פעם, ובמקרים אחרים להעביר קצת שיבושים קטנים, אבל גם כאן, ברוב מתארי האספלט, הנוחות סבירה. בשביל הקאנטרימן מפתיע לטובה, הוא נעים למדי ואפשר לנסוע בו בקצב נאה, וזה מה שהלקוחות (במקרה טוב) יעשו.
 
מיני קאנטרימן פלאג אין - מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
 
המרכיבים הדינמיים יוצרים תמונה מעט מורכבת. ההגה קל במצב הרגיל וכדאי לעבור ל'ספורט' ולקבל תוספת משקל. המיני יוצר תחושה ספורטיבית יחסית דווקא בנהיגה רגועה של יום יום. בכביש המפותל הרכב לא אוהב עומס גבוה, אבל אם תורידו קצת מהירות תגלו מכונית שנחמד לנהוג בה, עם נכונות להידוק קל מאחור עם עזיבת דוושה ושידור ישיר של שילוב הכוח בגלגלים האחוריים. לא כל הבוחנים התחברו לקאנטרימן בנהיגה כזו, אבל אחרים מצאו בה אופי דינמי חביב. מה פחות טוב? הבלמים לא הרשימו וההגה לא מבריק גם במצב 'ספורט'.
 
הכל יחסי
הקאנטרימן פלאג אין מציע חבילה מעניינת. לזכותו אבזור רב ואופי שובב, עם הרבה שיק ועיצוב חיצוני ברווזי־משעשע; בחסרונות: נוחות ממוצעת ויחידת הנעה שפעולתה לא תמיד אחידה, אך יודעת גם להפתיע לטובה (ופחות לטובה בדלק). בסוף היום, זה רכב שמשדר תחושה קלילה־נחמדה ויש מה לאהוב בו, גם אם הוא לא חף ממגרעות, אבל בתוך הסגמנט שלו — רכב פנאי קומפקטי כפול הנעה של מותג יוקרה — הוא מציע הצעה ייחודית, במחיר נמוך מהמתחרים הישירים.     
 
מיני קאנטרימן פלאג אין - מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
  
רמות גימור
'פפר' (215,000 שקלים) כוללת חישוקי "17, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, ומסך מרכזי "6.5 המתופעל על ידי חוגה (לא מגע). אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת פגיעה בהולכי רגיל/רכב עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית. ה'צ'ילי' שנבחנה (249,000 שקלים) מוסיפה חישוקי "18, תאורת לד מלאה, גג שמש, חיישני חניה מאחור, ריפודי עור משולב בבד, מושבים קדמיים מופעלי חשמל ודלת תא מטען חשמלית.  ציפינו למצוא גם התרעת סטייה מנתיב תקנית, אך זו אינה מוצעת כלל.