קיה סטוניק, בדומה לאחיו הגדולים ממנו בגיל ובממדים, מציע עיצוב נאה ומביא עימו חבילת בטיחות מתקדמת נאה לא פחות. עם השקת הדגם החדש של רכב הפנאי הקטן הזה, בחנו אותו בגרסת הטורבו — 1.0 ליטר, 120 כ"ס, תיבה דו־מצמדית 7 הילוכים, 114,000 או 119,000 שקלים — אך לא שכחנו את זו הבסיסית: 1,4 ליטר אטמוספרי, 100 כ"ס, תיבה אוטומטית 6 הילוכים, 108,000 שקלים. 

קיה סטוניק - מבחן דרכים (1.4 ל', אורבן)


לגרסה זו רמת אבזור אחת, 'אורבן', ואין לה מגוון צבעים או פנסי ערפל. רכב המבחן היה צבוע אדום, ותמיד אכחיש את הכתוב כאן — הוא נראה מעולה בצבע הזה, ולא פחות טוב מהצביעה הדו־גונית ברמות הגימור היקרות.

פחות אבזור, וזה בסדר
סביבת הנהג נראית פשוטה יחסית וחסרה אותן נגיעות צבעוניות שברמות הגימור הבכירות. האבזור נאה וכולל מולטימדיה מקורית עם ממשק לסלולרי ובקרת אקלים. בהשוואה לרמות הגימור מעל, חסרים כאן המפתח החכם, גימור האלומיניום בדוושות, גלגל ההגה הקטום, חיישני הגשם והריפוד המושך — אך ביחס לפערי המחיר, אלה פריטים שאפשר בלעדיהם. משטחי הפלסטיק נוקשים, אך אלה אינם חורגים ביחס למקובל בסגמנט ואילו איכות ההרכבה והגימור טובים.

תנוחת הנהיגה טובה, אך היא נמוכה יחסית. המושבים הקדמיים נוחים, תמיכת הגב התחתון ראויה והמרחב סביר בהחלט. המושבים האחוריים נמוכים יחסית ומשענת הגב נוטה לאחור, אך בסיסם מוגבה, ותמיכת הירכיים ראויה. המקום טוב לשני מבוגרים, צפוף לשלושה הרבה פחות.

קיה סטוניק - מבחן דרכים (1.4 ל', אורבן)


לעניין זה נתכנסנו
יחידת הכוח כאן היא זו המוכרת לנו מריו, הסופרמיני של קיה. התאוצה, בניגוד לגרסת הטורבו, חלשה משמעותית. אבל מה שהמספרים היבשים אינם מספרים, זה אופי הפעולה שלא במצערת מלאה. כאשר המנוע מסתובב בפחות מ־3000 סל"ד, התאוצה עצלה, ולא מעט פעמים המכונית מורידה הילוך — וזה אחלה, עקרונית; מעשית, זה פחות אחלה. הבעיה היא שהתיבה מורידה הילוך באיטיות אדישה, ועד שכל זה קורה יורדים עוד קצת טורים, ואז מגיעים שוב לרצועת כוח לא ממש מרשימה. הוסיפו לכך שאון מנוע חזק וקיבלתם יחידת כוח שאינה מרשימה. לזכותה: צריכת דלק משובחת של 14 ק"מ/ל'.

על נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה־מינוס, כתוצאה ממתלים שמכוילים על הצד הנוקשה, ותיקוני כביש בולטים מצליחים להוציא את הסטוניק משלוותו. עם זאת, הוא לא מתרסק על בורות ולא נחבט, וגם פסי ההאטה נספגו היטב. במתווה בין־עירוני נוחות הנסיעה טובה משמעותית, אך בידוד הרעשים מחוץ לעיר לוקה בחסר. במפתיע, בכל הנוגע לשבילים — כיול המתלים לא רע בכלל.

קיה סטוניק - מבחן דרכים (1.4 ל', אורבן)


היכולת הדינמית של קיה סטוניק טובה מאוד, אבל המנוע החלש יחסית והתיבה האדישה יחסלו כל רצון לנהיגה שמעבר להתנהלות רגילה.

המכונה והתמורה
קיה סטוניק בגרסתו הבסיסית מציע אותן מערכות בטיחות מתקדמות שיש בבכירה, ועונד חמישה כוכבי בטיחות, יש לו פחות אבזור, אבל אלה פריטים שניתן לוותר עליהם. עם זאת, יחידת הכוח לא מרשימה, ופרט לצריכת דלק טובה, היא נופלת מזו המוגדשת באופן משמעותי. לדעתי כדאי להוסיף 6000 שקלים ולרכוש את הסטוניק המוגדשת.