יונדאי H350 - מבחן דרכים - אוטו

המכוניות, בתחילתן, היו ביטוי של יוצריהם, ובהמשך נתנו ביטוי לצרכים ולטעם המקומיים. כיום, עם הגלובליזציה בכלל ותאגידי המכוניות הרב־לאומיים בפרט, דברים משתנים. גם ברכב מסחרי. 

הנה, אחדים מיצרני אירופה אימצו לאחרונה את הטנדר היפני — רנו, פיאט, מרצדס עם דגמים זהים שלו, ובעיקר פולקסווגן, עם אמארוק מקורי. מנגד, יש כאלה שנשארו בארצם  — כמו הטנדרים האמריקאיים, למשל. 

עם השנים התפתח מודל אירופאי לרכב מסחרי, שבתחום הבינוני ובעיקר הגדול עיקרו מבנה תכליתי מאוד, הרבה תתי־דגם המוני גרסאות ומאות אופציות. כאשר מפעל מכוניות מקומי כמו יונדאי מייצר דגמים לשווקים בסביבה, זה לא אמור לעניין אותו; כאשר תאגיד המכוניות החמישי בעולם יונדאי פועל בכל המקומות, זה ממש עסק שלו. במובן העסקי, כמובן. קבלו את יונדאי H350.

1610465


השראה
וכל הסיפור הנ"ל מוצא ביטוי בהופעה של המסחרית הגדולה של יונדאי, שמפגינה באופן מוצלח מאוד, וביותר ממובן אחד, שההשראה של מרצדס ספרינטר נחה על יוצריה.

יונדאי H350 הוצגה בתערוכת הנובר, כמובן, ב־2014, ומוצעת עם כל מערך תתי־הדגמים המקובל: ואן, קומבי ונוסעים; שלדה עם תא־נהג יחיד וגם כפול — וכמובן על שלושה בסיסי־גלגלים, מספר רמות אורך וגם גובה; בדיוק כמקובל אצל יצרני אירופה. את הדגם משרת מנוע דיזל 2.5 ליטר המייצר 150 או 170 כ"ס, התיבה ידנית 6 הילוכים, ההנעה אחורית והמשקל הכולל המותר הוא 3.5 טון.

לישראל הגיעה המסחרית הזאת ביוני 2017 והיא מוצעת כאן בשלוש גרסאות, ואן בשתי מידות ושלדה עם תא־נהג יחיד, ואותם שני הספקים. למבחן קיבלנו את הוואן הקצר ובחרטומו המנוע הפחות חזק. מחיר יונדאי H350 החל מ־230,000 שקלים, ויתרון חשוב שלה הוא באחריות המאוד נרחבת שלה: חמש שנים, ללא הגבלת נסועה.

1610464


חלל עבודה
עוד לפני שנכנסים פנימה, ולאחר שמתרשמים מהעיצוב, שיש לו מופע עדכני עם תאורת לד, בולטות לטובה מדרגות בחזית, מצוין לניקוי השמשות הגדולות, למשל. אם ממשיכים את הסיבוב, פוגשים בדלת ההזזה בימין הרכב ובשתיים הנפתחות מאחוריו, האחראיות על פתחים לקבלת משטחים בתקן יורו־פאלט. קל מאוד לפתוח ולסגור את הדלתות, אבל חבל מאוד שאת האחוריות לא ניתן לקבע במצב 270 מעלות; כאשר יש רוח חזקה, למשל, הן נטרקות עצמונית וזה לא נחמד; כן ניתן לקבע אותן ב־180 מעלות, ובגרסה הארוכה יש נעילה ל־270 מעלות. בפנים יש ליונדאי הזאת רצפת אלומיניום ודיפון לקירות ולתקרה, תוספת מקומית בתשלום. יצוין כי בקדמת חלל ההטענה הגדול, מעל תא הנהג, יש חלל הטענה נוסף.  

1610463


סביבת עבודה
סוף הסיבוב מביא אותנו לדלת הכניסה, שם אנחנו פוגשים במדרגה נוחה לטיפוס וידית אחיזה עילית אך לא מוצאים ידיות אחיזה במשקופים (כי אין). לאחר שמכוונים את המושב ההידראולי לפי משקל, ומתיישבים עליו מגלים שהוא נוח מאוד לכיוון, ובהמשך שהוא גם נוח בנהיגה ארוכה.
 
בלם החנייה נמוך (אבל רק קצת), ועם התנעה אפשר להתגלגל ולהתרשם תוך כדי תנועה משדה ראייה טוב מאד שאינו מופרע על־ידי קורות A, מראות מוצלחות, ראות טובה ללוח המחוונים — גם בגלל שההגה נע בשני הצירים, דבר המוסיף לתנוחת הנהיגה הטובה. המרחב לנהג טוב אף הוא, עם מרווחים מצוינים לברכיים ולכפות הרגליים. 

סביבת הנהג נעימה למראה, יש בה תוספות כרום כמו בפרייבטים של יונדאי (וגם כמה פקדים מוכרים משם), לוח המחוונים ברור מאוד, קל לשלוט בתפריט והפקדים בהגה מוצלחים. איכות החומרים נאה, איכות ההרכבה, ככל שאותגרה על שברי כביש, טובה מאוד והגימור בסדר גמור.

