בשנים האחרונות הפופולריות של רכבי הפנאי נמצאת במגמת עלייה. אל הטרנד הזה הצטרף אי שם בשנות ה-90' סובארו פורסטר, והיה חלק מהקטגוריה כמעט מיומה הראשון. כיום משווק בישראל הדור הרביעי של הדגם (הוצג בשנת 2012) אשר שומר על אותם מאפיינים המלווים את הפורסטר מתחילת דרכו – הנעה כפולה קבועה, מנוע בוקסר והופעה פשוטה מבחוץ ומבפנים.
 
הפורסטר הנוכחי מבוסס על הפלטפורמה של סובארו אימפרזה היוצאת. הוא חמוש במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' שמפיק 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-20.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד. יחד עם תיבה רציפה הוא מסוגל להגיע ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות.
 
אבל ביצועים בקו ישר אף פעם לא היו התחום בו הפורסטר הצטיין (להוציא את גרסאות הטורבו הכוחניות), הפורסטר זורח בשטח. בזכות מערכת הנעה כפולה שמוצעת כסטנדרט בכל הגרסאות, כיול מתלים טוב ובקרת משיכה יעילה הוא מציג יכולת טובה למדי מעבר לאספלט. לא מדובר על לועס סלעים מדופלם, אבל בתוך גבולות הקטגוריה של רכבי הפנאי הרכים אליה הוא שייך הוא מאפשר להרחיק אל עומק השטח בטיולי סוף השבוע.

סובארו פורסטר – מבחן דרכים (וידאו)

 
בשנת 2015 הדגם עבר מתיחת פנים ראשונה. השינויים לחוץ קלים אך מורגשים – הוא עדיין לא נחשב לחתיך שבחבורה, אבל הוא נראה עדכני וספורטיבי יותר בעיקר בזכות חזית אגרסיבית יותר למראה. בתא הנוסעים נעשו שינויים קלים עוד יותר – לוח המחוונים עודכן קלות וגלגל ההגה הוחלף. מנוע ה-2.0 ל' המוכר זכה לעדכון קל, עדכון שמטרתו שיפור נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
 
אחרי כל ההקדמה הזו, ולאור מורשת השטח הארוכה של הדגם, דני וגיא החליטו להעמיד את סובארו פורסטר למבחן שונה וקשוח מהרגיל. אז מה חיכה לפורסטר התמים? את זה תגלו בסרטון שבראש העמוד.

סובארו פורסטר – מבחן דרכים (וידאו)