אחרי השקת מספר כלים, חלקם כמעט אזוטריים, מתחיל המותג DS לפלס את דרכו האמיתית בעולם היוקרה. הדגם החלוץ הוא רכב הפנאי הקומפקטי DS7 קרוסבק, וזה נבחר להוביל דור חדש של דגמים שתוכננו מראש ליצור מותג יוקרה גלובלי של PSA ולהרכיב אותו. מהלך זה הוכרז כזכור על-ידי יושב הראש של הקבוצה, קרלוס טווארס, עוד ב-2014.
 
7 קרוסבק, שהיה הבסיס להשקה המחודשת של המותג בישראל, חולק אותה רצפה עם דגמי הפנאי החדשים של פיג'ו (3008 ו-5008) וסיטרואן C5) איירקרוס). בסיס הגלגלים גדול ביחס למקובל בקטגוריה (274 ס"מ), וגם האורך בצד הארוך יותר. הדגם החדש מוצע, לפי רמת הגימור, בטווח מחירים הנע בין 240,000 שקלים ל-297,000 שקלים, במהדורה המהודרת שנבחנה, 'גרנד שיק אופרה'.
 
עיצוב ונראות
העיצוב החיצוני דומה פחות לדגמים קודמים של DS, קרוב יותר למקובל בתחום, עם דמיון מה לדגמי Q של אודי, שסומנו כנקודת ייחוס וגם כמטרה.

DS7 קרוסבק - מבחן דרכים (2.0 ל' דיזל, הנעה קדמית)

 
החזית, עם השבכה הבולטת וקווי הלד האנכיים, היא החלק הבולט ברכב ומצליחה לשלב אגרסיביות ומסר יוקרתי. העיצוב מאחור מעניין בזכות יחידות תאורה מיוחדות, קווי כרום ופתחים דמויי מפלט. עיצוב צידי הרכב, עם זאת, יותר, קצת כבד וגדול ביחס לקטגוריה, ופחות מקורי מהצפוי מ-DS. 
 
פנים הרכב
נראה שהמקוריות המובטחת בשם המותג DS נשמרה ב-7 קרוסבק לסביבת הנהג. ה-7 מקבל אותנו ברוב טקס במופע לד חיצוני, מוסיף תאורת מראות לרצפה בערב – ועם הכניסה פנימה וההתנעה (ללא מפתח, כמובן), עם שעון BRM אנלוגי בעיצוב קלסי, וזו רק ההתחלה.
 
סיטרואן לא חסכה במופע הפאר, העושר והפרטים. הריפוד מעור נאפה עם תפרים כמו של רצועת שעון, צג מגע "12, מחוונים מוקרנים, מתגים כסופים סביב הבורר, מרכיבי עיצוב מעוינים בהשראת חיתוך יהלומים, גג זכוכית, בקרת אקלים מפוצלת (כולל שליטה מוזרה מאחור), תפעול חשמלי לשני המושבים הקדמיים, עם חימום, אוורור ועיסוי ועוד. התוצאה היא סביבת נהג מרשימה בהופעתה, עם איכות חומרים גבוהה, ואיכות גימור והרכבה ראויה היוצרת אווירה עשירה, ביחס למה שמציעים המתחרים.
 
DS7 קרוסבק - מבחן דרכים (2.0 ל' דיזל, הנעה קדמית)


נושא המעוין מוצא ביטוי גם במחוונים, והמשמעות היא שקשה לקבל תצוגה שגרתית של מחוונים שגרתיים; הכי קרוב זה "הלבשת" מדי הסל"ד והמהירות על מעוין. מה שמשמש הקדמה ל"מוזרויות סיטרואן": סידור מבלבל למיתוג המשני סביב הבורר, מתחת לצג או משמאל להגה; החלפת צגים הנעשית באיטיות; מצבי ניהוג שסידורם אינו הגיוני; תפעול התנעה מקורי אבל לא ממש שגרתי; תפעול לא אינטואיטיבי של המולטימדיה; תמונה לא איכותית למצלמות – וסיכום כל אלה הוא שהנדסת האנוש אינה מצטיינת.    
 
תנוחת הנהיגה הגבוהה תורמת לתחושת הגודל אך הראות לאחור אינה מבריקה. המרחב מאחור נאה ויש כיוון חשמלי למשענות. תא המטען גדול ושימושי.
 
נוחות נסיעה
ב-DS, כיאה למותג שנולד בסיטרואן העכשווית, מדברים רבות על נוחות וגאים בשליטה אלקטרונית במתלים. שליטה זו נעזרת במצלמה הסוקרת את פני הכביש ופועלת בין 5 ל-135 קמ"ש ובמצב הנוח מבין מצבי הניהוג.

