סקודה אוקטביה - מבחן דרכים (1.5 ל') - אוטו

סקודה אוקטביה היא מהמשפחתיות הבודדות שמוצעות כאן במגוון גרסאות מאוד רחב. נכון לכתיבת שורות אלה, כולל ההיצע מרכבי סדאן וסטיישן, לא פחות מארבעה מנועי בנזין, מנוע דיזל, ועל כל אלה שפע של רמות גימור. מתוך המבחר הזה יצאנו לכביש עם גרסת ה־1.5 ליטר, זו שעושה שימוש במנוע החדש והמתוחכם של קבוצת פולקסווגן.
 
כמו כל אוקטביה
המכונית שנבחנה הייתה משוחה בחום עמוק שהוסיף לה אופי ומראה מכובדים. אהבתי. רמת הגימור ברכב המבחן ('אקסקלוסיב') עשירה למדי ומוסיפה גם חישוקי 17" נאים להשלמת הופעה רבת רושם. סביבת הנהג, כמו בכל סקודה אוקטביה, סולידית למראה אך פרקטית, איכותית וברמת גימור זו גם עשירה באבזור. המרחב בכל הממדים מצוין, מלפנים ומאחור, וגם המושבים מוצלחים. תא המטען — אוקטביה.
 
אבל זו נוסעת
לגרסת הבסיסית 115 כ"ס ממנוע בנפח 1.0 ל' — לזו הנבחנת 150 כ"ס מנפח של 1.5 ליטר. הפער במספר הסוסים מורגש בביצועים — ואוקטביה בגרסה זו היא מהמשפחתיות המבצעות בארץ, והיינו כל כך מסופקים שתהינו האם גרסת ה־2.0 ליטר (שנבחנה כאן) בכלל נחוצה (אולי לא, אבל לעולם אין די בעוד סוסים). וזה לא רק הכוח, אלא איך שהוא מוגש — המנוע הזה נעים ומעודן, וכל עוד לא מאמצים אותו הוא גם שקט למדי.

1614076

 
המומנט הבריא (25.4 קג"מ) שמוגש מוקדם מאוד (1500 סל"ד) מבטיח התקדמות נינוחה ונטולת מאמץ כמעט תמיד. הטרוניה היחידה נוגעת לתיבה — דו־מצמדית עם 7 הילוכים — שהייתה חלקה דיה, אך מעט איטית בתגובותיה. צריכת הדלק הייתה נמוכה להפליא ביחס לקצב — 12.9 ק"מ לליטר ויותר מ־16 ק"מ לליטר בשיוט מהיר.
 
בשאר היא ממשיכה להזכיר את, ובכן... אוקטביה. המתלים מכוילים רך יחסית, והדבר מתבטא בנוחות נסיעה טובה לרוב — אך לעיתים על חשבון ריסון המרכב. רעשי רוח ודרך נוכחים, אך לא ברמה מציקה. בפיתולים האוקטביה מפגינה יכולת נאה עם תגובות שלדה מתונות ואחיזה גבוהה, אך מאותת כי זה לא כוס הסליבוביץ' שלה — זוויות הגלגול מוחשיות וההגה קל מדי.

1614078

 
את זו?
הדור הנוכחי, שלישי, של אוקטביה נמצא איתנו כבר תקופה לא קצרה (2013). בשלב זה היינו מצפים למצוא סימנים בולטים לגיל — אבל לא זה המקרה. אוקטביה הייתה ונותרה מכונית משפחתית מצוינת עם מעלות רבות. מנוע ה־1.5 ליטר בגינו נתכנסנו בזה, מוכשר מאוד — חזק וחסכוני.
 
רק עניין התמחור לא עושה לגמרי שכל, והכוונה ביחס לגרסאות אחרות של סקודה אוקטביה ופחות מול המתחרות. סכום של 5000 שקלים יקנה לכם את גרסת ה־2.0 ליטר החזקה משמעותית — פער נמוך מדי לטעמנו בשביל להעדיף את האחות החלשה. בכל הנוגע למנוע הנבחן, דווקא רמות הגימור הנמוכות יותר יעניקו תמורה גבוהה יותר עם יחס ביצועים/תא מטען/שקל מצוין.   

1614075

שווה לשקול גם:

מחיר
129000
החל מ- 1,280 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3199
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
466
רוחב
181
גובה
146
משקל
1247
בסיס גלגלים
268
נפח תא מטען (ליטר)
535
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1525
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.3
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10
מהירות מרבית (קמ"ש)
202
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.8
צריכת דלק - עירונית
17.8
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
16.8
צריכת דלק - מבחן אוטו
14.1

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
חלונות אחוריים כהים, מסך "8, מערכת SmartLink
אבזור נוסף בתשלום
גג שמש

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סקודה אוקטביה
גרסה אוקטביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 129000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10
מהירות מרבית (קמ"ש) 202
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 535
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. תעשו כבר מבחן השוואתי של הסיויק 1.5 טורבו מול אוקטביה 1.5

    עמית 19 מרץ 2019, 16:58