לנד רובר ריינג' רובר ולאר – מבחן דרכים (2.0 ל', בנזין) - אוטו

לנד רובר ריינג' רובר ולאר – מבחן דרכים (2.0 ל', בנזין)

לנד רובר ריינג' רובר ולאר נראה נהדר, אולי הטוב בבראנז'ה, ואת זה אנחנו כבר יודעים מהמפגש עם גרסת הדיזל. ואיך הוא עם מנוע בנזין?

אפשר לטעון שמבחן דרכים לרכב כמו לנד רובר ריינג' רובר ולאר (כן, שם ארוך) הוא כמעט עניין מיותר. כשמדובר בכלי רכב שכאלה, דוגמנים של ממש, מבחן אולם התצוגה, כך נראה, הוא אפקטיבי הרבה יותר מאשר יכולת המתלים או המנוע. לכן, אם היינו עוצרים כאן, אפשר היה לומר שבתחום ההופעה, הוולאר נותן נוקאאוט לכל רכב אחר בקטגוריה. בחוץ וגם בפנים הוא מציע, בפשטות, מראה מרהיב — ולא נמצא האדם שיטען אחרת.
 
ובכל זאת
ולאר מוצע בישראל עם אחד מארבעה מנועים, טורבו בנזין (2.0 ל', 3.0 ל') וטורבו דיזל (בנפחים דומים); עד היום בחנו רק את גרסת 2.0 ליטר דיזל, וכעת מוצעת למבחן גרסת 2.0 ליטר בנזין. זו מעמידה לרשות הנהג מאותו נפח 250 כ"ס, אבל "רק" 36.5 קג"מ. גם בגרסה זו, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה.
 
על הנייר המספרים האלה מסדרים ביצועים נאים — 6.7 שניות ל־100 קמ"ש, למרות משקל לא צנוע של 1804 ק"ג. על הכביש העסק לא פחות מרשים — הכוח זמין כבר בסל"ד נמוך ובנסיעה מנהלתית ממש אין צורך למתוח את אבריו של המנוע. מי שבכל זאת ירצה לעשות זאת יגלה כי הוא מסוגל להאיץ את הוולאר קדימה בקלילות — מסדר לו יופי של יכולת לשיוט מהיר ונינוח או עקיפות מזדמנות. צריכת הדלק עמדה על 7.5 ק"מ לליטר. סביר.
 
הטענות העיקריות בנוגע למנוע קשורות באופיו — מווברץ מעט וקולו חודר לתא, גם אם לא מפריע ממש בשום שלב. הוא גם נוטה להתפרצויות כוחניות ביציאה מהמקום ואלה קצת מפרות את השלווה. כמו בדיזל, גם כאן התיבה הצטיינה בהעברות חלקות על חשבון פעולה מעט איטית — ולא פעם הכניסה את המנוע לתחום סל"ד נמוך בו ייצר תהודה לא נעימה.

1613907

 
לרכב ההדגמה הנוכחי קפיצי מתכת שגרתיים, ולא קפיצי אוויר כמו ברכב ההדגמה הקודם; ניתן להוסיף קפיצי אוויר תמורת 15,000 שקלים. לעיתים נדירות הם חבטו ממש, אבל לרוב סידרו לוולאר נוחות נסיעה טובה בזכות כיול שנוטה לצד הרך, על חשבון ריסון המרכב בעומס. בכביש המפותל היכולת הייתה גבוהה ביחס למוכר מהמותג, ולמעט הבלמים שדעכו מהר מהצפוי הוא יספיק לכל דרישה הגיונית. בשביל הוולאר הציג רמת רעש גבוהה מתחתית הרכב, אבל פיצה בנוחות נסיעה טובה למרות חישוקי הענק (20 אינץ').
 
כאן יצוין כי איכות החומרים אינה מתעלה בכל המקומות, וגם הגימור ואיכות ההרכבה אינם כצפוי מרכב של מותג עילית במחיר גבוה.

1613905

 
כמה עולה?
מחירו של רכב המבחן עומד על 625,000 שקלים — תמורתם מקבלים רכב טוב, אבל כזה שבכל מדד כמותי פער המחיר בינו לבין מתחריו אינו מוצדק. אבל המתחרים לא נראים כמו לנד רובר ריינג' רובק ולאר, ואת זה אי אפשר למדוד בכסף. או שאולי כן? אם אתם לא יכולים להוריד ממנו את העיניים והממון מצוי בכיסכם — כנראה יש מחיר ליופי.

שווה לשקול גם:

מחיר
535000
החל מ- 5,307 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
13268
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
480.3
רוחב
203.2
גובה
166.5
משקל
1829
בסיס גלגלים
287.4
נפח תא מטען (ליטר)
673
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1731
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
60

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
18"

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
180
סל"ד להספק מירבי
4000
מומנט מירבי (קג"מ)
43.8
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
201
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.6
צריכת דלק - עירונית
13.8
צריכת דלק - ממוצעת
17.2
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
14.6
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע משודרגת מתוצרת meridian sound עם 10 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום
חבילת R-DYNAMIC הכוללת: חבילת עיצוב חיצוני, גימורי אלומיניום, הגה בציפור עור עם נגיעות כרום, ספי כניסה עם כיתוב R-DYNAMIC, תקרה בצבע שחור, מנופי העברת הילוכים בהגה בצבע כרום, חישוקי 19" לדגם S/ חישוקי 20" לדגם SE/ חישוקי 21" לדגם HSE

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם לנד רובר ריינג' רובר ולאר
גרסה ריינג' רובר ולאר 2.0 ל' דיזל, א', 4x4
מחיר 535000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 201
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.2
נפח תא מטען (ליטר) 673
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. מחיר יקר לפחות ב- 170000 ממה שהוא אמור להיות

    דניאל 14 מרץ 2019, 11:45