DS7 קרוסבק - מבחן דרכים (2.0 ל' דיזל, הנעה קדמית)

 
רוב הזמן התוצאה טובה; הכיול הרך גורם לכך ששיבושים קטנים מטופלים היטב, אך מעבר על הגדולים שבהם יוצר לעיתים חבטה מאחור או ספיגה פחות מוצלחת ולא שקטה. בכבישים בין עירוניים, שם מורגשים גם רעשי כביש ורוח, המצב עדיף אך הסימפטומים דומים. עם זאת, מה שמפריע יותר הוא חוסר הריסון של תנודות המרכב במצבי הניהוג הרגילים. חבל שאין אפשרות לשלב בין מצב 'ספורט' במתלים ו'רגיל' לחטיבת הכוח. על שבילים מפולסים הקרוסבק הפתיע ביכולתו לנוע באופן מהיר ונעים.    
 
התנהגות ובטיחות
היכולת הדינמית טובה, אך הריסון החסר וההגה הקל מדי פוגמים בתחושה הדינמית והרכב אינו קליל בפניות. מצב 'ספורט' משפר את הריסון ומוסיף משקל להיגוי, אך התחושה הזו מלאכותית, בגלל התנגדות שעשויה להיות מוגזמת. בנוסף, המומנט הרב עלול להכריע את אחיזת הצמיגים הקדמיים שנוטים לילל. כושר התמרון בעיר מרשים.
 
האבזור הבטיחותי שופע, וברשימה התרעה על סטייה מנתיב ותיקון, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט חכמה שכוללת מיקום הרכב במרכז הנתיב (פעלתנית מדי ולא ממקמת את הרכב היכן שרצית), עמעום תאורה – ואפילו מערכת לראיית לילה!!!

DS7 קרוסבק - מבחן דרכים (2.0 ל' דיזל, הנעה קדמית)

 
מנוע וביצועים
ה-DS7 מוצע בארץ עם מנוע 2.0 ליטר דיזל של PSA, וזה מייצר 180 כ"ס ו-40.8 קג"מ שמבטיחים זמינות כוח מצוינת. הרכב צובר מהירות ללא מאמץ ונתון ההאצה, 9.4 שניות ל-100 קמ"ש, בהחלט נאה. התחושה אינה כוחנית, ופעולת המצערת אינה חדה. רעשי דיזל כמעט ואינם נשמעים, למעט בעמידה או בהאצות עירוניות מתונות. צליל נעים יותר תחת עומס היה מתקבל בברכה, ובמצב 'ספורט' מערכת השמע עושה זאת.
 
פעולת תיבת שמונה ההילוכים נעימה אך מעט איטית, ולעיתים מורגשת באזור הראשון-שני. הקרוסבק הוא רכב חסכוני יחסית לגודלו, ונתוני הצריכה הם 12.9 ק"מ/ל' ביום לוהט ובתוואי מגוון, ו-16.9 ק"מ/ל' בשיוט.
 
תמורה
תמורה היא הקלף החזק של ה-DS7. על מחסור במורשת יוקרתית של המותג, מפצה דגם הפנאי החדש בממדים, עושר ופאר שיביאו למחירים אסטרונומיים אצל המתחרים הגרמניים.

DS7 קרוסבק - מבחן דרכים (2.0 ל' דיזל, הנעה קדמית)

 
כן, הוא פחות דינאמי מאשר אחדים מהמתחרים, לא כולם יאהבו את אופי הפעולה של מנוע הדיזל ובפנים נרשמו מוזרויות בתפעול, אך העיצוב החיצוני סולידי, האווירה בפנים מיוחדת והתוצאה מרשימה והיכולת טובה.
 
בנוסף, ייתכן והרכישה המשתלמת דווקא היא רמת הגימור 'פרפורמנס ליין', מצוידת היטב ומפוארת כנדרש – אך זולה בכ-60,000 שקלים מרמת הגימור 'אופרה', שמחירה 297,000 שקלים; רמת גימור זאת תעניק תמורה מרשימה אף יותר בתחום היוקרה.  
 
DS7 קרוסבק מעניק ל-DS כרטיס כניסה ראוי ומכובד לעולם הפרמיום. עם זאת ברור שהאתגר הגדול של DS יהיה להתקבל כמותג יוקרה, להתנהג ככזה ולהתמודד עם נושאים כמו שמירת ערך ומוניטין.