פיג'ו 5008 - מבחן דרכים (דיזל, 1.6 ל') - אוטו

פיג'ו 5008 - מבחן דרכים (דיזל, 1.6 ל')

רכב הפנאי לשבעה של פיג'ו מוצע בגרסת דיזל הזהה ברמות הגימור שלה ובמחיריהן לגרסת הבנזין. באותו מחיר – מה מרוויחים? מה מפסידים?

פיג'ו 5008 נבחן עם מנוע טורבו-בנזין (1.6 ל', 165 כ"ס) במסגרת מבחן דרכים והתרשמנו ממנו לטובה. דגם זה משווק בישראל גם עם שני מנועי טורבו-דיזל; הבסיסי מבין השניים – 1.6 ליטר, 120 כ"ס – מוצע באותן רמות אבזור כמו מנוע הבנזין ובמחירים זהים: 180,000 ו-200,000 שקלים ל'אקטיב' ול'פרמיום' (הדיזל האחר – 2.0 ל', 185 כ"ס, 'GT' – עולה 240,000 שקלים). 
 
כלומר, באותו סכום עומדות בפני הלקוח שתי אפשרויות השונות זו מזו בסוג המנוע ובהספקו. מה כדאי?
 
צריכה מול ביצועים
באותו מבחן מצאנו שגרסת הבנזין של 5008 חסכונית מאוד. גרסת הדיזל התגלתה, באופן לא מפתיע, כחסכונית עוד יותר. בחיי היום יום, עומדת צריכת הדלק הממוצעת על כ-15 ק"מ לליטר, 12% טוב מזו של גרסת הבנזין. אם אתם מרבים לנסוע בכבישים בינעירוניים, הפער יהיה גדול יותר, 20%-15% – ליטר סולר כל 17.5 ק"מ. 

1594423

 
מנגד, גרסת הדיזל חלשה מגרסת הבנזין בהספק (120 כ"ס מול 165 כ"ס), ולמרות שפערי הביצועים לא גדולים הם בהחלט מורגשים. הנתונים היבשים מדברים על עוד 2.7 שניות בזמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש – 11.9 שניות מול 9.2 שניות – ומהירות מרבית איטית ב-21 קמ"ש: 185 קמ"ש בהשוואה ל-206 קמ"ש.  
 
זה לא מעט, אבל הנתונים האלה – אחד חשוב קצת, השני רלוונטי רק באוטובאן הגרמני – מספרים רק חלק מהסיפור. בחיי היום-יום הפער כמעט ולא יורגש היות וגרסת הדיזל מככבת, לפחות כמו גרסת הבנזין – ואולי אף טוב ממנה – בשני תחומים עיקריים בנהיגה ובשימוש ברכב: ניוד בעיר ושיוט רגוע מחוצה לה. שם המנוע מתגלגל בתחומו היעיל, שקט ונינוח. הסיבה פשוטה: לדיזל יש יתרון במומנט: 30.6 קג"מ (ב-1750 סל"ד) מול 24.5 קג"מ (ב-1400 סל"ד).
 
1594425


גם כשהוא נדרש לספק יכולת של ממש הוא בהחלט עושה זאת – אלא שאז מורגשים פערי ההספק בין שתי הגרסאות; בקיצור: גרסת הבנזין פשוט עושה זאת טוב יותר, ובאופן מהיר וחזק יותר. ובאריכות: ככל שתוואי הנסיעה שלכם ואופיו כולל יותר מתאר הררי, כבישים חד-נתיביים ויותר אנשים ו/או ציוד – בוודאי שילוב שלהם – היתרון נוטה לכיוון גרסת הבנזין.  
 
התיבה האוטומטית זהה, והיא במיטבה בהתנהלות רגועה, עירונית או בינעירונית. היא מדפדפת בזריזות בין ששת הילוכיה, שומרת שצריכת הדלק (סולר או בנזין) תהיה מינימלית ועל רמת רעש (מנוע) נמוכה. והנה עוד נקודת חוזקה של 5008 (ולא רק בגרסת הבנזין): בידוד רעשים. מרגע שנסגרה הדלת, רעש המנוע נשאר בחוץ. באותה התנהלות נינוחה כלל לא ניתן לדעת שמדובר במנוע דיזל, וגם כשהרגל מודבקת לשטיח, הרעש אינו מוגזם או מטריד. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש טובים מאוד, מהטובים בקטגוריה, ודומים לאלה שבגרסת הבנזין.

