לפני יותר משנה וחצי נחתה בארץ רנו מגאן גרנד קופה, ודי מהר הפכה למכונית הנמכרת ביותר של רנו בישראל. השם שנבחר למחליפת הפלואנס בא לשקף צעד קדימה במראה, אולם מבחינת יחידות ההנעה הדגש היה על גרסאות הדיזל, כמו בפלואנס הוותיקה. 
 
כעת מתחיל היבואן בשיווק גרסת טורבו-בנזין חדשה המצוידת במנוע ה-1.3 ליטר טורבו (כאן עם 140 כ"ס) שפותח בשיתוף עם מרצדס; אותו מנוע משרת גם מרצדס A-קלאס החדשה, למשל. המנוע, שמשודך לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית חדשה עם שבעה הילוכים, יחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הוותיק (130 כ"ס).
 
מחיר גרסת הבנזין החדשה ברמת גימור 'אינטנס' עומד על 134,000 שקלים; ולמבחר המקומי נוספה גם ה'אקזקיוטיב' – לה חישוקי "18 במקום "17 וגג זכוכית. מחירה עומד על 136,000 שקלים.

רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין)

 
נראות
שנתיים עברו מאז שנחשפה בתערוכת פאריז 2016, ועדיין הגרנד קופה מרשימה למראה. היא משלבת צדודית זורמת עם מראה מכובד ומותירה רושם של מכונית גדולה. לסיכום, העיצוב מוצלח ותאורת הלד העשירה מוסיפה להופעה.
 
פנים הרכב
תא הנוסעים לא עבר שינוי מהותי, וזה נאמר בעיקר לחיוב. המגאן מציגה את אותו שילוב מרשים של לוח מחוונים דיגיטלי מוקרנים וצג אנכי גדול ("8.7) למערכת המולטימדיה שממלא את הקונסולה המרכזית באופן שפגשנו בדגמי רנו האחרונים. הרושם הראשוני נעים, כמעט יוקרתי, ולתחושה תורם שילוב בין גווני בז' ושחור. החלק העליון של סביבת הנהג רך למגע, אך כמקובל בקטגוריה החלקים התחתונים נוקשים יותר. פרטים מסוימים, כמו בורר ההילוכים או פקדי בקרת האקלים, יוצרים בהפעלתם תחושה פחות איכותית.
 
מערך המולטימדיה אומנם מרשים בעין, אך פחות נוח לתפעול וכיוון שכמעט כל תפקודי הרכב (ממצבי הניהוג המגוונים, שמע בקרת אקלים ועוד מתופעלים מהמסך וללא פקדים מכניים) עוברים דרכו זה דורש הרבה הסטות עין ופרק הסתגלות מסוים. 
 
כמו בעבר רמת ה'אינטנס' עשירה בציוד שכוללת תאורת לד, חישוקים קלים, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים ומשתנים, בקרת אקלים כולל פתחי אוורור למושבים מאחור, תאורת האווירה נעימה ועוד.

רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין)

 
מושב הנהג מעט רך התגלה כנוח למדי. מנגנון הכיוון שלו, בייחוד כיוון הזווית, חסר תחושה איכותית. מאחור המרחב טוב לנוסעים, מרווח הרגליים מצוין אם כי מרווח הראש פחות מרשים. תא המטען גדול.
 
נוחות נסיעה
כיול המתלים הרך משתלם ולרוב הגרנד קופה הציגה נוחות נסיעה טובה. שיבושים קטנים לא תמיד מגוהצים כראוי ופה ושם פגמים גדולים או חיבורי כביש בוטים מקפיצים קלות את הנוסעים, אבל בשורה התחתונה היא נעימה מחוץ לעיר. גם בתוך העיר הנוחות טובה והיא צולחת פסי האטה באופן מרשים, ומתמודדת קצת פחות טוב עם בורות עמוקים. רעשי הרוח מוחשיים וכך גם רעשי הכביש - כתלות באספלט.
 
התנהגות ובטיחות
כמו בעבר הגרנד קופה מציגה התנהגות בטוחה וצפויה, וברור שעדיפה נהיגה נינוחה ורגועה על נהיגה דינאמית ומהירה. זה בא לידי ביטוי בהגה קל, ריסון פחות טוב של המרכב בעומס ובתחושה לא חדה מהבלמים.
 
במקביל להחלפת המנוע עודכנה רשימת אבזור הבטיחות המתקדם - מערכת בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. 

רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין)

 
מנוע וביצועים
כאמור, השינוי המהותי הוא מעבר למנוע ה-1.3 ליטר טורבו החדש שמייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה עם שבעה הילוכים. לגרסה זו 24.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 9.0 שניות לעומת 10.9 שניות בעבר.
 
פעולת המנוע נעימה, זמינות הכוח טובה מאוד, ובחצי מצערת הוא שקט, מפתיע ממש בקצב שהוא מייצר. במצערת מלאה הוא רועש (בסל"ד גבוה ישנן ויברציות קלות). בכל מקרה, הביצועים טובים מאוד והולמים את האווירה הנינוחה, והמנוע הזה לרוב מייתר את הצורך להגיע לסיבובי מנוע גבוהים. 
 
צריכת הדלק טובה למדי ובנהיגה נינוחה ניתן לראות 15.5 ק"מ לליטר. בימי המבחן רשמנו 12.5 ק"מ לליטר.
 
רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין)


תמורה
עד לימים שלפני ה"מפץ הגדול" של תחום הפנאי, ניתן היה לומר כי רנו מגאן גרנד קופה נתפרה בדיוק לטעם המקומי. 
 
העדכון של מגאן לא טיפל לגמרי בדברים שהפריעו לנו (בעיקר הנדסת האנוש ומרווח הראש לנוסעים מאחור), אבל התוצאה היא מכונית תחרותית מבעבר. היא עדיין נראית גדולה ומרשימה מבחוץ ומבפנים, מרווחת לנוסעים ומציגה שיפור דרמטי בביצועים; ויחד עם מערך בטיחותי עשיר, רנו מגאן גרנד קופה מציגה חבילה משפחתית טובה ומעניינת במיוחד.

*פורסם במקור ב-03.02.19 (נוסף וידאו)

רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין)