קיה סטוניק - מבחן דרכים (1.4 ל', אורבן) - אוטו

קיה סטוניק, בדומה לאחיו הגדולים ממנו בגיל ובממדים, מציע עיצוב נאה ומביא עימו חבילת בטיחות מתקדמת נאה לא פחות. עם השקת הדגם החדש של רכב הפנאי הקטן הזה, בחנו אותו בגרסת הטורבו — 1.0 ליטר, 120 כ"ס, תיבה דו־מצמדית 7 הילוכים, 114,000 או 119,000 שקלים — אך לא שכחנו את זו הבסיסית: 1,4 ליטר אטמוספרי, 100 כ"ס, תיבה אוטומטית 6 הילוכים, 108,000 שקלים. 

1605646


לגרסה זו רמת אבזור אחת, 'אורבן', ואין לה מגוון צבעים או פנסי ערפל. רכב המבחן היה צבוע אדום, ותמיד אכחיש את הכתוב כאן — הוא נראה מעולה בצבע הזה, ולא פחות טוב מהצביעה הדו־גונית ברמות הגימור היקרות.

פחות אבזור, וזה בסדר
סביבת הנהג נראית פשוטה יחסית וחסרה אותן נגיעות צבעוניות שברמות הגימור הבכירות. האבזור נאה וכולל מולטימדיה מקורית עם ממשק לסלולרי ובקרת אקלים. בהשוואה לרמות הגימור מעל, חסרים כאן המפתח החכם, גימור האלומיניום בדוושות, גלגל ההגה הקטום, חיישני הגשם והריפוד המושך — אך ביחס לפערי המחיר, אלה פריטים שאפשר בלעדיהם. משטחי הפלסטיק נוקשים, אך אלה אינם חורגים ביחס למקובל בסגמנט ואילו איכות ההרכבה והגימור טובים.

תנוחת הנהיגה טובה, אך היא נמוכה יחסית. המושבים הקדמיים נוחים, תמיכת הגב התחתון ראויה והמרחב סביר בהחלט. המושבים האחוריים נמוכים יחסית ומשענת הגב נוטה לאחור, אך בסיסם מוגבה, ותמיכת הירכיים ראויה. המקום טוב לשני מבוגרים, צפוף לשלושה הרבה פחות.

1605645


לעניין זה נתכנסנו
יחידת הכוח כאן היא זו המוכרת לנו מריו, הסופרמיני של קיה. התאוצה, בניגוד לגרסת הטורבו, חלשה משמעותית. אבל מה שהמספרים היבשים אינם מספרים, זה אופי הפעולה שלא במצערת מלאה. כאשר המנוע מסתובב בפחות מ־3000 סל"ד, התאוצה עצלה, ולא מעט פעמים המכונית מורידה הילוך — וזה אחלה, עקרונית; מעשית, זה פחות אחלה. הבעיה היא שהתיבה מורידה הילוך באיטיות אדישה, ועד שכל זה קורה יורדים עוד קצת טורים, ואז מגיעים שוב לרצועת כוח לא ממש מרשימה. הוסיפו לכך שאון מנוע חזק וקיבלתם יחידת כוח שאינה מרשימה. לזכותה: צריכת דלק משובחת של 14 ק"מ/ל'.

על נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה־מינוס, כתוצאה ממתלים שמכוילים על הצד הנוקשה, ותיקוני כביש בולטים מצליחים להוציא את הסטוניק משלוותו. עם זאת, הוא לא מתרסק על בורות ולא נחבט, וגם פסי ההאטה נספגו היטב. במתווה בין־עירוני נוחות הנסיעה טובה משמעותית, אך בידוד הרעשים מחוץ לעיר לוקה בחסר. במפתיע, בכל הנוגע לשבילים — כיול המתלים לא רע בכלל.

1605641


היכולת הדינמית של קיה סטוניק טובה מאוד, אבל המנוע החלש יחסית והתיבה האדישה יחסלו כל רצון לנהיגה שמעבר להתנהלות רגילה.

המכונה והתמורה
קיה סטוניק בגרסתו הבסיסית מציע אותן מערכות בטיחות מתקדמות שיש בבכירה, ועונד חמישה כוכבי בטיחות, יש לו פחות אבזור, אבל אלה פריטים שניתן לוותר עליהם. עם זאת, יחידת הכוח לא מרשימה, ופרט לצריכת דלק טובה, היא נופלת מזו המוגדשת באופן משמעותי. לדעתי כדאי להוסיף 6000 שקלים ולרכוש את הסטוניק המוגדשת.   

שווה לשקול גם:

מחיר
110000
החל מ- 1,091 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2728
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
414.0
רוחב
176.0
גובה
152.0
משקל
1183
בסיס גלגלים
258.0
נפח תא מטען (ליטר)
332
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1135
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1368
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
100
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
13.6
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.8
מהירות מרבית (קמ"ש)
173
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.8
צריכת דלק - עירונית
12.9
צריכת דלק - ממוצעת
13.5
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
10.3
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת התרעה לשמירת מרחק, מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. יחידת כוח מביכה

    חי 29 אוקטובר 2018, 11:34