רוב האנשים נוהגים רוב הזמן כשהם לבד ברכבם, עוברים כ־40-50 ק"מ ליום, בתנועה איטית ובאזור העירוני הענק גדרה־חדרה. גם כאשר משהו משתנה — מספר האנשים וגילם, המרחק, התוואי — מדובר ביוצאים מהכלל, וכאלה שאינם משפיעים, באמת, על סוג הנהיגה.

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים (1.0 ל', טורבו)

 
כאשר מחפשים את המכונית המתאימה ביותר לכל הנ"ל, מגלים שסופרמיני מציעה את השילוב הטוב ביותר בין צרכים ממוצעים ובין ביצוע. ואם מוסיפים את כושר החנייה המשופר שלה ומחלקים במחירים המקובלים — מקבלים לא רק את הרכב הנכון אלא גם את הקנייה העדיפה. בוודאי בימים אלה כאשר אבזור נוחות ומערכות בטיחות התייצבו גם במכוניות אלה.
 
התגבשות
בשנות השבעים החל להתגבש עולם הרכב כפי שהכרנו עד כה, ובין הקטגוריות שנוצרו אז הייתה גם סופרמיני. פולקסווגן, בעשור בו הציגה את גולף המשפחתית, ופאסאט המשפחתית הגדולה, הציגה את פולקסווגן פולו ב־1975 (התבססה אז על אודי A50).
 
42 שנים אחרי הוצג הדור השישי. גם הוא, כמו דגמי סופרמיני אחרים של קבוצת פולקסווגן (ודגמי הפנאי המבוססים עליהם), יושב על רצפה MQB A0, וככל שמדובר בהשוואה לדור הקודם, מדובר בממדים גדולים בהרבה. כמה גדולים? בסיס הגלגלים צמח משמעותית, ב־9.5 ס"מ ל־256.4 ס"מ, האורך התארך ב־8 ס"מ ל־405 ס"מ והרוחב התרחב ב־7 ס"מ ל־175 ס"מ. ממדים אלה קרובים מאוד לאלה של גולף דור קודם (דור VI). תא המטען גדל אף הוא ונפחו 351 ליטר (תוספת של 70 ליטר), לא ממש מזמן כמו של משפחתית האצ'בק.

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים (1.0 ל', טורבו)

 
גם שאר מרכיבי המתכון השתפרו — מנועים, תיבות הילוכים, מערכות בטיחות, תקשורת — וגם הם משרתים דגמים אחרים בקבוצת פולקסווגן. פולו החדשה הושקה לפני שנה, אך הגיעה לכאן רק לאחרונה. מצוידים בידע הרלוונטי (ויותר מדי פריטי טריוויה מיותרים), לקחנו אחת כזאת למבחן.
 
ההתרשמות הלא מתרשמת
להלן כללי המשחק: פולקסווגן מייצרת דגמים שעיצובם אינו מסעיר (וזו לשון ההמעטה של השנה) בחוץ ובפנים, משנה ממש מעט את העיצוב מדי דור בדורו, ועושה כך בכל היצע הדגמים, וכך גם בדגמי סקודה וסיאט. המדיה מבקרת את פולקסווגן מזה שנים על היעדר המקוריות, על הקווים הבסיסיים, לפעמים גם באופן בוטה, שהרי לא רק שהתוצאה לא מרהיבה, אלא מסתבר שפולקסווגן לא הפנימה.
 
אבל פולקסווגן, כידוע, מצליחה בטירוף — וכנראה לא מעט בזכות אותה שמירה על קווים סולידיים, הופעה מאופקת, שמרנות עד קצה הפגוש ופתח המיזוג. לא רק שהיא אינה נופלת בעיצובים כאלה ואחרים, אלה יוצרת קו ברור למעלה מחמישים שנים ולרוחב כל ההיצע, וזיהוי כזה, למופע שהפך קלסי בזכות עצמו, הוא בעל ערך עצום לקהל הלקוחות (וגם שומר על ערך הרכב).

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים (1.0 ל', טורבו)

 
וכל ההסבר המלומד הזה נועד לציין שהפולו החדשה נראית ממש בסדר, אבל לא יותר, וסביבת הנהג אינה שונה מכך, והיא חסרה כל ניצוץ של השראה. אפילו קטן. אלא אם כן הגימור המבריק בחזית סביבת הנהג או בבורר ההילוכים עושה לכם את זה. 
 
אבל בפנים היא עשויה ממש ממש היטב. איכות החומרים טובה מאוד למעלה, מספקת בהחלט בדרך למטה, וגם בתחתית, היכן שהפלסטיק קשה הביצוע טוב. איכות ההרכבה והגימור גם היא ברמה גבוהה. הנדסת האנוש טובה מאוד; תפעול מערכת השמע נעשה באמצעות כפתורים והתפריטים מוצגים היטב, בקרת האקלים כנ"ל ואפילו ביטול מערכת הדימום/התנעה נגיש. המושב וכיוונו לא מתעלים אבל לא מציקים. המרחב מלפנים מספק ויותר, שדה הראייה טוב, אם־כי לאחדים קו הדופן היה מעט גבוה מדי, ואילו המראות לא ממש נדיבות. כאן יצוין כי הממשק הסלולרי קרס ערב החזרת הרכב, וסירב גם למחרת לתפקד כנדרש. יש מצב שזה הסלולרי שלי, וייתכן כי שילוב האפליקציות המקומיות עם המערכת המקורית לא צלח.
 
