שברולט קרוז - מבחן ארוך טווח (דיווח חמישי) - אוטו

בסופו של דבר — ובמחשבה שנייה שהייתה צריכה להיות ראשונה, בתחילתו של דבר — הקטע הזה של יחסי אדם־מכונית הוא, למרות הכל, פחות מסעיר מאשר אניני הגה, חובבי רכב, שלא לדבר על עיתונאי רכב, מפנטזים שהוא כזה.

ובעברית: מכונית היא כלי תחבורה לשימוש יום־יומי. שברולט קרוז, הנמצאת באוטו גם כדי להתרשם מהדרך בה היא ממלאת את התפקיד הבסיסי והחשוב הזה, וגם כדי להתרשם מרמת האמינות שלה, היא יופי של כלי לבדיקת העניין הזה.
 
סיבובים, ההקשר החברתי
החלק הזה של אזור התעשייה של פתח תקווה, מין תערובת של בנייני הייטק עתידניים עם עסקים ותשתיות שהיו וותיקים כבר בשנות השישים, יאתגר כל מכונית בגלל אותן פיסות אספלט לא מתוחזקות.
 
שברולט קרוז, מצידה, דווקא ממש בסדר בקטע הזה, וסופגת את מחדלי האחזקה של עיריית פתח תקווה ברכות חיננית. מכיוון שהשעה פקוקה מאוד, אפשר להתעמק בדברים שעושים את היום יום במכונית. כבר עם התנעה בלט לחיוב המפתח־ללא־מפתח, אך מיקום דוושת בלם החנייה — בסגנון האמריקאי
המוכר — היה מרנין פחות; כלומר, היא נמצאת מעט מדי שמאלה, ויש מגרעת המפריעה קצת בלחיצה.
 
עד שהגעתי הביתה, המערכות היו מיודדות, כולל ממשק הסלולרי־מכונית. איכות הצליל של מערכת השמע לא מתעלה, וכדי לקבל עוצמה סבירה, צריך לסובב את כפתור העוצמה עוד ועוד. הקרוז מכריזה שמערכת האורות דולקת, לאחר שמכבים את המכונית, והיה נחמד אם הייתה יודעת לטפל בכך בעצמה, בלי עזרה של זרים.
 
למחרת נסעתי צפונה, וגיליתי שעל גלי כביש הקרוז לפעמים לא סוגרת את העניינים מיד, ועם זאת מעולם לא סגרה מתלה. כך שסיכום פרק הנוחות, מעלה שגם בכביש הבין־עירוני היא טובה בהחלט, וזה עניין חשוב מאוד בעניין ההוא של נסיעה יום־יומית. פחות מלהיב בקטע זה היה היעדר התמיכה לגב התחתון שלי. הכוונון החשמלי של המושב, פרט לכך סידר תנוחת נהיגה מוצלחת מאוד.

1594457

 
מה שממש לא התעלה באותה נסיעה מחוץ לעיר הוא רמת הרעש. רעש הצמיגים מפגין נוכחות בוטה במהירויות של 100 קמ"ש וקצת יותר. זה עניין של אספלט ושל צמיגים (וגם של בידוד) — והדבר בולט כאשר עולים על קטעי אספלט "שקט" שם עוצמת הרעש יורדת משמעותית, או כאשר משווים את רמת הרעש בקטע נתון עם זו המתקבלת במכוניות אחרות מאותו אזור חיוג. כלומר, יש מצב שצמיגים אחרים ישפרו את איכות החיים בקרוז. רעשי רוח, מנוע ומתלים היו בהחלט בתחומי הסביר. מה שלא ניתן להחלפה (וחבל שכך) הן המראות, ששדה הראייה שלהן פשוט אינו מספק.
 
הביצועים, בכל הקשר שימושי, טובים מאוד, ויעילות המכונית בתנועה גבוהה. השילוב במצב ידני אינו מתעלה בהנדסת אנוש מופתית; העלאת הילוכים והורדתם באותו כפתור על הבורר, והוא קטן מדי. צריכת הדלק הממוצעת בשימוש מצטבר, הכולל הרבה פקקים של בוקר ואחר צהריים, סתם תנועה עירונית לא נחמדה והתקפי קיק דאון ("רק רציתי לבדוק") עומדת, נכון להיום על 13.5 ק"מ לליטר. ובעניין זה אין תלונות.
 
כמובן, קיומו של מובילאיי, שעושה מלאכתו נאמנה, רק מדגיש כי לקרוז בארץ אין מערכות בטיחות עדכניות־מקוריות — וחבל שכך, מכיוון שפרט לאותם גליצ'ים פה ושם שצוינו קודם, הקרוז היא אחלה משפחתית לתנועה בין הנקודות ההן של החיים — עבודה, בית, משפחה, חברים — והיא עושה זאת ממש בסדר.
 
אה, האמינות. אז כן, עד כה לא נרשמה אפילו בעיה אחת, ולרכב עם 38,700 ק"מ — שזה יותר משנתיים של נסועה ממוצעת, ובהחלט הרבה הרבה יותר בגלל שמדובר ברכב הדגמה — זה ממש ממש בסדר.   
_________________________________

נסועה בקבלה 19,449 ק"מ > נסועה החודש 3,947 ק"מ > נסועה כללית 38,694 ק"מ >  עלויות החודש 0 שקלים

שווה לשקול גם:

}
מחיר
125000
החל מ- 1,320 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3098
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
445.3
רוחב
179.1
גובה
146
משקל
1328
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
290
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
52

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/60/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1399
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
153
סל"ד להספק מירבי
5600
מומנט מירבי (קג"מ)
24.4
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
215
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
16.1
צריכת דלק - עירונית
12.3
צריכת דלק - ממוצעת
13.5
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
10.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

דגם שברולט קרוז
גרסה קרוז 1.4 ל' טורבו, אוט', 5 דל', LT
מחיר 125000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 215
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר) 290
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 6. בעיית הסחירות היא תוצאה מוניטין רע שהיה לקרוס בדורות הראשונים והבעיות הרבות משחרור של מכונית לא בשלה. באופן הבעיה היתה ונותרה היבואנים...

    יוסף 24 אפריל 2018, 20:34

  2. 5. רכב זה להגיע מ-א' ל-ב' . כל השאר מותרות.

    חיים בלתי סבירים 24 אפריל 2018, 05:58

  3. 3. חרא של רכב

    אחמד 23 אפריל 2018, 16:08

  4. 2. עושה רושם של מכונית עמידה

    חי 23 אפריל 2018, 12:03

  5. 1. סוג הצמיגים ? מעניין אם החלפת צמיגים באמת משפרת רעש כביש. אני ספקן

    יוסי 23 אפריל 2018, 11:07