1594424

 
נוחות נסיעה וגם התנהגות
5008 הוא מכלי הפנאי הנוחים שבנמצא. הוא יודע להתמודד מצוין עם רוב תחלואי האספלט הישראלי ומגהץ מצוין שיבושים גדולים ובינוניים, כשרק כביש מחוספס ממש חודר מעט לתא הנוסעים – גם במהירות עירונית וגם בכבישים בין-עירוניים.
 
המתלים הפגינו נימוסי כביש טובים עם יכולת טובה בפניות וריסון מוצלח לתנועות המרכב. ההגה אולי מעט חסר תחושה, אבל תגובתו נחושה להפניה, ואפילו קוטרו הקטן מהמקובל מסתדר מצוין עם העובדה שמדובר בכלי רכב גדול. התוצאה: נוחות נסיעה והתנהגות כביש טובים מאוד, מהטובים בקטגוריה, ודומים לאלה של גרסת הבנזין. לשתי הגרסאות משקל דומה, כך שרק עימות ישיר ביניהן יוכל, אולי, לגלות הבדל.
 
1594422


פנים הרכב ושימושיות
סביבת הנהג זהה לזו שבגרסת הבנזין, ועשירה באבזור כמוה – כאן, ברמת הגימור 'פרמיום' היקרה יותר. העיצוב מרהיב ומקורי, והתחושה הנוצרת בהתאם. 
 
זהו בסה"כ דור שני ל-5008, כך שקשה להתייחס לדגם כבעל מורשת מיניוואנית (כפי שהיה הדור הראשון) אבל הניסיון שיש לפיג'ו עם מובילי נוסעים, נותן את אותותיו בשימושיות של שתי השורות האחוריות. הדלתות פוערות פתח רחב להשתחלות גם לשורה השלישית, החלל עצמו עצום ומהגדולים בקבוצה, הרצפה בשורה השנייה שטוחה לחלוטין, מבנה המושבים נפרד כך שלכל נוסע יש מקום ראוי להניח עליו את ישבנו, כל מושב מספיק מרופד כדי לספק נוחות ברמה הגבוהה ביותר וכל אחד יכול לנוע עצמאית. אבל לא הכל מושלם, בעיקר כיוון שהתצורה הנפרדת של המושבים יוצרת מרווחים מיותרים בין המושבים וגם בין הדפנות. מה לעשות, על מודולריות צריך לשלם.

1594421

 
בחירה שונה מתוך בסיס שווה
כאמור רמות האבזור זהות, ורכב המבחן שהגיע ברמת גימור 'פרמיום', מצויד באופן מרשים גם ביחס למתחרים.
 
כפי שעולה ממבחן זה, ועל בסיס המבחן הקודם שנעשה לגרסת הבנזין, ההבדלים אינם גדולים כאשר גרסה הדיזל מתאימה יותר עבור מי שגומא מרחקים גדולים או שחיסכון בדלק נמצא בראש מעייניו.
 
העובדה שגרסת הדיזל של פיג'ו 5008 מתומחרת בדיוק כמו גרסת הבנזין, לא רק שעושה אותה לנגישה לקהל גדול יותר, אלא גם מאפשרת ללקוח לבחור את הגרסה הנכונה עבורו – לפי השימוש ולפי אופיו. גם של הנהג.

שווה לשקול גם:

מחיר
186000
החל מ- 1,845 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4613
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
464
רוחב
184
גובה
165
משקל
1380
בסיס גלגלים
284
נפח תא מטען (ליטר)
210
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1940
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
780
נפח מיכל דלק
56

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
3750
מומנט מירבי (קג"מ)
30.6
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
191
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
26.3
צריכת דלק - עירונית
21.2
צריכת דלק - ממוצעת
23.8
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
20.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, ספויילר אחורי, גימורי כרום, לוח מחוונים וירטואלי, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום
מערכת "GRIP Control" לבקרת אחיזה בשטחים שונים, גג שמש פנוראמי

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם פיג'ו 5008
גרסה 5008 אוט', 1.5 ל' דיזל, Active
מחיר 186000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 191
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 23.8
נפח תא מטען (ליטר) 210
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 16. בחיים המיתיים דיזל פי 1.5 עד 1.8 חסכוני יותר מבנזין. בדוק

    הנוסע השמיני 5 אוקטובר 2018, 21:29

  2. 11. תגובה 10 התכוונתי ל6 לא 9

    תגובה 10 התכוונתי ל6 לא 9 19 מאי 2018, 09:50

  3. 7. רכב מעולה

    חי 23 אפריל 2018, 12:05

  4. 1. רכב מעולה מעוצב ובנוי היטב כל הכבוד לפיזו על קפיצת מדרגה

    זיו 22 אפריל 2018, 09:52