דור חדש לדגם הנמכר מעולם, אינו דבר של מה בכך. זה הדור ה-12 של טויוטה קורולה, דגם שהגיח לאוויר העולם אי-אז ב-1966, ומאז נמכרו ממנו כ-46 מיליון יחידות. חשבו על זה: בישראל יש 8.985 מיליון איש, זה יותר מ-5 קורולות לכל אדם!
 
טויוטה קורולה החדשה מבוססת על רצפת TNGA, ולראשונה מוצעת במהדורה היברידית (זהה לזו שבפריוס), במקביל לגרסת בנזין. בסיס הגלגלים נותר זהה לזה שהיה בדור היוצא, והוא עומד על 270 סנטימטרים, מה שאמור להבטיח מרחב נאה בתא הנוסעים, וגם שאר הממדים נותרו דומים למדי. אספנו את המהדורה ההיברידית, כי עם כל הכבוד לזו הקונבנציונלית, זו היא בעלת הבשורה.
 
היא בכסוף
נשיא טויוטה, אקיו טויודה, הצהיר "לא עוד מכוניות משעממות", אבל החבר'ה בישראל היו פחות נועזים ושלחו לנו קורולה כסופה. ואם תרשו לי לחזור למר טויודה, הוא כאמור דאג שיהיה כיסוי להכרזתו: הקורולה נראית נהדר; העיצוב מחודד וזה משתלב יופי עם המרכב הנמוך יותר (3 ס"מ, 144 ס"מ כעת), 3 פסי לד ביחידות התאורה הקדמיות, לוע עצום במרכז הפגוש הקדמי ובצידיו צמד פתחים אנכיים – וכל אלה מקנים תחושה שהרכב רחב יותר ממה שהוא בפועל. גם מאחור יחידות התאורה זכו לעיצוב עדכני יותר, וגם כאן נוצרת אותה אשליה של רוחב רב, גם תודות לשקעים אופקיים בצדי הפגוש.

טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)

 
יותר "טויוטה החדשה"
סביבת הנהג, כמו בשאר דגמי טויוטה העדכניים, עשירה במשטחים בגבהים שונים, מודגשת עם משטח גדול מהשמשה ושני "גגות" ללוח המחוונים, ומבליטה לראווה, כמיטב האופנה האחרונה, צג מולטימדיה גדול (9") בסגנון "צף", דהיינו אינו שקוע. למרות המופע המרשים, מעט כהה כאן לטעמי.
 
איכות החומרים טובה למגע רק באזורים בהם היד נוגעת, דהיינו גלגל הגה וחלקו העליון של הדשבורד. כאשר יורדים מעט מטה מגלים חומרים פשוטים יותר, בדמות פלסטיקה קשיחה שפוגמת באווירה המכובדת. איכות ההרכבה סבירה בלבד וכך גם איכות הגימור.
 
הנדסת האנוש טובה; מחשב הדרך בלוח המחוונים עמוס במידע אך נהיר, ויש לא מעט כפתורים על גלגל ההגה, וביניהם מסודרים היטב כפתורי השליטה במערכות הבטיחות. בקרת האקלים המפוצלת קלה לתפעול ובורר ההילוכים קונבנציונלי ופשוט לתפעול, ולא אחד כזה שהגיח מהעתיד (בדומה לפריוס), ואני תמיד מעדיף פשוט. מערכת המולטימדיה כוללת את מערך טויוטה טאץ' הכולל ניווט, רדיו, רדיו אינטרנטי, פנגו, דיבורית, מצלמת רברס ועוד – והכל מוצג בשפה העברית. נכון, היא מעט אטית, אבל אינטואיטיבית וקלה לתפעול. מה עוד? יש גם מפתח חכם הכולל גם פתיחה ונעילה של הרכב ויש משטח טעינה אלחוטית לנייד. בתחום תאי האחסון – המצב סביר, אולי סביר מינוס. יש 2 מחזיקי כוסות, תא מתחת למשענת היד ויש תאים בדיפוני הצד – אך אף אחד מהם אינו מסוגל לשאת בקבוק ליטר וחצי.

טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)

 
אני מוצא את תנוחת הנהיגה סבירה בלבד בגלל שגלגל ההגה לא יוצא החוצה דיו, אבל מתרשם מאוד משדה הראייה הנהדר – קורות A דקות, מראות הצד רחוקות מהן, ולכן גם אין סיכוי שתפספסו הולך רגל בטעות, וקו החלונות הנמוך רק מוסיף. בכל הנוגע לראות אחורה המצב סביר בלבד, אך יש מצלמה לנסיעה לאחור והתמונה מוקרנת על צג המולטימדיה הגדול.
 
המושבים הקדמיים נוחים, התמיכה הצדית טובה וטקסטורת הריפוד נאה מאוד (וחבל שהצבע הכהה מעלים זאת). המרחב טוב לכל הכיוונים, בייחוד לרגליים תודות לקונסולה מרכזית צרה. נקודת ביקורת? אין תמיכה ראויה לגב התחתון.
 
