שברולט קרוז צברה החודש עוד 3214 ק"מ, נכון לכתיבת שורות אלו. בחודש הזה הכרנו אותה טוב יותר, כאשר שני הדברים שבולטים לטובה הם רמת האבזור של הגרסה הנבחנת ומנוע ה־1.4 ליטר טורבו החדש המשרת אותה. 

נתחיל דווקא במנוע. למרות מה שרבים חושבים — בגלל שנפח המנוע בקרוז זהה לזה שהיה בדגם הקודם — מדובר במנוע חדש. יש לו שני יתרונות משמעותיים: הוא חזק יותר וצריכת הדלק שלו עדיפה. הקרוז צרך החודש, בממוצע, 12.5 ק"מ/ל', נתון נאה למדי. בהקשר זה נזכיר שבמנוע הישן ששירת את אופל מריבה שהייתה אצלנו במבחן ארוך טווח לפני מספר שנים, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על כ־10 ק"מ/ל' (האופל כבדה מהשברולט ב־124 ק"ג), כמעט בכל סוג נסיעה. פער של 25%, גם בחישוב המשקל, הוא משמעותי. 

בצד האבזור, הכניסה וההתנעה ללא מפתח נוחים מאוד, וכך גם ההנעה מרחוק והנעילה שמתבצעת עצמאית, אין צורך ללחוץ על שום דבר. המושב, שהוא מופעל חשמלי, נוח אף הוא. אפל קארפליי עובד מצוין ומאוד נוח לשימוש עם הצגת אנשי קשר נבחרים, תצוגה מלאה בעברית כולל אפשרות להפעלת סירי (תפעול קולי לטלפון), הקראת הודעות ועוד. מה שחבל הוא שיש רק חיבור USB אחד, ואז צריך לבחור, האם לחבר את הטלפון, או USB עם מוזיקה (למאותגרי מקום בטלפון כמוני לפחות...). 

עוד בתחום האבזור נציין גם את מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית (עלות של 3000 שקלים) שיש בה וויז, רדיו אינטרנטי, דפדפן ויוטיוב; השנים האחרונים לא זמינים — וטוב שכך — בנהיגה. המעבר למערכת מתבצע בעזרת כפתור שממוקם קצת־לא־טוב ברכב ההדגמה, כי ההגה מסתיר אותו. הוויז במסך המרכזי הוא סופר־נוח, הראות עדיפה, אם כי המיקום הזה מאפשר לבת שלי לדווח על מהירות הנסיעה בכל רגע נתון, אבל זו כבר בעיה שלי, ולא של המכונית. הוויז עצמו עובד לאט למדי, לוקח לו זמן לעלות, ולוקח לו מדי פעם גם זמן להגיב, אבל בסוף היום זה עדיין בסדר. המערכת עצמה לא מאוד קלה לתפעול, אבל מתרגלים.

שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח שני)


מה שיותר הפריע היא העובדה שאינה מסתדרת עם חלק ממכשירי אנדרואיד, או שהיא שונאת את ניצן אביבי, כי היא נתקעה שוב ושוב עם הטלפון שלו, וגם מדי פעם עם טלפונים אחרים — שאינם אייפון. לי (עם אייפון 5 ישן) היא נתקעה פעם אחת בחודשיים. בוקר אחד הוויז הפסיק לעבוד, והיה נראה שחיבור הרשת לא תקין. יצרנו קשר עם החברה שהפנתה אותנו לאדי מערכות. שם נאמר לנו שהאשמה היא בגרסה של וויז וכי צריך לעדכן אותה. את העדכון ניתן לבצע במרכז שירות של אדי מערכת, ובמקרה של תקלה משביתה (וניתן להניח שבמקרה שלנו גם לקוח VIP, כי ידעו למי הרכב שייך) תגיע ניידת שירות של החברה. נדרשו מספר ימים לתיאום (באשמתנו המלאה), אבל אז הגיעה אלינו ניידת השירות למשרד עם בחור חביב. תוך דקות ספורות הוא עדכן גרסה, והוויז חזר לעבוד. האחריות למערכת אגב היא כמו לשאר המכונית, לשלוש שנים. בהחלט נאה, והשירות עצמו היה טוב מאוד, וגם זה ראוי לציון.  

בחניות הרגשנו מאוד מהר שצריך להיזהר עם הגחון, מתחת לפגוש יש פלסטיק והוא הופך את מרווח הגחון הקדמי לנמוך ברמה שגורמת לו להתחכך בכל מדרכה, גם כזו שנראית תמימה. אז או שחונים ברוורס, או שנזהרים קצת. 

בחודש הבא, שברולט קרוז תעבור לחבר מערכת אחר, שיעדכן איך החיים בקרוז מנקודת מבטו.

_________________________________

דיווח שני
נסועה בקבלה 19,449 ק"מ > נסועה החודש 3214 ק"מ > נסועה כללית 25,832 ק"מ >  עלויות החודש 0 שקלים (תקלה אחת בהתקנה מקומית, טופלה באחריות)