הדור השביעי של פולקסווגן גולף כבר אינו צעיר. הדגם הנוכחי הוצג בסוף 2012, ובתחילת 2017 עבר מתיחת פנים. כחלוף השנים, מכיוון שהמחיר אינו זול והמותג אינו פונה בארץ לציי רכב נראה, שהגולף קצת נשכחה כאן. מעמדה בישראל שונה מזה שבאירופה, שם היא המכונית "הנמכרת ביותר" ב-11 השנים האחרונות, תואר עליו היא חתומה עשרות פעמים גם בעשורים שלפני. ועדיין מדובר במכונית חשובה שיש לה קהל בית משלה, שאוהב את היותה יוקרתית יותר, כך התפיסה המקובלת, מאשר האלטרנטיבות "ההמוניות".
 
כעת, וכמו בשאר המשפחתיות של קבוצת פולקסווגן (ולא רק), מוצעת הגולף עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס, וזה מחליף את ה-1.4 ליטר 125 כ"ס. היבואן ניצל הזדמנות זו לעדכון קל באבזור הבטיחותי, והגולף מוצעת כעת ברמת הגימור 'קומפורטליין', הגבוהה מזו עימה הוצעה עד כה.  
 
עיצוב חוץ
למרות השנים מאז הוצג הדור הנוכחי, וההמשכיות בת 45 השנים בקווי המתאר הבסיסיים, הגולף עדיין נראית טוב – יותר קלאסית מאשר מיושנת, והצללית המוכרת היא חלק מסוד קסמה. בחידושים: תאורת לד מאחור ודמויי מפלט בתחתית הפגוש שם, ופסי קישוט רוחביים בחזית, ליצירת הופעה הנראית רחבה יותר. עם זאת, חישוקי ה-"16 נראים קצת קטנים על המרכב.
 
מופע פנים
סביבת הנהג בנויה בהתאם למתכון הקלאסי של פולקסווגן – עיצוב פשוט ונקי, הנדסת אנוש טובה – וגם היא, למרות גילה, עדיין נראית טוב. איכות החומרים טובה מזו שבשאר הדגמים המקבילים בקבוצת פולקסווגן; כך למשל, חלקי הפלסטיק העליונים רכים וחומרי הדיפון בתאי האחסון מוצלחים, וכל אלה יוצרים אווירה מכובדת וכמעט יוקרתית.

פולקסווגן גולף - מבחן דרכים (1.0 ל', אוט', 5 דלתות, 115 כ

 
צג המולטימדיה הגדול והחדש מוסיף לאותה אווירה; הוא נוח לתפעול, ותצוגה נאה, כולל איכות צילום טובה ותפעול קרבה, רק מוסיפים. גם בלם חנייה חשמלי מדגיש את עושר האבזור. למרות שרוב סביבת הנהג שחורה, השימוש במספר גוונים של צבע זה יוצר מראה מכובד.
 
המחוונים הרגילים ברורים ומערך המידע שביניהם מפורט. בקרת האקלים ניתנת לשליטה מלאה באמצעות מיתוג חיצוני נוח לשימוש, וההערה היחידה מתייחסת לנראות החיווי של עצמת האוורור באור יום. תנוחת הנהיגה טובה ומנגנון הכיוון למושבים עדיין מקרין איכות.

מרווחי הראש והרגליים מאחור טובים, פתחי המיזוג משפרים את איכות החיים, תאורה עילית שימושית מוסיפה ויוצרת אווירה נעימה. תא המטען אינו ענק, אבל עשוי היטב ונראה מכובד, כמו כל הרכב.
 
למערך הבטיחות – שכלל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית – נוסף גם תיקון סטייה מנתיב, וזה פועל באופן מדוד יחסית. תפעול מערכות הבטיחות, באמצעות לחצן ייעודי על ההגה, נוח ביותר.

פולקסווגן גולף - מבחן דרכים (1.0 ל', אוט', 5 דלתות, 115 כ

 
נוחות והתנהגות
כבר בתחילת לדרך, התחושה בפנים היא שהגולף רכה ונעימה לנסיעה. השיבושים הקטנים מבודדים היטב ופעולת המתלים פועלת באופן מעודן. עם זאת, שיבוש גדול עלול לגרום לעיתים לחבטה מאחור. אותה רכות גורמת לכך שריסון תנודות המרכב קצת חסר, דבר הבולט על גלי כביש. בנסיעה מחוץ לעיר מורגשים רעשי רוח וכביש.
 
מצב 'ספורט' בבורר משפיע לטובה על משקל ההגה (וחבל שאין בחירת מצבי נהיגה), שברגיל הינו קל מדי אך פעולתו מדויקת. רכות הפעולה של המתלים גורמת לכך שזוויות הגלגול מעט בולטות בפניות, אבל למרות שאחיזת הצמיגים אינה מרשימה, הגולף, בכל זאת, מתנהגת היטב ומגיבה נכון להפניות בעומס. הבלמים אינם מתעלים בעוצמתם, אבל עוצרים היטב. 
 
מנוע וביצועים
לחיצה נחושה על המצערת תביא לתגובה זריזה ונמרצת ממנוע ה-1.0 ליטר טורבו (115 כ"ס, 20.4 קג"מ ב-2000 סל"ד). יש אמנם השהיה קלה בשבריר השנייה הראשון שלאחר מעיכת המצערת, עד שהננס משולש הצילינדרים תופס תנופה, אבל אז הוא מפגין אופי נמרץ ומפתיע. זו לא מכונית מאוד מהירה, אבל היא יוצרת תחושה שהיא זריזה, ובזינוק אגרסיבי תפוקת המנוע יכולה לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים. כשקוראים את המפרט, נתון האצה של 9.8 שניות ל-100 קמ"ש נראה מעט אופטימי מדי, אבל בפועל אלה הביצועים והתחושה בהתאם.

פולקסווגן גולף - מבחן דרכים (1.0 ל', אוט', 5 דלתות, 115 כ

 
המנוע קצת נשמע מדי תחת עומס החל מסל"ד בינוני; יש שיתייחסו לכך כאל "שאון מחוספס", אחרים ימצאו שזה "צליל ספורטיבי". מה שמפריע יותר הוא מערך דימום/התנעה פעלתן, שמזעזע את הרכב עם התנעתו המחודשת. תיבת ההילוכים פועלת היטב לרוב ובאופן חלק למדי, אם כי פה ושם נתקלנו בהורדת הילוך פחות נעימה. במצב רגיל היא נוטה לטפס להילוך גבוה מהר מדי, ולפעמים מציבה את המנוע באזור קצת פחות טוב עבורו (אם כי הוא מסתדר), אבל מה שמפריע קצת זה שלעיתים נדרשת לחיצה ממש חזקה כדי לקבל קיק דאון. המנוע הקטן מצליח לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים ומאפשר לבצע עקיפות כמו שצריך.
 
צריכת הדלק בשיוט עמדה על 17.5 ק"מ/ל' והגיעה במבחן ל-15.5 ק"מ/ל'. 
 
תמורה
גם כשהיא נמצאת במה שנראה כמו שנתה האחרונה, פולקסווגן גולף הנוכחית היא עדיין מכונית טובה, עשויה באופן איכותי ונעימה לשהייה בתוכה. היא אינה נראית מיושנת, ומלאכת הפיתוח העקבית והממוקדת שנעשית בדגם בהחלט מורגשת.

פולקסווגן גולף - מבחן דרכים (1.0 ל', אוט', 5 דלתות, 115 כ

 
רשימת האבזור כוללת את הדברים החשובים, כולל מערכות הבטיחות, והמנוע הקטן מאפשר לקבל ביצועים הולמים. מחירה של גולף 1.0 ליטר 'קומפורטליין' הוא 131,000, ועבור הלקוח הפרטי היא עדיין קנייה טובה.