פולקסווגן פולו - מבחן דרכים (1.0 ל', טורבו)


מאחור יש מרחב ראוי לשני מבוגרים בגודל מלא, עם מרווחי ראש וברכיים משובחים. המרווח לכפות הרגליים לא מצטיין, ואמצע המושב יארח באופן סביר ילד לקראת התבגרות.
 
תא המטען, כבר צוין, בנפח טוב מאוד, יש לו רצפה כפולה, הוא עשוי היטב, וישרת כל צורך שהוא — מעגלת ילדים ועד נפח של עגלת קניות, גם לחגים, למועדי ישראל ולמשפחה המורחבת.
 
המשך המסר באמצעים אחרים
וכמאמר המכתם WYSIWYG — ר"ת של What You See Is What You Get — אתם מקבלים את מה שאתם רואים; המסר הוויזואלי ואופן הביצוע הם מה שמקבלים בנהיגה: לא מלהיב, מבוצע מעולה.
 
אה, כן והיא קצת מפתיעה. לפולו מנוע 1.0 ליטר מוגדש 3 צילינדרים, המייצר 115 כ"ס ו־20.4 קג"מ בגרסה שנבחנה (ראו תיבה לגרסאות ואבזור) והתוצרת הזאת מועברת לגלגלים הקדמיים (195/55-16, מישלין אנרג'י) דרך תיבה דו־מצמדית 7 הילוכים.

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים (1.0 ל', טורבו)

 
הביצועים טובים מאוד. ממש כך. הפולו יכולה להאיץ ממהירות ממש לא חוקית, ובעלייה תלולה, למהירות חוקית עוד פחות, ולעשות זאת בקלות, תודות לזמינות כוח מכובדת ולתיבה נמרצת ויעילה ביותר. בעיר ובסביבותיה השילוב הזה מסדר התנהלות נינוחה ונעימה, ובמהירויות ממש נמוכות לא נרשמו ההצקות הידועות של מנועי 3 צילינדרים (רעד) או של תיבה דו־מצמדית (פעולה לא רהוטה). מחוץ לעיר נשמרת אותה נינוחות במהירות כביש 6, וכשצריך לעקוף את המשאית ההיא בעלייה, במקום היחיד שגם מותר וגם אפשר לאחר עשר דקות זחילה, הדבר נעשה באופן מיידי, ובטוח.
 
נוחות נסיעה היא תחום שקשה למכוניות קטנות להצטיין בו. גם הפולו לא מתעלה, אבל יחסית לז'אנר היא נוחה מאוד לנסיעה בעיר, מכיוון שהשיבושים האופייניים לסחבות האספלט בה אינם משפיעים באמת על איכות החיים בפנים. גם מחוצה לה היא מטפלת היטב בתחלואי אספלט למיניהם, ושיכוך המתלים טוב. איכות הנסיעה, עם רעשי רוח כמעט זניחים, מנוע שאינו מציק (נשמע רק בסל"ד גבוה, ואז צלילו חביב) ורעשי כביש בינוניים, ממקמת את הפולו גבוה בעניין חשוב זה.
 
עם ה־GTI החדשה, המוצעת אף היא בישראל, הפולו תצטרך להציג יותר מאשר רק יכולת דינמית ראויה. הגרסה הנבחנת, בכל אופן, הציגה יכולת כזו. גם כאשר הנהיגה מהירה מאוד בכבישים מתפתלים, גם כאשר מתפתים למה שלא שייך למכונית ו/או לשימוש בה, מגלים שהפולו נעה היטב בין פנייה לעיקול ומשם לפיתול. תחת עומס ניתן להדק קו פנייה, ההגה ממש בסדר (משקל, דיוק, פעולה לינארית).

פולקסווגן פולו - מבחן דרכים (1.0 ל', טורבו)

 
מוצר מעולה
פולו החדשה היא סופרמיני טובה מאוד. היא אינה נכשלת בדבר, היא טובה מאוד בכל הדברים החשובים, ומהווה מוצר מעולה למי שרוצה רכב הבנוי לפי צרכיו; והצרכים של רוב האנשים ימצאו את הפתרון הנכון — לאו דווקא המלהיב או המושך — בסופרמיני. ובקיצור: זהו דגם מומלץ מאוד בסוג רכב נכון מאוד.
 
פולקסווגן פולו במהדורה שנבחנה אינה זולה; זוהי סופרמיני העולה 120,000 שקלים. ולמרות המחיר, ההצעות המלהיבות (רכבי הפנאי קטנים) או הזולות יותר (של המתחרות), כדאי לכם להתרשם ממנה, כי יהיה לכם ממה; וגם אם לא תקנו, תהיה לכם אמת מידה.