פולקסווגן גולף - מבחן דרכים (1.0 ל') - אוטו

הדור השביעי של פולקסווגן גולף כבר אינו צעיר. הדגם הנוכחי הוצג בסוף 2012, ובתחילת 2017 עבר מתיחת פנים. כחלוף השנים, מכיוון שהמחיר אינו זול והמותג אינו פונה בארץ לציי רכב נראה, שהגולף קצת נשכחה כאן. מעמדה בישראל שונה מזה שבאירופה, שם היא המכונית "הנמכרת ביותר" ב-11 השנים האחרונות, תואר עליו היא חתומה עשרות פעמים גם בעשורים שלפני. ועדיין מדובר במכונית חשובה שיש לה קהל בית משלה, שאוהב את היותה יוקרתית יותר, כך התפיסה המקובלת, מאשר האלטרנטיבות "ההמוניות".
 
כעת, וכמו בשאר המשפחתיות של קבוצת פולקסווגן (ולא רק), מוצעת הגולף עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס, וזה מחליף את ה-1.4 ליטר 125 כ"ס. היבואן ניצל הזדמנות זו לעדכון קל באבזור הבטיחותי, והגולף מוצעת כעת ברמת הגימור 'קומפורטליין', הגבוהה מזו עימה הוצעה עד כה.  
 
עיצוב חוץ
למרות השנים מאז הוצג הדור הנוכחי, וההמשכיות בת 45 השנים בקווי המתאר הבסיסיים, הגולף עדיין נראית טוב – יותר קלאסית מאשר מיושנת, והצללית המוכרת היא חלק מסוד קסמה. בחידושים: תאורת לד מאחור ודמויי מפלט בתחתית הפגוש שם, ופסי קישוט רוחביים בחזית, ליצירת הופעה הנראית רחבה יותר. עם זאת, חישוקי ה-"16 נראים קצת קטנים על המרכב.
 
מופע פנים
סביבת הנהג בנויה בהתאם למתכון הקלאסי של פולקסווגן – עיצוב פשוט ונקי, הנדסת אנוש טובה – וגם היא, למרות גילה, עדיין נראית טוב. איכות החומרים טובה מזו שבשאר הדגמים המקבילים בקבוצת פולקסווגן; כך למשל, חלקי הפלסטיק העליונים רכים וחומרי הדיפון בתאי האחסון מוצלחים, וכל אלה יוצרים אווירה מכובדת וכמעט יוקרתית.

1614448

 
צג המולטימדיה הגדול והחדש מוסיף לאותה אווירה; הוא נוח לתפעול, ותצוגה נאה, כולל איכות צילום טובה ותפעול קרבה, רק מוסיפים. גם בלם חנייה חשמלי מדגיש את עושר האבזור. למרות שרוב סביבת הנהג שחורה, השימוש במספר גוונים של צבע זה יוצר מראה מכובד.
 
המחוונים הרגילים ברורים ומערך המידע שביניהם מפורט. בקרת האקלים ניתנת לשליטה מלאה באמצעות מיתוג חיצוני נוח לשימוש, וההערה היחידה מתייחסת לנראות החיווי של עצמת האוורור באור יום. תנוחת הנהיגה טובה ומנגנון הכיוון למושבים עדיין מקרין איכות.

מרווחי הראש והרגליים מאחור טובים, פתחי המיזוג משפרים את איכות החיים, תאורה עילית שימושית מוסיפה ויוצרת אווירה נעימה. תא המטען אינו ענק, אבל עשוי היטב ונראה מכובד, כמו כל הרכב.
 
למערך הבטיחות – שכלל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית – נוסף גם תיקון סטייה מנתיב, וזה פועל באופן מדוד יחסית. תפעול מערכות הבטיחות, באמצעות לחצן ייעודי על ההגה, נוח ביותר.

1614449

 
נוחות והתנהגות
כבר בתחילת לדרך, התחושה בפנים היא שהגולף רכה ונעימה לנסיעה. השיבושים הקטנים מבודדים היטב ופעולת המתלים פועלת באופן מעודן. עם זאת, שיבוש גדול עלול לגרום לעיתים לחבטה מאחור. אותה רכות גורמת לכך שריסון תנודות המרכב קצת חסר, דבר הבולט על גלי כביש. בנסיעה מחוץ לעיר מורגשים רעשי רוח וכביש.
 
