לקראת סוף 2015 נחת בארץ יונדאי טוסון חדש, שהחליף את iX35 והיה לאחד הדגמים המצליחים בישראל. בדרבי הקוריאני הוא התמודד מול ספורטאז' של קיה ששגשג עם גרסת 1.6 ליטר מוזלת.
 
לפני מספר חודשים עבר טוסון מתיחת פנים, וכעת הוא מוצע כאן במהדורתו המחודשת. זהו חידוש שני לדגם בשוק הישראלי, שכן לפני שנה שודרג ברמות הציוד, האבזור הבטיחותי ובמבחר המנועים. עם הגעת טוסון המחודש יוצאת גרסת 1.6 ליטר מההיצע המקומי, וזה כולל כיום את מנוע ה-2.0 ליטר המוכר ואת 1.6 ליטר טורבו שהגיע במהלך 2018.
 
יונדאי מציינת כי בדגם המחודש שופר בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה עודנה, המרכב הוקשח והמתלים כוילו מחדש. בנוסף, אבזור הנוחות ומערכות הבטיחות הועשרו.
 
יונדאי טוסון 2019 מוצע בטווח מחירים הנע בין 150,000 שקלים (2.0 ל', 'פריים פלוס') ועד ל-183,000 שקלים (1.6 ל' טורבו, 'עילית'). למבחן קיבלנו את גרסת 2.0 ליטר 'עילית', שמחירה 172,000 שקלים.  

יונדאי טוסון – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.0 ל')

 
עיצוב ונראות
עיצוב היה מנקודות החוזק בטוסון הנוכחי, והשינויים שנעשו עם מתיחת הפנים, למרות שהם מורגשים, אינם משנים זאת. ההבדל הבולט לעין הוא סבכה אגרסיבית יותר, כמו בדגמי יונדאי העכשוויים, וייתכן ויהיו כאלה שימצאו אותה מוחצנת מדי, אבל זה ענין של טעם. בנוסף, חודשו הפגוש, תאורת היום ויחידות התאורה מאחור.
 
פנים הרכב
בתא הנוסעים, לעומת זאת, נעשו שינויים משמעותיים, בייחוד בסביבת הנהג שכל חלקה העליון הוחלף. לטוסון המחודש צג מדיה מקורי ("7) הניצב על המשטח העליון. הוא מוכר מדגמים אחרים (i30) ונראה קצת מיושן. מוטמע בו מערך 'קונקטד' של יונדאי, שאינו תמיד נוח לתפעול, ותחתיו קונסולה מרכזית בולטת מאשר בעבר.
 
החומרים מהם עשוי החלק החדש רכים יותר למגע ואיכותיים יותר למראה, וברמת הגימור 'עילית' משולב בסביבת הנהג דיפון דמוי עור. ביונדאי גם טרחו בפרטים קטנים כמו דיפון הקורות, ריפוד המושבים והתפרים שעליו, וכל אלה משפרים את האיכות הכוללת בתא הנוסעים ואת התחושה בתוכו. חבל שבמהלך השיפור הקוריאנים לא טיפלו בדיפון הפשוט בדלתות או בחלקים התחתונים, וגם לא החליפו אותם מתגים הנראים מיושנים. תנוחת הנהיגה ללא שינוי: גבוהה ונוחה.  

יונדאי טוסון – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.0 ל')

 
המרחב מאחור טוב, מרווחי הראש והרגליים מוצלחים, תנוחת הישיבה שם מוצלחת פחות בגלל מושב מעט נמוך מדי, והנוסעים שם זכו לשקע USB. תא המטען גדול ומאפשר שינוי גובה הרצפה.
 
האבזור עשיר; בכל רמות הגימור בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחים מאחור, ול'עילית' גם גג זכוכית פנורמי גדול, חישוקי "19, ריפוד עור, מפתח חכם ותפעול חשמלי למושב הנהג.
 
הבשורה בתחום הבטיחות היא בציוד כל הגרסאות בבלימה אוטונומית (שלא הוצעה כלל), כאשר כעת לכולן תיקון סטייה מנתיב ועמעום אוטומטי (רק ביקרות בעבר). ב'עילית' גם ניטור שטחים מתים מהצד וגם מאחור, ועדיין היא חסרה בקרת שיוט אדפטיבית.
 
נוחות נסיעה והתנהגות
הטוסון מציע לנוסעיו נוחות נסיעה טובה בכלל, מחוץ לעיר במיוחד. הוא מסתדר לא רע עם שיבושים גדולים וחיבורי כביש במהירות גבוהה. חספוס הכביש ושיבושים קטנים מורגשים לעיתים, במיוחד במהירות איטית בעיר, אבל התוצאה כאן סבירה. התחושה היא שמערך המתלים עובד באופן מעודן מבעבר. עם זאת, למרות השיפור בבידוד, רעשי הכביש עדין בולטים לעיתים.

יונדאי טוסון – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.0 ל')

 
טוסון המחודש מעניק לנהג תחושה שיכולתו הדינמית טובה מאשר לפני מתיחת הפנים, ההתנהגות בטוחה וצפויה, הוא מסתדר היטב עם פניות וכביש גלי, וריסון תנודות המרכב טוב. פעולת ההגה קצת יותר מדויקת מאשר לפני חידוש הדגם, ופעולת הבלמים נאותה, אך חסרה דיוק בבלימות חזקות, בייחוד בכניסה לפנייה.  
 
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר המוכר של הקוריאנים מייצר אותו הספק כמו לפני מתיחת הפנים, 155 כ"ס, אבל ניהולו עודכן. הביצועים – 11.1 ש' ל-100 קמ"ש, 181 קמ"ש מרביים – נאותים.
 
תגובת המנוע למעיכת מצערת בזינוק נמרצת, אבל בעקיפות ובעליות צריך לא פעם לאמץ את המנוע ולטפס לסל"ד גבוה כדי לשמור על קצב טוב, והתיבה האוטומטית מעט איטית בתגובותיה. במצב זה של עומס, שאון המנוע מורגש, אבל הצליל מבודד מאשר בעבר, אינו מציק ונשמע גברי. ייתכן שאותו עדכון בניהול המנוע אחראי גם לשיפור בנתוני צריכת הדלק ביחס למה שקיבלנו במבחנים הקודמים; ביום המבחן נרשמו 9.9 ק"מ/ל'  ובשיוט עומדת הצריכה על 11.5-12.0 ק"מ/ל'. 

יונדאי טוסון – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 2.0 ל')

 
תמורה
יונדאי ממשיכה לשפר את טוסון, ומקצה השיפורים הנוכחי טיפל במקומות הנחוצים. לדעתנו, שיפור זה יבלוט אף יותר ברמת הגימור הבסיסית, 'פריים פלוס', שהתייקרה במעט, אך מציעה כעת אבזור עשיר גם מזה שב'פרמיום' לפני כן, ותמורה טובה. ברמת הגימור 'עילית' אותה בחנו אבזור שופע ומפנק, אבל תג מחיר של 170,000 שקלים מציב אותה מול יריבות מאתגרות.
 
יונדאי טוסון המחודש השתפר באופן ניכר, אבל גם המתחרים משתפרים ולאחדים חטיבות כוח אפקטיביות יותר, אבל, לכשעצמו, טוסון הוא כעת רכב טוב יותר.

*פורסם ב-03.02.19 (נוסף וידאו)