1610462


כיאה לתפקידו המסחרי, יש ב־H350 שפע גדול מאוד של תאי אחסון (25, אם לא התבלבלנו), כולל מתחת למושב הנוסע, שניים מעל, אחד עם קירור (תא הכפפות) ועוד ועוד. מסעד הגב של הנוסע המרכזי הופך למשטח עבודה, וגם זה יעיל. בתחום הבטיחות יצוינו שתי כריות אוויר, מערכת מקורית להתרעת סטייה מנתיב, ניטור שחיקת רפידות ובאבזור גם בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה.

לא הכל טוב. הקונסולה המרכזית על פקדיה רחוקה מדי מידי הנהג ובנוסף אינה פונה אליו. מערכת המולטימדיה, הנמצאת שם, נפגמת גם מכך, ועוד יותר בגלל השתקפות השמש שעושה אותה לא קריאה בחלק ניכר של הזמן. איכות התמונה של מצלמת הנסיעה לאחור, מעבר להשתקפות הנ"ל, גרועה. לאחר שעה נסיעה דיווח הנוסע כי המושב שלו אינו נוח.    

מסלול עבודה
הביצועים אינם חסרים דבר; גם בעלייה, גם בעקיפה תחת עומס, המסחרית הזאת מפגינה זריזות חיננית. תרגילים מסוג "בוא נוריד ל־1300 סל"ד בשישי בעלייה, נאיץ ונראה מה קורה", לא עשו רושם על המנוע של היונדאי הזאת. 

לזכות פעולת בורר ההילוכים מיקום מדויק, לחובתו פעולה שאינה רכה. מי שרוצה כזו, יגלה שהיא משתפרת בסל"ד יותר גבוה (על חשבון צריכת דלק), אבל גם בטכניקות של פעם: דאבל־קלאצ' למעלה, אותו דבר עם גז־ביניים למטה. דוושת המצמד מוצלחת מאוד לתנועה בחצי־קלאצ' בתמרון, אבל לפעמים מפגינה קפיציות־יתר, סידור לא תמיד ידידותי ביציאה מהמקום או בשילוב תחת עומס. המנוע סובב ב־100 קמ"ש ב־1800 סל"ד, ומגיע ל־2000 סל"ד ב־120 קמ"ש. ממוצע הצריכה עמד על 9 ק"מ לליטר. 

1610466


נוחות הנסיעה סבירה ומעלה בעיר, טובה ומעלה מחוץ לעיר. כיול הבולמים מסדר לרכב שיכוך טוב על גלי כביש, אך טלאים גסים מורגשים מדי. מעל 80 קמ"ש, איכות הנסיעה בינונית; רעשי מנוע נוכחים, רעשי רוח נשמעים ורעשי כביש נוכחים. 

היכולת הדינמית טובה, וניתן לשמור על קצב ראוי גם בקטעים מפותלים. עם זאת, ואולי בגלל הצמיגים הקטנים, בפניות ביניים (בין קשתות ארוכות לעקומות חדות) לא נוצרת תחושה של ביטחון. ההגה מצטיין ממש במהירויות נמוכות ובינוניות, עם משקל נכון, שטח מת קטן ותחושה ברור מתי הוא מתחיל להפנות את הגלגלים. עם זאת, דווקא במהירויות גבוהות יחסית הוא נעשה קל מדי, "לא ברור" ותורם לתחושה הנ"ל. 

כושר התמרון של יונדאי H350 מצוין, ונוח לתמרן עם הרכב בעיר, גם מכיוון שההגה "קצר" יחסית לרכב כזה, 3.3 סיבובים מנעילה לנעילה. חשוב לא פחות: כושר הבלימה מצוין. 

אזור מסחרי
הכניסה הראשונה של יונדאי לעולם הרכב המסחרי מוצלחת מאוד, מכיוון ש־H350 הוא רכב עבודה סולידי ביכולתו וגם באופיו. לחובתו איכות נסיעה בינונית, מולטימדיה לא מוצלחת בעיקר ובאור שמש בפרט, והיצע דל יחסית של מערכות בטיחות בדגם עדכני.

לזכותו ביצוע מודרני של מסחרית גדולה, איכות תא הנוסעים, שימושיות רבה, ביצועים, נוחות נסיעה סבירה — ולא פחות חשוב: מחיר טוב ומעל הכל אחריות לחמש שנים.

שווה לשקול גם:

תעודת זהות

}
מחיר
245000
החל מ- 2,586 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6076
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

}
מקומות ישיבה
3
מספר דלתות
4
מרכב
מסחרית
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
619.5
רוחב
243.6
גובה
269.0
משקל
2284
בסיס גלגלים
367.0
נפח תא מטען (ליטר)
12900
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
75

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
235/65/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2497
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
3600
מומנט מירבי (קג"מ)
38.0
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים
ידנית
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
2
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
אין
ביטול כרית אוויר לנוסע
אין
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
אין
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
תאי אחסון מתחת למושבים
אבזור נוסף בתשלום
חיישני נסיעה לאחור

דגם יונדאי H350
גרסה H350 - ואן סגור קצר, 2.5 ל' דיזל, ידני, Eco
מחיר 230000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת
נפח תא מטען (ליטר) 10500
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות