מאז ימי גטס (2002), הסופרמיני של יונדאי הייתה לסיפור הצלחה בישראל, ובתקופות מסוימות הייתה גם המכונית הנמכרת ביותר בתחום. הדור הראשון של יונדאי i20 הוביל את מכירות הסופרמיני בין 2010 ל-2014, אבל הדור השני, שהושק ב-2014, התקשה לשחזר את ההצלחה. לא ברור האם הירידה בפופולריות של הדגם נגרמה בגלל מחיר גבוה מדי ללקוח הפרטי, או חטיבת כוח לא מבריקה ששילבה מנוע 1.4 ליטר 100 כ"ס עם תיבה אוטומטית רגילה עם 4 הילוכים בלבד.
 
בתחילת 2018 עברה המכונית מתיחת פנים וכעת מגיעה אלינו i20 המחודשת, והשינוי משמעותי: מנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר המייצר אותו הספק אך מומנט טוב בהרבה (17.5 קג"מ ב-1500 סל"ד במקום 13.7 קג"מ ב-3500 סל"ד), ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בנוסף צוידה הסופרמיני המחודשת במערכות בטיחות מתקדמות שחסרו בעבר – ומול השיפורים האלה, המחיר דווקא ירד. מחיר i20 מתחיל ב-98,000 שקלים לרמת הגימור 'פרסטיג'' וב-105,000 שקלים ל'סופרים' שנבחנה.
 
עיצוב ונראות
עיצוב הדור הנוכחי של i20 היה מוצלח כבר עם הצגתו, והקורה האחורית השחורה תרמה ליצירת מראה מקורי, וביונדאי השכילו שלא לשנות זאת. וכך החזית המעודכנת, עם שבכת ה"מפל" העכשווית של היצרן ויחידות התאורה החדשות, עדיין נראית טוב ומשלבת ניחוח אירופאי. השינוי המשמעותי בעיצוב הוא מאחור עם יחידות תאורה, פגוש ודלת אחורית חדשים. גם החישוקים והצבעים החדשים מוסיפים למראה, והתוצאה מוצלחת מאוד.

יונדאי i20 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.0 ל' טורבו)

 
פנים הרכב
סביבת הנהג אינה שונה באופן משמעותי ביחס לזו שלפני מתיחת הפנים, ועם זאת, השינויים יוצרים רושם מכובד יותר, וכך גם צג המידע שדומה לזה שב-i30. מערך המולטימדיה של יונדאי ישראל, 'קונטקטד', נעזר בלחצנים גדולים, משפר את ההופעה בפנים, אבל כמו חלקים נוספים בתוך הרכב מתחיל להיראות מיושן. נוחות התפעול שלו סבירה אך לא מצוינת.
 
איכות החומרים טובה ויוצרת תחושה איכותית לסופרמיני. עם זאת, הגוונים של סביבת הנהג כהים מדי, וחבל שיונדאי ויתרה על החלקים הצבעוניים שם. רשימת האבזור נאותה ביחס לקטגוריה, וכוללת בקרת אקלים, וכאמור מערך המולטימדיה.
 
ממושב הנהג התחושה היא ש- i20גדולה יחסית. תנוחת הנהיגה טובה, למושב המשופר נוחות סבירה אבל הנוסעים התלוננו שמושב הנוסע נמוך מדי. לתא המטען נפח יעיל של 310 ליטר.

יונדאי i20 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.0 ל' טורבו)

 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה טובה ברוב מתארי הנסיעה. הסופרמיני של יונדאי מסתדרת היטב עם שיבושים עירוניים גדולים, וגם מחוץ לעיר היכולת נאותה, גם אם היא מעט פחות טובה על שיבושים קטנים. ולמרות שרעשי הכביש מורגשים, הרי שהיא שקטה ונעימה ביחס לרוב הדגמים בקטגוריה.
 
התנהגות ובטיחות
למרות רכינה מורגשת של המרכב בפניות, ההתנהגות של i20 טובה והיא משדרת תחושה בטוחה ויציבה. לסופרמיני היגוי עם משקל ופעולה נכונים, והתחושה היא שחטיבת הכוח החדשה לא מאתגרת את מכלולי השלדה.
 
ברשימת האבזור הבטיחותי חל שיפור משמעותי, ולמכונית בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (פעלתן מדי) ואפילו עמעום אוטומטי שימושי לאור הגבוה.

יונדאי i20 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.0 ל' טורבו)

 
מנוע וביצועים
כאן נמצא השינוי הבולט. כאמור, מנוע טורבו עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר מחליף אטמוספרי בנפח 1.4 ליטר; ההספק, 100 כ"ס, זהה, זמינות הכוח ממש לא: עם 17.5 קג"מ ב-1500 סל"ד מדובר בעוד 4 קג"מ המושגים ב-2000 סל"ד פחות. וגם התיבה שודרגה משמעותית: מאוטומטית מיושנת עם 4 הילוכים, לדו-מצמדית עדכנית עם 7 הילוכים.  
 
הנתונים מכריזים על השינוי באמצעות נתון ההאצה ל-100 קמ"ש: 11.4 שניות לעומת 13.2 שניות עם המנוע הקודם. בכביש ברור שחלק חשוב מהשיפור הוא באופן הביצוע. המנוע מתאמץ הרבה פחות בהאצות במהירויות בין-עירוניות, יש לו אופי נמרץ והוא מייצר תחושה וצליל כמעט ספורטיביים. הוא נושם היטב, אוהב לטפס בסל"ד, אך אינו חייב זאת. למעשה, בניגוד לגרסת ה-120 כ"ס של מנוע זה אותה פגשנו בסטוניק, כאן לא ברור שיש טעם לעלות לסל"ד גבוה (שיא ההספק מושג ב-4500 סל"ד).

יונדאי i20 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.0 ל' טורבו)

 
למרות תחושה נמרצת, לעיתים, בעקיפות ניתן היה להיעזר בקצת יותר כוח בייחוד כאשר נדרש שבריר שניה כדי ליצור תנופה. במצב 'ספורט' חטיבת הכוח נמרצת משמעותית ולעיתים קצת מדי. מה עוד? הצליל המהנה קצת נוכח מדי לעיתים בעמידה והתיבה הנעימה לא תמיד מדויקת בזחילה. מערך דימום-התנעה פעלתן מדי.
 
צריכת הדלק טובה ונעה בין 13.4 ק"מ/ ל' בתוואי נהיגה שכלל חלקים מאומצים לבין 15.4 ק"מ/ל' בנסיעה רגועה.
 
תמורה
יונדאי i20 הייתה מכונית טובה עם נקודות תורפה שפגעו בה קשות. היצרן והיבואן תקנו זאת במקצה השיפורים: חטיבת הכוח החדשה טובה בהרבה מהיוצאת, תוספת האבזור הבטיחותי מבורכת וכאשר לכל אלה מתלווה הוזלה, מעמדה של i20 בתחום משתנה.
 
ייתכן ואם הייתה מושקת כך, הייתה הטובה בקטגוריה. עם זאת, כיום היא עלולה להתקשות מול מובילות הקבוצה החדשות יותר, בייחוד כאשר חלקן חזקות וזולות יותר. מה שברור הוא שהדגם המחודש מהווה חבילה טובה, ויחד עם ההצלחה המסורתית של יונדאי בציים, הוא יכול לחזור ולהוביל את המכירות בתחום.

יונדאי i20 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.0 ל' טורבו)