המושבים מאחור בנויים בתצורה כזו שהשניים הצדיים שקועים ותחומים ואילו זה שבמרכז בולט, וגם תעלת "הינע" תפריע ליושב שם. משענת הגב מעט מוטה לאחור, המרווח לראש סביר מינוס, ונוסע בגובה של מטר ותשעים ירגישו את מרקם ריפוד הגג. דפנות התיחום של משענת הגב של יושבים בצדדים אינה נוחה, קשיחה מדי. ואם אתם מעוניינים להשתמש במשענת היד במרכז, תגלו שאמנם יש בה שני מחזיקי כוסות, אך שהיא גם מאוד רחבה ותפגום במרחב הפיסוק, ועם זאת עדיין יש מספיק מקום לברכיים ולכפות הרגליים. יצוינו לחיוב ראות טובה החוצה תודות לקו החלונות הנמוך יחסית, פתחי מיזוג ותאורה כפולה. מנגד, אין שקע 12V או USB.

טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)

 
תא המטען גדול, נפחו 471 ליטר, ויש בו גלגל חלופי (אך לא בגודל מלא), ורק נקודת עיגון אחת.
 
נוקשות נעימה
מתלי טויוטה קורולה מכוילים על הצד הנוקשה. זה אומר שתיקוני כביש קלים מורגשים ונוחות הנסיעה דומה למקובל בסגמנט. נקודת המפנה מגיעה כאשר פוגשים בשברי כביש ותיקונים בינוניים וגדולים, גם כאלו חדים, או בשיבושים בכביש הבין עירוני. הנוחות אז טובה מאוד, ובכל מאות קילומטרים של המבחן לא נשמעה חבטה מאזור המתלים.
 
מה כן נשמע? רעשי דרך. בכביש בינעירוני. בוודאי בדרכים לא סלולות היטב, כמו אלו הנמצאים ברמת הגולן. ישנם גם רעשי רוח, תוצאה של שטח חלונות גדול, אך הבידוד הלוקה של רעשי הכביש מאפיל עליהם. יש לציין כי בכביש ממש משובש נשמע זמזום מקורה B צד נהג.

טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)

 
זאת קורולה?!
ההתנהגות בטוחה. ישנו הידוק קל בעת הרפיה מדוושת התאוצה במגבלות או שקרוב לשם, יותר במהירות נמוכה ופחות בגבוהה, זווית הגלגול הגיונית ואולי טיפה טוב ממוצע הסגמנט, והאחיזה טובה בהחלט, למרות צמיגים ירוקים במידה לא ממש מרשימה (רוחב 205/55-16). ההיגוי קל יחסית ומרכוזו טוב. במפתיע, ולטובה, ניתן למנן את עוצמת הבלימה כמו שרוצים, וזה לא משהו מובן מאליו במכונית היברידית. עוד תצוין לטובה בקרת האחיזה, שפעולתה אינה מורגשת, כך שקל לסלוח לה כאשר היא נכנסת מוקדם יחסית.
 
טויוטה קורולה לא תגרום לך לחייך בעיקול, אבל היא תאפשר לך מהירות מרשימה שם.
 
קורולה מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות: התרעה על תאונה, תיקון סטייה מנתיב הפועל יחד עם בקרת השיוט האקטיבית, ניטור שטחים מתים מהצד ותנועה חוצה מאחור, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, עמעום אוטומטי, כולל אופציה לתאורת לד-מטריקס, קריאת תמרורים (כולל איסור עקיפה, מצב הדרך, שטח עירוני ומחוצה לו ועוד).
 
טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)


נתון אחד חשוב
נתון הספק של 122 כ"ס הוא נתון סביר בלבד, אבל תודות למנוע החשמלי, יש בכל רגע כוח זמין, המספק כל צורך תחת עומס, כמו בעקיפות או במעלה הררי. ברוב הזמן המערכת נעימה עד מאוד, שקטה ולינארית מאוד באופייה. בכבישים הרריים מחט הסל"ד תתייצב מעלה ואז תשמעו את שאון המנוע, שלא נשמע בשיוט רגיל, אך זה אינו צורם לאוזן.
 
בדוושת התאוצה ישנו מיקרו סוויץ' שדורש לחיצה הגונה בדוושת התאוצה. מזכיר מיקרו-סוויצ'ים במכוניות אוטומטיות משנות התשעים. כשתלחצו לא תקבלו דבר, שום הבדל בתאוצה. אותי זה הצחיק.
 
צריכת דלק במבחן לפי מחשב הרכב עמדה על ליטר לכל 22 קילומטרים. לאחר בדיקה גילינו כי הצריכה בפועל עמדה על ליטר לכל 18.7 קילומטרים. אז נכון שמחשב הרכב אופטימי, ועדיין זהו נתון סופר-מרשים.

טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)

 
כוננות גבוהה
טויוטה קורולה אינה מציעה עיצוב מקושקש, טריקים ושאר זוטות זולים. טויוטה קורולה החדשה בוגרת, תכליתית וכזו שניכר שהושקע בתכנונה מחשבה רבה. היא לא מושלמת (רעשי הכביש, לדוגמה) אבל היא מציעה חבילה שאי אפשר להתעלם ממנה.
 
וחבילה זו יוצרת את מה שייתכן והיא המשפחתית הטובה ביותר כיום: מרחב מצוין, אבזור מותרות נאה, אבזור בטיחותי מרשים, תא מטען גדול, נוחות נסיעה טובה, יחידת כוח נעימה ויעילה – ובאמת שאי אפשר להתעלם מצריכת הדלק הסופר-נמוכה.
 
טויוטה קורולה 2019 החדשה ברמת הגימור 'סנס' עולה 135,000 שקלים. אל תתפלאו אם בסוף השנה היא תהיה הנמכרת ביותר בקטגוריה שלה.

*פורסם ב-18.3.19 (נוסף וידאו)

טויוטה קורולה – מבחן דרכים (1.8 ל', היברידי)