אין איפה ואיפה אצל ציפורים. כאשר אלה פותחות במטס הפגזות, ה־500 שחנתה מלפנים, והיטי שחנתה מאחור, חטפו בדיוק כמו ה־440 קבריו. היונים לא התרשמו שמדובר בדגם שאחרי מתיחת פנים (קלה), לא שינה להן שעכשיו בסטנדרט תאורת לד מלאה (במקום קסנון), ממשק משתמש חדש במערכת המולטימדיה, והן גם לא התפעלו מעדכונים קלים ביחידת ההנעה.

ב.מ.וו סדרה 4 - מבחן דרכים (440i, קבריולה)

 
הוצאתי את חבילת המגבונים ששמורה לי בתיק למקרי חירום של ילדים ולשלשת־יונים, והתחלתי לנקות. בעודי תוהה אם אפשר לאכול יונים בארץ, שמעתי מרכב חולף לא מוכר "תתחדש, היא מדהימה!". לך תסביר לו (ולכל שאר פוערי העיניים שפגשתי), שאני קצת כמו סינדרלה, רק שכאן ה־440 לא הופכת בחצות לדלעת, היא פשוט חוזרת ליבואן אחרי 48 שעות. מי שלא רוצה להחזיר, יצטרך להשאיר המחאה על סך 545,000 שקלים.
 
יופי
שינויי העיצוב כמעט לא מורגשים, מה שאומר שכמו שאר גרסאות המרכב של ה־4, גם הקבריו היא מכונית יפה מאוד שנראית נמוכה ורחבה וגם ארוכה, במיוחד כאשר הגג פתוח. תא הנוסעים עודכן קלות, וכולל כעת, תקנית, ריפודי עור בכל הגרסאות, מסך מולטימדיה רחב מבעבר ("8.8), ומערכת ההפעלה של המולטדיה מיישרת קו עם זו של סדרות 5 ו־7 החדשות, מערכת הניווט מקורית, לוח המחוונים הוא מסך עם שפע אפשרויות תצוגה (שלא כולם אהבו) ועוד (ראו בוקסת אבזור).
 
סביבת הנהג לא נראית מודרנית כמו בדורות החדשים של ב.מ.וו, אבל עדיין מאוד נאה, עשויה מצוין ומשדרת את הרושם הנכון. המרחב מלפנים מצוין בכל הממדים, היושבים מאחור נהנים מפתחי מיזוג, ולגבוהים מרווח מספק לברכיים אך מעט חסר לראש. תא המטען מפתיע לטובה עם גג פתוח, מספק עם גג סגור, ואפשר גם לקפל את המושבים מאחור להגדלת הנפח.

ב.מ.וו סדרה 4 - מבחן דרכים (440i, קבריולה)

 
לדרך
ה־440 מצויידת במנוע 6 צילינדרים (טורי, כמובן) בנפח 3.0 ליטר, ובמסגרת מתיחת הפנים עודכן קלות; תוספת של 20 כ"ס ל־326 כ"ס ועוד 5.1 קג"מ ל־45.9 קג"מ. התיבה היא אותה אוטומטית שמונה הילוכים, וההנעה, כמובן, אחורית. המשקל העצמי עלה ב־20 ק"ג, וה־4 היפה הזו שוקלת לא פחות מ־1845 ק"ג, וזה הרבה.

אבל המנוע — עם כוח זמין מסל"ד סופר־נמוך (שיא מומנט מ־1380 ועד 5000 סל"ד!) וההספק השופע — מנטרל במהירות כל תלונה אפשרית על המשקל. נתון התאוצה, ששופר בעשירית השנייה ועומד על 5.4 שניות, מכריז שזה רכב מהיר. המנוע נהדר, מושך יפה מסל"ד נמוך ונושם נפלא בסל"ד גבוה. מומלץ לבחור במצב 'ספורט', אז תקבלו הגה עם משקל נכון (במקום קל מדי ב'קומפורט'), ומתווספים להם קולות פיצוצים נחמדים מהמפלטים עם עזיבת הדוושה בסל"ד גבוה. יופי. תיבת ההילוכים מצוינת, ואם רוצים שתהיה קרבית יותר, יש לה מצב 'ספורט' מעולה.
 
אפילו מצריכת הדלק הופתענו לטובה; לצד לא מעט קטעים מהירים היו במהלך המבחן גם קטעי שיוט נינוחים, והצריכה עמדה על 8.7 ק"מ/ל', בהחלט נאה.