מצב 'ספורט' בבורר משפיע לטובה על משקל ההגה (וחבל שאין בחירת מצבי נהיגה), שברגיל הינו קל מדי אך פעולתו מדויקת. רכות הפעולה של המתלים גורמת לכך שזוויות הגלגול מעט בולטות בפניות, אבל למרות שאחיזת הצמיגים אינה מרשימה, הגולף, בכל זאת, מתנהגת היטב ומגיבה נכון להפניות בעומס. הבלמים אינם מתעלים בעוצמתם, אבל עוצרים היטב. 
 
מנוע וביצועים
לחיצה נחושה על המצערת תביא לתגובה זריזה ונמרצת ממנוע ה-1.0 ליטר טורבו (115 כ"ס, 20.4 קג"מ ב-2000 סל"ד). יש אמנם השהיה קלה בשבריר השנייה הראשון שלאחר מעיכת המצערת, עד שהננס משולש הצילינדרים תופס תנופה, אבל אז הוא מפגין אופי נמרץ ומפתיע. זו לא מכונית מאוד מהירה, אבל היא יוצרת תחושה שהיא זריזה, ובזינוק אגרסיבי תפוקת המנוע יכולה לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים. כשקוראים את המפרט, נתון האצה של 9.8 שניות ל-100 קמ"ש נראה מעט אופטימי מדי, אבל בפועל אלה הביצועים והתחושה בהתאם.

1614451

 
המנוע קצת נשמע מדי תחת עומס החל מסל"ד בינוני; יש שיתייחסו לכך כאל "שאון מחוספס", אחרים ימצאו שזה "צליל ספורטיבי". מה שמפריע יותר הוא מערך דימום/התנעה פעלתן, שמזעזע את הרכב עם התנעתו המחודשת. תיבת ההילוכים פועלת היטב לרוב ובאופן חלק למדי, אם כי פה ושם נתקלנו בהורדת הילוך פחות נעימה. במצב רגיל היא נוטה לטפס להילוך גבוה מהר מדי, ולפעמים מציבה את המנוע באזור קצת פחות טוב עבורו (אם כי הוא מסתדר), אבל מה שמפריע קצת זה שלעיתים נדרשת לחיצה ממש חזקה כדי לקבל קיק דאון. המנוע הקטן מצליח לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים ומאפשר לבצע עקיפות כמו שצריך.
 
צריכת הדלק בשיוט עמדה על 17.5 ק"מ/ל' והגיעה במבחן ל-15.5 ק"מ/ל'. 
 
תמורה
גם כשהיא נמצאת במה שנראה כמו שנתה האחרונה, פולקסווגן גולף הנוכחית היא עדיין מכונית טובה, עשויה באופן איכותי ונעימה לשהייה בתוכה. היא אינה נראית מיושנת, ומלאכת הפיתוח העקבית והממוקדת שנעשית בדגם בהחלט מורגשת.

1614450

 
רשימת האבזור כוללת את הדברים החשובים, כולל מערכות הבטיחות, והמנוע הקטן מאפשר לקבל ביצועים הולמים. מחירה של גולף 1.0 ליטר 'קומפורטליין' הוא 131,000, ועבור הלקוח הפרטי היא עדיין קנייה טובה.

שווה לשקול גם:

מחיר
145900
החל מ- 1,447 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3618
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
426
רוחב
179
גובה
144
משקל
1265
בסיס גלגלים
262
נפח תא מטען (ליטר)
380
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1270
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/45/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
216
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
15.4
צריכת דלק - ממוצעת
19.2
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
15.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold"

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים דיגיטלי Active info display
אבזור נוסף בתשלום
חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם פולקסווגן גולף
גרסה גולף 1.5 ל' טורבו, אוט', Comfortline Plus
מחיר 145900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 216
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 19.2
נפח תא מטען (ליטר) 380
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. במחבן אחר אמרו שנוחות הנסיעה נוקשה עקב המתלה הפשוט. אז למי להאמין ?

    יאיר 1 אפריל 2019, 14:09

  2. 8. צמפיון הפסידו מזמן. סתם אוטו מחיר מופקע

    רונן 1 אפריל 2019, 13:33

  3. 6. צמפיון מתרכזים בסקודה וסיאט, פולקסווגן עם מכירות אפסיות, בקרוס אפילו אודי תעקוף את את פולקסווגן

    דני 1 אפריל 2019, 10:44

  4. 5. משהן מוזר עובר על פולקסווגן בארץ, המכירות אפסיות והמחירים מאמירים

    שי 1 אפריל 2019, 10:41

  5. 1. אכן מכונית מעולה, הדגם החדש של הגולף יוצג בסוף השנה.

    Nוטי 1 אפריל 2019, 08:43