איך יודעים שבא האביב? פשוט נוסעים בכבישי הצפון ומבינים שהתיפוף הקצבי שנשמע מבחוץ נגרם בגלל חרקים בכמות בלתי נתפסת הנמעכים על מרכב המכונית — ובמקרה שלנו על אודי A3 מבריקה שנחתה לאחרונה בגרסת 1.5 ליטר חדשה. 
 
חיצונית זו אותה A3 ספורטבק מחודשת שהוצגה ב־2016, עם סבכה בולטת ועדכונים קלים, ועל חישוקי "16 צנועים בגרסה זו היא נראית מעט קטנה.

המכונית במבחן הייתה ברמת האבזור הבסיסית, שהיא נאה למדי וכוללת פנסי קסנון, מערך מולטימדיה עם הצג המתרומם, שמתחיל להיראות מעט קטן, ובקרת אקלים מפוצלת. הגיל קצת מורגש, ועדין קשה לבוא בטענות לסביבת הנהג הנאה. תנוחת הנהיגה נעימה, מושב הנהג נוח והתחושה, ובכן, אינטימית. מאחור המרחב סביר והנוסעים ייהנו מפתח מיזוג  ותאורה טובה וימצאו כי מנהרת ההינע מפריעה להם. תא המטען הנאה אינו ענק אבל מספק.
 
ל־A3 שלנו גם חבילת בטיחות — שיוט אדפטיבי, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה — שמחירה 4900 שקלים, מה שמביא את מחירה ל־193,200 שקלים.
 
עוד 100 סמ"ק 
הסיבה למפגש הוא מנוע ה־1.5 ליטר החדש של קבוצת פולקסווגן שהושק אשתקד. מנוע זה מחליף את הוותיק ממנו בנפח 1.4 ליטר, וגם לו אפשרות לניתוק שני צילינדרים; במנוע החדש הניתוק תכוף יותר, כדי לשפר את הצריכה ולשמור על הסביבה.

אודי A3 - מבחן דרכים (1.5 ל', טורבו)

 
המנוע מתעורר לחיים באופן נעים והינו שקט ונטול ויברציות בעמידה וזחילה. גם מערך הדימום/התנעה מעודן מהמוכר. גם לגרסת ה־1.4 ליטר 122 כ"ס, עימה נחתה ה־A3 במקור, וגם לזו עם ה־150 כ"ס שהתייצבה אחרי מתיחת הפנים, לא היה חסר כוח ונמרצות.
 
ולמרות שלגרסת ה־1.5 ליטר החדשה נתוני הספק (150 כ"ס) ומומנט (25.5 קג"מ) דומים, התחושה היא שהיא קצת יותר זריזה. זו אינה מכונית ספורט, אבל עם האצה של 8.2 שניות ל־100 קמ"ש ו־218 קמ"ש מרביים, היא אכן נמרצת ומבצעת היטב.
 
פעולת המצערת חסרה לעיתים הדרגתיות ביציאות רגועות בעיר, אבל מחוץ לעיר חטיבת הכוח מגיבה היטב ומייצרת קצב טוב בכל מצב. הצליל לא תמיד מזמין, אבל מכיוון שהמנוע מושך היטב בכל סל"ד אין הרבה סיבות לטפס גבוה. למעשה נראה שהוא במיטבו בין אזור ה־3500 ל־5000 סל"ד.
 
אודי A3 - מבחן דרכים (1.5 ל', טורבו)


גרסת ה־1.5 החדשה גם חסכונית ומסוגלת להגיע ל־17 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה או ל־12.8 ק"מ/ל' ביום מבחן שכלל קטעים מאומצים ועירוניים.
 
ה־A3 אינה נוקשה ונוחות הנסיעה נאותה, אבל בעיר מורגשים לעיתים חספוס הכביש ופגמים קלים. מחוץ לעיר עלולים שיבושים גדולים להפריע ורעשי הכביש נוכחים. המומנט הרב מורגש בצמיגים הקדמיים ואלה עלולים להחליק ביציאה מאוד נמרצת מפניות, גם בעיר. אבל המכונית מתנהגת באופן צפוי ומגיבה נכון להפניית ההגה שפעולתו מדויקת ביחס למקובל.
 
קצת יותר טובה
אודי A3 הייתה תמיד מהשלמות יותר בין הקומפקטיות היוקרתיות, הן ביכולת והן כחבילה. המנוע החדש עושה אותה קצת יותר טובה ונעימה, גם אם הפער אינו ענק. במחיר של 188,300 שקלים (ללא חבילת הבטיחות המאוד מומלצת) היא אינה זולה, אבל היא עדיין מהטובות בקטגוריה בה היא נמצאת, גם אם סימני הגיל מתחילים להיראות.