ב-2002 הציגה פולקסווגן רכב פנאי גדול, עשתה זאת עם פורשה, אז עצמאית, שחלקה תכנון, רצפה ומנועים עם הקאיין – ושדרגה בבת אחת את מעמדה. יחד עם פולקסווגן טוארג הוצג רכב פאר של ממש, פאיטון, אבל היה זה רכב הפנאי שהיה לספינת הדגל של פולקסווגן.   
 
פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)


בשני הדורות הראשונים נמכרו כמעט מיליון כלים, וההצלחה גרמה לחברה להתאהב בתחום הפנאי. ואם עד לפני עשור וחצי היא לא הציע דגמים כאלה – היום כולל הארסנל שלה חמישה או שישה כלים – תלוי איך סופרים – ולפי התוכניות הוא יגדל לתשעה וגם ליותר.
 
הטוארג החדש, המוצג 8 שנים לאחר קודמו, חולק, כמו הדגם הראשון וגם השני, רצפה עם פורשה קאיין, ובמהדורה זו מדובר בפלטפורמה הגדולה של קבוצת פולקסווגן, MLB. שותפים להם גם אודי Q7, בנטלי בנטאיגה ולמבורגיני אורוס; המשמעות היא הטיה להנעה אחורית ובסיס לשפע טכנולוגיות, מכלולי הנעה ומערכות בטיחות מתקדמות.
 
נפגשים
ואכן למפגש בזלצבורג, אוסטריה, התייצב הטוארג עם שפע טכנולוגי מרשים. בנוסף להנעה כפולה תקנית מצויד הטוארג בהיגוי אחורי, מייצבים אקטיביים וקפיצי אוויר – שאינם תקניים בגרסאות הבסיסיות המצוידות בקפיצי מתכת.

פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)

 
קפיצי האוויר, מציינים אנשי הצוות הטכני, שונים מאלה שבקאיין, מכיוון שיש להם שני תאים ולא שלושה. "הסיבה אינה קשורה לעלויות אלא לרצון שלנו להתמקד בנוחות" גם כיול ההיגוי האחורי שונה – הוא עובר במהירות נמוכה יותר (37 קמ"ש) ממצב הפוך לכיוון ההפניה שמסייע לתמרון, לזה המקביל המוסיף ליציבות במהירות. בפולקסווגן שאפו ליצור רכב נינוח ומעודן, שלמרות שפע טכנולוגי התחושה בנהיגתו תהיה טבעית ולא מוטה לנהיגה ספורטיבית. בסיס הגלגלים זהה לזה של הקאיין ועומד על 289.5 ס"מ, הדור החדש ארוך ורחב מקודמו, בזכות שימוש נרחב יותר באלומיניום, והוא קל ממנו ב-105 ק"ג.
 
פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)


מבחוץ
הטוארג מפגין התפתחות בעיצוב של פולקסווגן, והדבר בולט בקו הדופן החסון ובעיקר בחזית, שם קווי השבכה האופקיים משתלבים ביחידות התאורה בדומה לארטאון. "בארטיאון, בגלל שהיא קופה, הכל קרוב יותר לאספלט. בטוארג השבכה מוגבהת כי מדובר ברכב פנאי, והחזית צריכה ליצור תחושה חסונה ומגוננת; זה רעיון דומה עם תרגום שונה" מסביר ארנולדו קרוזירו סילבה, האחראי לעיצוב החיצוני, "החזית מאוד חשובה כאן. זה כרטיס הביקור של הטוארג ומה שיראו בכל הפרסומות". האחוריים לעומת זאת מדברים בשפה שונה: הם נקיים, מעודנים וספורטיביים יותר. "בדור הראשון והשני חלקנו דלתות עם הקאיין וזה הגביל. הפעם יכולנו להיות 100% פולקסווגן..." מסכם קרוזרו. בפולקסווגן גאים גם בתאורת לד מאטריקס החכמה והמרשימה ובמערך ראיית לילה.  

פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)

 
מבפנים
הדבר הראשון שצד את העין בכניסה לטוארג הוא צג ה-"15 הענק שבמרכז. "בפולקסווגן" אומרת לנו אינגרד קרסר, האחראית למולטימדיה במותגף "מאמינים בתפעול מגע מלא ולא במחוות או חוגות". מערך זה, שאינו תקני, משולב בצג "12 שמשרת מחוונים מוקרנים ומכונה "אינוויז'ן". הרעיון המקורי היה להציע מערכת כזו בפאטון (שחידושו נדחה), אך כרגע היא שמורה לטוארג – נושא הדגל הנוכחי.
 
הצג המרשים דוחק את פתחי האוורור שבמרכז מטה, אבל אל דאגה; הפסים האופקיים לרוחב סביבת הנהג מחביאים פתח נוסף מול הנוסע. גם כאן הקווים האופקיים מסייעים ליצור תחושה מסיבית ושל ממדים גדולים, והרושם מועצם על-ידי הקונסולה הרחבה שבין המושבים, הכוללת את צמד חוגות מצבי הנהיגה וההגבהה שהיו בעבר.  

פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)

 
תפעול שפע המערכות מהצג קצת סבוך, ומכיוון שהוא מוטה לכיוון הנהג הנוסע יתקשה לשלוט בתפקודים מסוימים: למשל עיסוי ותמיכות המושב (חיים קשים, הא?).
 
התחושה העשירה שמעניק הטוארג מוצעת גם לנוסעים מאחור; המרחב נדיב מאוד, ועל מזג האוויר שם – עם פתחי אוורור במרכז ובצדדים – שולטת בקרת אקלים.

בתנועה
הטוארג יוצא לדרכו החדשה עם מנוע דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר שמייצר 231 כ"ס או 286 כ"ס. בקרוב יצטרפו גרסאות 3.0 ליטר בנזין (340 כ"ס), ודיזל 4.0 ליטר V8 (עם 421 כ"ס), ובסין גם היברידית נטענת.
 
פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)


גרסת ה-286 כ"ס שהגיעה להשקה מתגלה כנעימה מאוד; זרימת הכוח טובה ולא מאומצת, והטוארג מפגין אופי מעודן רוב הזמן ומציע ביצועים מצוינים – לפי הנתונים, זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.1 שניות; רוב הזמן, לא כל הזמן, מכיוון שבהאצות – מעמידה ובייחוד מזחילה – חולף לעיתים זמן רב מדי בין מעיכת הדוושה עד שהמנוע נכנס לתחום האפקטיבי שלו ומייצר כוח משמעותי. השהיה זו ארוכה מדי, ובמצב זחילה נגרמת גם בגלל תיבה שאינה ממהרת להוריד הילוך. 
 
בנהיגה, הטוארג מייצר תחושה שהוא קטן ממידותיו, ויכולת התמרון בעיר ממש מפתיעה – ולפי פולקסווגן קוטר הסיבוב קרוב לזה של הגולף. התנועה האוסטרית הקשתה על חקר המגבלות, אך בכל אופן בכבישים מפותלים לטוארג יכולת גבוהה. הוא אוחז היטב, פונה נכון ועושה הכל באופן נינוח וסולידי. ההגה מעט קל מדי והתחושה במרכזו מלאכותית. התחושה הנינוחה, העידון והנוחות נשמרים גם בנהיגה דינמית וגם על שבילים מהירים.
 
פולקסווגן טוארג – מבחן דרכים (השקה)


סיכום
כדגם, הדור השלישי של פולקסווגן טוארג יוצא במובן מסוים לעצמאות; הוא יותר פולקסווגן מאשר עד כה והוא מתקדם בהרבה בהשוואה לקודמו: טכנולוגי יותר, נעים יותר, בולט יותר לעין, בעל יכולת מרשימה בהרבה ותחושה יוקרתית מאשר בעבר.
 
כל שנשאר הוא לראות כיצד יוצע הטוארג בארץ – ומה מבין התופינים הטכנולוגיים המרשימים שלו יגיע, ובאיזה מחיר.