לקסוס לא הייתה הראשונה לחשוב על קומפקטית-פרמיום, אבל כמו שאר יצרניות היוקרה היא הבינה שלהתפרש לקטגוריות נוספות ונגישות יותר ישתלם לה כלכלית. כך הוצגה בשנת 2010 לקסוס CT200h, שמאז כבר הספיקה לעבור שתי מתיחות פנים, אחת בסוף 2013 והשנייה הוצגה לפני שנה והגיעה לאחרונה לישראל, ולכבודה התכנסנו כאן היום.
 
לקסוס CT200h – מבחן דרכים (מתיחת פנים)


מבחוץ ומבפנים
מתיחת הפנים הקודמת טיפלה במראה החיצוני המעט אנמי של הדגם, והנוכחית מקדמת את המראה עוד (קצת) קדימה. יחידות תאורה ופגושים חדשים מלפנים ומאחור, כמו גם סבכה חדשה וענקית (בהתאם לרוח המותג) שמעניקים ל-CT את הפלפל שהיה חסר לה.
 
כנסו פנימה ותגלו סביבת נהג ששומרת אמונים לקו הכללי של המותג. אבל גילה של ה-CT ניכר כאן, ויש תערובת של ישן-חדש. קחו למשל את גלגל ההגה המתקדם למראה ומנגד מתגים גדולים ומיושנים בקונסולה המרכזית, או התצוגה הפשוטה במערכת המולטימדיה. בכל מקרה, התוצאה עדיין נאה לעין ולרוב מגובה בחומרים רכים ונעימים.
 
מושב הנהג נוקשה וצר למדי, ומציג גם בסיס קצר ומחסור בתמיכה לגב עליון. המרחב מלפנים מספק, אך התחושה שמתקבלת צפופה בגלל קונסולה מרכזית רחבה וקרבת הראש לגג - גם במצב הנמוך ביותר של המושב. מאחור מרחב מספק לשניים ותא מטען בגודל סביר.
 
לקסוס CT200h – מבחן דרכים (מתיחת פנים)


רכב המבחן הגיע ברמת גימור 'לקשרי' (162,000 שקלים) הכוללת  חיישני גשם ותאורה, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים "17 קלים, מערכת מולטימדיה, תאורת לד מלאה, שמשה וחלונות כהים מאחור ועוד.
 
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נותרה דומה לעבר – בכביש איכותי יחסית ה-CT200h מספקת תחושת ריחוף נעימה, אך בתנאים מאתגרים יותר היא לא מרשימה, גם אם לא נכשלת אף פעם. רמת רעשי הכביש נמוכה ובידוד רעשי הרוח מצטיין בכל מהירות.

לקסוס CT200h – מבחן דרכים (מתיחת פנים)

 
ומה עם נימוסי הכביש? אחיזת הכביש סבירה, וכל עוד העומס אינו גבוה במיוחד ה-CT מציעה התנהגות כביש בטוחה וצפויה. בעומס גבוה תגלו זוויות גלגול בולטות והיציבות תחת בלימה בנהיגה נמרצת מותירה מקום לשיפור. בכל מקרה, חובבי נהיגה יגלו כי בקרת היציבות לא מאפשרת חופש רב.
 
להיגוי משקל מלאכותי ודיוק סביר. הבלמים מציגים אופי אופייני למכוניות היברידיות שמקשה על מינון עוצמת הבלימה בגלל מעבר מבלימה רגרנטיבית לרגילה, אבל בכל מקרה העוצמה ראויה.
 
בטיחות
החידוש העיקרי במתיחת הפנים נוגע פחות למראה או למפרט הטכני, ויותר לרשימת אבזור הבטיחות: כעת כל רמות הגימור מצוידות בבקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לתיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי של אורות הדרך ("גבוהים") ועוד.
 
לקסוס CT200h – מבחן דרכים (מתיחת פנים)


מנוע וביצועים
יחידת ההנעה לא השתנתה הרבה מאז שה-CT200h הוצגה. מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' (99 כ"ס ו-14.5 קג"מ), בשילוב מנוע חשמלי, מעמיד לרשות הנהג 136 כ"ס היברידיים. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בסיוע דרך תיבת הילוכים רציפה, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.3 שניות.
 
לרוב מדובר ביחידת הנעה מספקת – התגובה הראשונית (במיוחד במצב "כוח") חדה למדי תודות למומנט הזמין של המנוע החשמלי וקצב ההתקדמות ראוי כמעט תמיד, גם אם לא הרבה מעבר לכך. בהתחשב בכך שבתום המבחן המאומץ נרשמו 14.5 ק"מ לליטר זה בהחלט מקובל. אפילו חיובי.
 
התלונות כלפי יחידות הכוח נוגעות לעידון – יחידת ההנעה מחוספסת למדי ואינה מבודדת כמצופה ממכונית פרמיום, אפילו בקטגוריה הקומפקטית. גם בעומס בינוני היא כבר נשמעת יתר על המידה ורועדת מהרצוי.

לקסוס CT200h – מבחן דרכים (מתיחת פנים)

 
תמורה
לקסוס CT200h היא מכונית ותיקה - כבר שמונה שנים בשירות. ועדיין, מדובר אלטרנטיבה ייחודית למתחרות מגרמניה – לא מעט בזכות יחידת ההנעה ההיברידית, שלמרות שהיא לא המעודנת בחבורה, היא עדיין יעילה ויוצאת דופן.
 
בנוסף, על סימני הגיל היא מפצה בעזרת יחס אבזור-מחיר הוגן בהשוואה למתחרות, ורשימת אבזור בטיחות עשירה שיחד משאירים אותה רלוונטית גם היום. במיוחד אם נזכרים שיש גם אופציה לרמת גימור בסיסית יותר (עם אותו אבזור בטיחות) ב-150,000 שקלים.