אודי A4 - מבחן דרכים (2.0 ל', קוואטרו) - אוטו

שוק היוקרה פורח. כולם רוצים מכונית שתראה לעולם שהצליחו, שתאובזר כדי להזכיר להם שהרוויחו, ושתיסע כדי... בעצם זה פחות משנה. כי גם ככה הכל פקוק. אז מספיק שיהיה נוח במושב ולא הרבה מעבר לכך.
 
1596444


אבל מה אם זה כן משנה – באמת או לפחות לתחושה שלכם? ומה אם אתם מוכנים גם לשלם יותר כסף כדי שהמכונית "תזוז" יותר מהר – כשצריך, או לפחות שבגב ההיפוקמפוס במוח, יאוחסנו המידע וההבנה שאם רק תרצו, תקבלו הרבה יותר?
 
רציתם? קיבלתם
אז זהו. בדיוק בשביל זה לקחנו למבחן את גרסת ה-2.0 ליטר קוואטרו של אודי A4. זו גרסת הקצה לדגם לפני שהאות הראשונה מתחלפת ל-S ואז מקבלים חיה אחרת לגמרי. גם במחיר. מחירה של גרסה זו עומד על 310,000 שקלים – 74,000 שקלים יותר מאשר גרסת 1.4 ליטר 150 כ"ס; 36,000 שקלים יותר מאותה גרסת מנוע/הספק, אך ללא ההנעה הכפולה.  
 
מנוע ה-2.0 ליטר כאן מפיק 252 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. זו יחידת כוח זריזה מאוד ונמרצת המגיבה בנחרצות וביעילות רבה לכל לחיצה על הדוושה. לא צריך הרבה יותר מליטוף כדי שה-A4 הזו תפרוץ קדימה, וזה יספק כל רצון וצורך ב-99% מהזמן. הפעלת לחץ על המצערת כבר ממש תשגר אותה לפנים, ועם הנעה כפולה, המבטיחה שבהאצה מעמידה, שום גלגל לא יסתחרר לחינם, המכונית תעבור את קו ה-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות – ותמשיך לטפס באותה יעילות למהירויות אוטובאן.

1596442

 
התיבה עובדת נהדר עם המנוע הזה. בנהיגה פקוקה בגרסת 1.4 ליטר, לעיתים (נדירות) שילבה התיבה הילוכים באופן לא חלק לגמרי. כאן זה לא המצב; לא משנה באיזו מהירות או באיזה הילוך הרכב נמצא, השילוב נעים, חלק ומצוין. מי שיבקש תגובות חדות עוד יותר, יכול לקבוע את המנוע ותיבת ההילוכים במצב 'ספורט' (אפשר בנפרד) ויקבל דוושת תאוצה רגישה יותר ומעבר מהיר יותר בין ההילוכים. תענוג.
 
נוחות הנסיעה בסך הכל טובה; שיבושים קטנים ובינוניים מעט מורגשים במהירות בינעירונית ויותר במהירות עירונית. שיבושים גדולים וגלי כביש נבלעים היטב בכל מהירות, ויחד עם שקט מופתי בתא הנוסעים שנשמר גם במהירות שהשתיקה יפה להן, איכות הנסיעה גבוהה, וה-A4 ממש נעימה לכיסוי מרחקים.

1596446
 

ומכיוון שזו אודי, וגם קוואטרו, הנאה מנהיגה אולי מעניינת אתכם. כתמיד, היכולת הדינמית בגרסת קוואטרו מעולה – אך דעו לכם שבדור הנוכחי נרשם שיפור משמעותי וההתנהגות מרשימה עוד יותר. מעבר לכיול המוצלח של המתלים שמרסנים היטב את תנודות המרכב, האחיזה הגבוהה שמספקים הצמיגים והבלמים הנשכנים, גם ההגה חד מתמיד, בעל משקל טוב ואף העניק משוב כשהעניינים התחממו. וכן, בהחלט ניתן להגדיר את האודי הזו כמהנה לנהיגה.
 
למרות ההספק ואופי הנהיגה, צריכת הדלק טובה אף היא; 16.2 ק"מ לליטר מחוץ לעיר, ממוצע משולב של 12.5 ק"מ לליטר.

1596440

 
דברי סיכום
הדור הנוכחי של A4 משופר ביחס לקודמו, ומציג כמה מעלות בולטות כמו איכות תא הנוסעים, תפעול המערכות, אבזור, בטיחות, יחידת כוח חזקה, צריכת הדלק והיכולת הדינמית. מנגד, נוחות הנסיעה טעונה  שיפור.
 
בקיצור: אודי A4 היא מכונית טובה מאוד. האם תוספת ההספק שווה את תוספת המחיר? עבור אלה שרוצים/אוהבים את היכולת ואת התחושה – חד-משמעית כן.

שווה לשקול גם:

מחיר
255000
החל מ- 2,530 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6324
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
476
רוחב
185
גובה
134
משקל
1530
בסיס גלגלים
283
נפח תא מטען (ליטר)
480
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
54

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/50/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1984
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
3900
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
1350
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
13.3
צריכת דלק - ממוצעת
16.7
דרגת זיהום אוויר
8
צריכת דלק - אמיתית
13.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
יש
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פקדי העברת הילוכים מההגה, מערכת שמע עם 8 רמקולים, מחשב דרך צבעוני, מסך מגע "10.1, תמיכת גב חשמלית למושבים הקדמיים, שמשות מבודדות חום, שמשות אחריות כהות, מראה פנימית מתכהה וללא מסגרת, מראות חיצוניות מתכהות עם חימום וזכרונות
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. יופי של דבר

    חי 3 יוני 2018, 12:07