סקודה קארוק – מבחן דרכים (השקה מקומית, וידאו) - אוטו

סקודה קארוק – מבחן דרכים (השקה מקומית, וידאו)

רכב הפנאי הקומפקטי של סקודה הגיע לישראל. נהגנו בו עד לאילת כדי להתרשם

רבים מאוד, כך נראה, חיכו לרגע בו סקודה קארוק, רכב הפנאי הקומפקטי של סקודה, יעשה עלייה. מותג סקודה נמצא במקום הרביעי בטבלת המסירות בארץ, ראשון בין המותגים האירופאים וכידוע הצליח מאוד עם רכב הפנאי הגדול יותר שלו, קודיאק.   
 
לכן, כאשר צריך לשער מי מבין רכבי הפנאי הקומפקטיים יכול להתחרות בהיקף המסירות של יונדאי טוסון וקיה ספורטאז', או לפחות לאתגר אותו, הדגם החדש הוא מועמד ראשון במעלה.
 
בסקודה ישראל החליטו לערוך "השקה מתגלגלת"; לא עוד מצגת, דיבורים והתרשמות מכלי רכב עם מנוע דומם, אלא אירוע המשלב נהיגה – ועוד איזו נהיגה. מהמרכז אל העיר הדרומית ביותר – דרך ערד, המכתש הגדול, מכתש רמון ועוד. אז יש לנו מה לספר.

1595454

 
התרשמות, עם מנוע דומם
סקודה קארוק נראה בדיוק כמו אחיו קודיאק, רק בקטן – אבל לא כזה קטן. הצללית זהה, וקל לראות לאיזו משפחה הוא שייך, גם בגלל שבכה קדמית עם צלעות אנכיות, פנסי ערפל גבוהים ועוד. למעשה, לא רבים באמת יבדילו בין השניים.
 
סביבת הנהג אינה מחדשת הרבה, וכרגיל היא מכובדת ומופנמת. במרכז הדשבורד תמצאו צג מגע גדול ("6.5 או "8, לפי רמת האבזור), נוח ופשוט לתפעול.
 
תנוחת הנהיגה טובה והראות החוצה מצוינת, תודות לקורות A קרובות ולסף חלונות נמוך. המושבים נוחים, אבל חסרי תמיכה צדית, דבר המורגש יותר במושבים המרופדים בעור. מאחור המרחב מספק, למרות שבסיס הגלגלים אינו מהארוכים בחבורה (264 מ"מ).

1595471

 
יש לא מעט תאי אחסון, הכוללים מקומות לבקבוקי שתיה גדולים. אבל גולת הכותרת היא תא המטען עם לא פחות מ-520 ליטר (500 כולל הגלגל הרזרבי). סקודה או לא סקודה?
 
התרשמות, עם שני מנועים
במסגרת ההשקה נהגתי בשתי גרסאות; האחת בעלת מנוע ה-1.5 ליטר החדש המייצר 150 כ"ס, והשנייה בעלת מנוע ה-1.0 ליטר המוכר, כאן בהספק 115 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה בשתי הגרסאות קדמית.
 
הביצועים טובים עם שניהם, ועדיפות צפויה למנוע הגדול. עם זאת, יש לציין כי המנוע הקטן גיבור לא קטן, ולא הראה סימני חולשה גם בעליות. זה גם המקום לציין כי יחסי ההעברה של ההילוכים בתיבתו קצרים יותר; ב-120 קמ"ש, המנוע הגדול סובב 2000 סל"ד ואילו הקטן נמצא ב-2600 סל"ד.

1595467

 
העברות ההילוכים נעימות, ומעט פחות מהירות ממה שהורגלנו בתיבות ההילוכים בפולקסווגן, וניסיון לזינוק אגרסיבי מהמקום גורם להשהיה מוחשית לפני שזה קורה. אך במצב הידני הכל משתפר, ופקדי ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מוסיפים לתחושה.
 
נוחות הנסיעה טובה. המתלים מכוילים על הצד הרך, הממש רך; נדנוד בגלגל ההגה בשיוט במאה קמ"ש מביא לכך שהמרכב ינוע על ציר האורך וייצור זוויות גלגול גבוהות, לא משהו שאנחנו זוכרים ברכב מהשנים האחרונות. אבל שוב, הפיצוי הוא ברמת נוחות טובה, המאפשרת לספוג שברי כביש ותיקוני אספלט. זה לא שהגיהוץ מושלם, אבל לא תרגישו חבטה בתא הנוסעים.

1595463

 
את שבילי המכתש צלח הקארוק בצורה נאותה, וכל עוד השביל שטוח יחסית הנסיעה סבירה. אבנים בינוניות וחדות בשביל יגרמו לצקצוקים, אבל היי, הם כנראה יוציאו צקצוקים מכל כלי אחר בסגמנט.
 
בכל הנוגע לבידוד רעשים – קשה היה לנו לאמוד; הסיבה היא רוח חזקה שפקדה אותנו ביום ההשקה. למעשה, שיחים קטנים ניסו לעקוף אותנו בכביש מהיר אי-שם בואכה ערד.
 
ההתנהגות בטוחה והאחיזה סבירה, למרות זוויות הגלגול הגבוהות. חדוות נהיגה אינה בתפריט, אבל זה רכב פנאי. ההגה בעל משקל קל, אולי קל מדי.
 
1595465


הקארוק מצויד במערכות בטיחות עכשוויות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית כבר ברמת הגימור הבסיסית ('אמבישן'), הכוללת גם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ומערכת התרעה על עייפות נהג; ברמת הגימור הגבוהה, 'אקסקלוסיב', מערכת התרעת העייפות גם תעצור את הרכב במידת הצורך. עוד ב'אקסקלוסיב' – סייען חניה וניטור שטחים מתים.
 
חשבון ביניים
סקודה קארוק מתומחר באופן שמכוון ללב הקטגוריה – החל מ-140,000 שקלים לגרסת התיבה הדו-מצמדית של מנוע ה-1.0 ליטר (130,000 שקלים לגרסה הידנית) – מחיר דומה לזה של גרסאות הכניסה החלשות בסגמנט; המחיר ההתחלתי של גרסת ה-1.5 ליטר הוא 150,000 שקלים, קרוב לגרסאות ה-2.0 ליטר של המתחרים מקוריאה.

זוהי רק התרשמות ראשונית, ומבחן מלא לקארוק יגיע בהמשך. עם זאת, כבר כעת ניתן לראות כי מדובר בדגם שיש לו מספר תכונות שיסייעו לו לטעון לראשות הקטגוריה – ביניהן נוחות נסיעה טובה, תא מטען מרווח ויחידות הנעה יעילות.

*צילום וידאו: MOVIET

שווה לשקול גם:

מחיר
146000
החל מ- 1,448 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3621
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
438
רוחב
184
גובה
160
משקל
1286
בסיס גלגלים
264
נפח תא מטען (ליטר)
500
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1609
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/60/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.3
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
186
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.8
צריכת דלק - עירונית
18.2
צריכת דלק - ממוצעת
19.2
דרגת זיהום אוויר
8
צריכת דלק - אמיתית
15.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת התרעה לשמירת מרחק, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
חישוקים מקוריים, מסילות גג

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סקודה קארוק
גרסה קארוק 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 146000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 186
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 19.2
נפח תא מטען (ליטר) 500
דרגת זיהום אוויר 8

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 7. 3 שנים אחריות בתוספת 1000 ש״ח

    צהוב סגול בנשמה 16 מאי 2018, 20:41

  2. 1. פשוט להיט

    חי 9 מאי 2018, 15:14