ב.מ.וו סדרה 4 - מבחן דרכים (440i, קבריולה)

 
נהיגה
ה־440 היא מכונית נעימה במרבית הזמן, אבל לא תמיד. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה; השיבושים הקטנים מורגשים אך לא בצורה מעיקה, והיא מעט רכה על גלי כביש. אבל אם המהירות לא גבוהה, היא מתמודדת איתם בצורה מספקת. בעיר הנוחות לא אחידה, לפעמים השיבושים מועברים באופן בולט מדי, ולרוב הנסיעה נעימה, ובכל מקרה נדיר מאוד שמורגשת חבטה. וכן, מרגישים שהשלדה מעט גמישה עם גג פתוח, ושהמצב משתפר כאשר הגג הקשיח סגור.
 
רכב המבחן נמסר עם מסיט רוח שמגיע כסטדנרט, מדובר במסגרת ברזל עם רשת המקיפה את המושבים האחוריים בגובה הדלתות כאשר אפשר להרים רשת נוספת שתהיה מאחורי המושבים הקדמיים. התוצאה היא הפחתה משמעותית של עוצמת הרוח בתא הנוסעים ובצורה סופר־מורגשת, כזו שמאפשרת שיוט עם גג פתוח גם כאשר הטמפרטורה נמוכה, זה עובד כמו קסם — גם אם זה מעט פחות אסטתי.
 
כמובן שכאשר פותחים את הגג נהנים יותר, מתחברים לנוף, נהנים מהרוח, הכיף הרגיל הטהור והמזוקק של רכב פתוח. הוכחה לכך היא העובדה שלא ממש התבעסתי כאשר נתקעתי מאחורי משאית בסדום־ערד, פשוט בגלל שכאן נהנים גם מנסיעה רגועה כאשר הגג פתוח והנוף מרהיב עין. מאותה הסיבה בדיוק החלטתי לבקר בכביש ים המלח ובדרך הנוף בגלבוע באותו היום; פשוט לא רציתי לוותר על אף אחד מהם.

ב.מ.וו סדרה 4 - מבחן דרכים (440i, קבריולה)

 
בפיתולים ה־440 מרשימה יותר כאשר גג המתכת סגור. במצב נהיגה רגיל, היא מעט רכה, וההגה קל מדי; במצב 'ספורט' הוא עדיף — אבל בכבישים לא טובים, כמו ים המלח למשל, הוא ממש משחק במרכז באופן מורגש, ורק בתוך הפנייה הוא משתפר. הבלמים היו חלשים מהמצופה באופן מורגש, והתעייפו בכביש דינמי כבר בעלייה. הם בפירוש לא ברמה של המנוע המצוין, ויחד עם המשקל העצמי, זה שילוב לא מבריק לנהיגה דינמית, גם אם מספק ליום־יום.

אם תורידו קצת קצב, תגלו שהיא עדיין פונה טוב, וחביבה לנהיגה, אבל לא יותר. חובבי פיתולים צריכים לבחור בגרסת הקופה ולוותר על הכיף של הגג הפתוח; אבל מי שסתם אוהב לנהוג, בקצב מעט מהיר מהממוצע אבל לא במצב־תקיפה, יגלה שהקבריו הזו מספקת.

ב.מ.וו סדרה 4 - מבחן דרכים (440i, קבריולה)

 
נקודה מתוקה
Sweet Spot. ברכב, הביטוי הזה מתייחס לנקודה שבה כל החלקים עובדים נכון, מתחברים יחדיו לשלם אחד. לדוגמא, יש מכוניות שבמהירות מסויימת מתמודדות טוב יותר עם השיבושים. ה־440 קבריו מציעה לבעליה שפע של נקודות מתוקות שכאלו. היא רחוקה משלמות, היא לא מהנה לנהיגה מהירה בפיתולים, הבלמים חלשים וההגה לא מרשים, ונוחות הנסיעה לא תמיד טובה כמצופה. אבל במרבית הזמן, בטח אם אתם חובבי גג פתוח, תגלו שזו מכונית שתגרום לכם להיות מרוצים יותר בנסיעות הרגילות שלכם, ועוד יותר בסוף השבוע.
 
גם אם תנהגו בה באי בודד, ואף אחד לא ידע שמדובר בסמל סטטוס בולט, תגלו מכונית מרשימה עם יחידת הנעה נהדרת. וכן היא יקרה. רגעים מתוקים שכאלו בעולם המוטורי, בטח עם סמל של ב.מ.וו מלפנים, מעולם לא היו נגישים, אבל אם ה־440 קבריו כן נגישה עבורכם, לכו לבדוק אותה. מי יודע, אולי תקנו קצת אושר.