לפעמים, בשביל לעלות צריך לרדת - וזה מה שעשו בטויוטה. כדי להחזיר את טויוטה אוונסיס למשחק הם משווקים אותה בגרסת 1.8 ליטר במקום 2.0 ליטר. ההספק ירד רק ב–5 כ"ס (ל–147 כ"ס) המומנט ב–1.6 קג"מ (ל–18.4 קג"מ) - והמחיר ירד ב–15,000 שקלים, ל–147,500 שקלים. 

טויוטה אוונסיס - מבחן דרכים (1.8 ל', מתיחת פנים)

 
האוונסיס כבר ותיקה, ולמרות מתיחת פנים מהותית שעברה לפני שנה גם בטויוטה היה ברור שקשה יהיה לה להצליח במיצוב הרגיל. בנוסף, לאחר אותו עדכון, הופיע גל מודרני של משפחתיות גדולות שחיזק את התחושה שהאוונסיס יצאה מהמשחק. המנוע מופחת הנפח והמחיר המוזל ממקמים אותה כעת בין המשפחתיות הגדולות לרגילות.
 
מנוע ה–1.8 נעים רוב הזמן וחזק מספיק. היציאה מעמידה טובה ומכריזה מיד שהוויתור, בהשוואה ל–2.0 ליטר, זניח. יחידת הכוח, כמקובל בכאלה שיש להן תיבה רציפה, רועשת במאמץ, אבל במצב זה גם הביצועים טובים. לתיבה שבעה יחסי העברה קבועים, כך שלא חייבים להביא את המנוע לאזורים הרועשים. צריכת הדלק סבירה: כ–13 ק"מ/ל' במסלול מגוון, כ–11 ק"מ/ל' בעיר, כ–15 ק"מ/ל' בשיוט.
 
נוחות הנסיעה נאותה, אך לא מרשימה על פני רצף שיבושים. טויוטה אוונסיס מציגה אחיזה טובה, הגה סביר ותגובות נכונות להעברות משקל. הבלמים פועלים היטב אבל תחת עומס איבדו דיוק. מעבר לכך אין שינויים ביחס לגרסה היקרה יותר. מבחוץ היא עדין מכובדת ומבפנים נעימה. רמת האבזור טובה עם מערך הטאץ' והמפתח החכם. מאחור המרווח לרגליים טוב אך פחות מוצלח לראש. האוונסיס לא הפסידה דבר, והתמחור החדש מעניק לה סיכוי לנוכחות בולטת מאשר עד כה.

טויוטה אוונסיס - מבחן דרכים (1.8 ל', מתיחת פנים)