תחום רכבי הפנאי לוהט, ולכל יצרן חשוב למלא בו כל גומחה – בין אם מדובר בפנאי קטן, קומפקטי, בינוני וגם גדול. פיג'ו, שלא ממש התלהבה מתחום זה בעבר, הגיעה אליו באיחור, אבל אצה להשלים את החסר בזריזות.
 
בסוף 2016 חשפה פיג'ו שני כלי פנאי חדשים, 3008 ו-5008, שהצטרפו ל-2008 שעודכנה באותה תקופה, כדי ליצור קו דגמים מגובש וברור. ה-3008 נחת כאן בתחילת השנה וכעת, באיחור מסוים, מגיע האח הגדול כדי להשלים את החסר ולהתמודד בעיקר מול סקודה קודיאק וקיה סורנטו, ולהציע אלטרנטיבת שבעה מושבים גדולה יותר למיצובישי אאוטלנדר וניסאן -Xטרייל. מבחר המנועים ורמות הגימור דומה לזה שב-3008.
 
פיג'ו 5008 – מבחן דרכים
 
פיג'ו 5008 החליף מיניוואן באותו שם, אבל עם העיצוב החדש מכריז באופן בולט וברור כי מדובר באח גדול ל-3008. ה-5008 נשען על אותה פלטפורמה, אך בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-16.5 ס"מ (284 ס"מ) והמרכב ב-19 ס"מ (464 ס"מ). להשוואה, הוא קצר מהקודיאק ב-6 ס"מ אך בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-5 ס"מ.
 
עיצוב ונראות  
עיצובו של ה-5008 ממשיך את הקו הייחודי המאפיין את זה שב-3008, אבל תוספת האורך וההבדל בפרופורציות יוצרים הופעה ספורטיבית פחות ואלגנטית יותר. מכיוון שהגג אינו שחור, משהו נפגם ברושם הכללי, ועדיין ל-5008 נוכחות בולטת וכמעט יוקרתית, וחישוקי "18 נאים ופסי כרום בוהקים תורמים גם הם לכך.
 
פנים הרכב
כצפוי, סביבת הנהג דומה לזו שב-3008, וכמוה מבוססת על ה-i קוקפיט של פיג'ו, עם ההגה הנמוך והמעט סגלגל והמחוונים שמעליו. מבנה זה דורש הסתגלות לתנוחת נהיגה שונה במעט, אבל העיצוב המקורי המלווה אותו יוצר אווירה מיוחדת, מודרנית וכמעט יוקרתית, זאת למרות שמשטחי הפלסטיק קשיחים. מחוונים מוקרנים שיודעים לשנות תצוגה מוסיפים אף הם לרושם הכללי הנוצר בסביבת הנהג.
 
פיג'ו 5008 – מבחן דרכים

במרכז בולט מערך מולטימדיה עם יכולת לתקשר בעברית, אפליקציית ווייז שהוטמעה (וקצת נתקעה) וממשק לאפל קארפליי. התפעול מורכב לעיתים מכיוון שחלק מהמערכות נשלטות רק מהצג. אבל עם הזמן, כשלומדים ומתרגלים, דברים הופכים פשוטים יותר.
 
האבזור ברמת הגימור 'פרמיום' טוב, וכולל גג זכוכית גדול, תפעול הילוכים מההגה (נוח מאוד), בקרת אקלים מפוצלת עם שלוחה לאחור, מפתח חכם (שלא היה עדיין במכונית ההדגמה), תפעול חשמלי למושב הנהג, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי ומצלמה עם תצוגה היקפית.  
 
מאחור, מרווח הרגליים מעולה, מרווח הראש מעט מוגבל לגבוהים בגלל גג הזכוכית, המושבים קשיחים מדי, שני הצידיים קרובים לדלתות, ולנוסעים שם אפשרות שליטה במיזוג. אולי כדי לשמור על קשר עם המיניוואן היוצא, יש ל-5008 מגשים בגב המושבים הקדמיים וכל מושב בשורה השנייה מתכוון באופן נפרד. המרחב בשורה השלישית מתאים בעיקר לקטנים והמושבים נמוכים. קיפול השורה השלישית נוח ויוצר תא מטען ענק ושימושי. איכשהו, למרות רמת הגימור, חסר תפעול חשמלי לפתיחת הדלת האחורית.
 
פיג'ו 5008 – מבחן דרכים
 
 
התנהגות ובטיחות
למרות המידות, ואולי בזכות תנוחת הנהיגה הייחודית וההגה הקטן, ה-5008 אינו יוצר תחושה של רכב גדול, כבד או מגושם. הוא מפגין יכולת טובה בפניות ובכבישים מפותלים, ריסון תנועות המרכב טוב והתגובה להפניית ההגה נחושה, גם אם הוא חסר תחושה.
 
אבזור ה-5008 מייצג היטב את מדיניות פיג'ו ישראל לצייד את הדגמים שהם מייבאים, עד כמה שניתן, במערכות בטיחותיות עדכניות – ברמת הגימור 'אקטיב' (180,000 שקלים) בלימה אוטומטית, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מנתיב; ל'פרמיום' שנבחנה (200,00 שקלים) בלימה אוטומטית מתקדמת יותר, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים שלא תמיד הצליח במשימה ועוד. מערכת נוספת היא התרעה על אי שמירת מרחק שהינה תיאטרלית מדי ופחות מיידית.
 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה תלויה לא רק בתוואי אלא גם באופי הנסיעה ובמספר הנוסעים. כיול המתלים נוקשה; הריסון נכון ונוחות הנסיעה נאותה לרוב, אך לעיתים, בורות ושיבושים גדולים בעיר מורגשים מדי (בייחוד מאחור). מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ועל שבילים מפולסים אופי הנסיעה ב-5008 נעים. התחושה הכללית מעודנת, גם אם רעשי הכביש לעיתים בולטים.  
 
פיג'ו 5008 – מבחן דרכים
 
 
מנוע וביצועים
בחרטום ה-5008 פועם שילוב מוכח שמוכר מה-3008 – מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הביצועים נאותים והפעולה נעימה, גם אם הבורר דורש הסתגלות. ה-5008 אינו נמרץ, אבל קצב הנסיעה טוב לרכב במידותיו, ונתון של 10.5 שניות ל-100 קמ"ש מצביע על כך. ברוב הזמן, חטיבת הכוח יוצרת תחושה שאינה מאומצת, למעט בסל"ד גבוה, שם עלול להתפתח רעש לא מחמיא.
 
צריכת הדלק בהחלט נאותה לרכב כזה, עם 11.5 ק"מ/ל' ביום מגוון שכלל נהיגה בעומס גבוה ו-14 ק"מ/ל' בתוואי בין עירוני רגוע.
 
תמורה  
פיג'ו 5008 מציג נתונים טובים להצלחה בזירת רכבי הפנאי בכלל, בייחוד זו הפונה לשבעה נוסעים. דגם זה משתמש היטב בנוסחה המוצלחת של ה-3008, והינו נעים, מודרני ובעל יכולת טובה. במחיר של 180,000 שקלים לרמת הגימור הבסיסית ו-200,000 שקלים ל'פרמיום' שנבחנה, מדובר בחבילה תחרותית ומאובזרת ללא מגרעות בולטות, וזו מכוונת, בין השאר, לקודיאק המצליח. אם אהבתם את ה-3008 ורציתם יותר מקום או מרחב, תאהבו גם אותו.
 
פיג'ו 5008 – מבחן דרכים