לנד רובר דיסקברי 5 - מבחן דרכים (306 כ"ס, V6 דיזל) - אוטו

באמצע 2018 הכריזה לנד רובר על גרסה מעודכנת למנוע הדיזל 3.0 ליטר (V6) של הדיסקברי. הסיבה: תקן יורו מחמיר יותר; הדרך: שיפור ניצול הדלק ויעילות הבעירה; התוצאה: הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים; נשכרים מכך: הספק, מומנט וביצועים.

שיפורים, שינויים, מה שנשאר
למנוע ה-V6 דיזל הוותיק (2993 סמ"ק) שמקורו עוד בימי פורד, הותקנו סעפת יניקה ומזרקי דלק חדשים, כמו גם שני מצנני ביניים (אחד בקודם). התוצאה: תוספת של 48 כ"ס (19%) ו-10.2 קג"מ (17%) ל-306 כ"ס ו-71.4 קג"מ. נתונים אלה ממנוע 3.0 ליטר קרובים, מאוד, לאלה של מנוע הדיזל V8 בנפח 4.4 ליטר המשרת את הריינג' רובר: 340 כ"ס ו-75.4 קג"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קוצרה ב-0.6 שניות, ל-7.5 שניות; המהירות המרבית נותרה כשהייתה, 209 קמ"ש.
 
עם תחילת שיווק הגרסה המעודכנת בישראל, החלה היבואנית להציע את גרסת V6 גם ברמת גימור מוזלת - SE, ב-612,000 שקלים. המפרט התקני כולל אבזור בטיחות שבעבר הוצע בתוספת תשלום (תיקון סטייה מנתיב), אך הדבר בא על חשבון מערכת אחרת (ניטור שטחים מתים) - ובכל מקרה נדרשת התקנה מקומית של מערכת התרעה. ברשימת האבזור מופיעים חישוקי "20, מסך מגע "10 ומערכת שמע של מרידיאן עם 10 רמקולים; ברשימת האבזור נעדרים כניסה ללא מפתח ובקרת שיוט אדפטיבית.

1616372

 
שאר מערכת ההנעה נותרה כשהייתה - תיבת 8 הילוכים, יחס העברה נמוך (2.93:1), הנעה כפולה קבועה (דיפרנציאל מרכזי) ונעילות דיפרנציאל (מרכזית ואחורית). במתלים קפיצי אוויר המתכווננים באמצעות בורר מצבי הניהוג "טריין רספונס"; מפרט כזה נדיר כיום.
 
יכולת בצד הנדיר
הביצועים טובים מאוד - ולא שהייתה בעיה קודם - והתרשמנו מהשהיית הטורבו המצומצמת, שיפור מורגש ביחס לגרסה הקודמת. היכולת של המנוע החדש להביא את הרכב למהירויות לא רצוניות ולעשות זאת בהתגנבות חרישית מרשימה מאוד. היכולת בעליות, בעקיפות, גם וגם, מעולה, ושאר השותפים מעבירי הכוח (תיבה, הנעה) מאפשרים לכל התוצרת המרובה הזו למצוא ביטוי באופן משובח ביותר. צריכת הדלק בפועל הייתה גבוהה ממה שהשגנו קודם, 6.6 ק"מ/ל', אולם תנאי המבחן היו תובעניים במיוחד.
 
נוחות הנסיעה גבוהה ביותר, ולמרות שעד 50 קמ"ש הבידוד משיבושים אינו מושלם, מעטים הם כלי הרכב בכלל המציעים איכות שיכוך ורמת עידון כאלה. 

1616371


בתוואי שטח שנע בין שבילים מהירים ועד למעברים ומכשולים טכניים, היכולת הייתה מרשימה כרגיל; לא הצטרכנו, אבל ללא ספק בנקודות קצה לעוד עשרה קג"מ יכולה להיות תרומה גם בקלות ההתגברות על מעקשי סלע. למעשה, המגבלה הבולטת היא הצמיגים (שלא הגבילו בפועל), ומי שממש רוצה מצע סלעי קבוע, שיחליף.
 
אם כבר, לכו על זה
מנוע הדיזל החדש מוסיף לדיסקברי לא רק ביצועים עדיפים ומרשימים ביותר, אלא גם מעניק לנוסעיו רמת עידון יוצאת דופן. בהינתן פער של 34,000 שקלים בין גרסה זו לבין גרסת הדיזל 2.0 ליטר (240 כ"ס), העדיפות למנוע החדש חד-משמעית (למרות שמטבע הדברים צריכת הדלק טובה פחות). בקיצור, המנוע החדש עשה את הדיסקברי אפילו טוב יותר.

1616373

 
אכן, לנד רובר דיסקברי הוא רכב יקר מאוד, הגרסה המומלצת הזו עולה ממש הרבה, ורמת הגימור העדיפה עוד יותר, HSE, מביאה את המחיר מ"קצת יותר משש מאות אלף" ל"קצת פחות משבע מאות אלף", ועל כל אלה הגימור לא מושלם והאבזור אינו מזהיר. אך ככל שמדובר בשילוב של איכות נסיעה וביצועים עם כישורי שטח, אין לו מתחרה (בערך; ריינג' רובר עדיף).

שווה לשקול גם:

מחיר
578000
החל מ- 5,734 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
14335
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV מוארך
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
497
רוחב
207
גובה
189
משקל
2115
בסיס גלגלים
292
נפח תא מטען (ליטר)
258
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1137
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
2406
נפח מיכל דלק
77

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
235/60/19

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
240
סל"ד להספק מירבי
4000
מומנט מירבי (קג"מ)
51
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
207
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.2
צריכת דלק - עירונית
12.8
צריכת דלק - ממוצעת
15.3
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
13.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת בקרת גלישה במדרון, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מערכת Terrain response לבחירת מצבי נהיגה, גימורי עץ , תא מטען עם פתיחה חשמלית
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 9. ל 6 כל מילה לחלוטין!!

    א 19 מאי 2019, 23:47

  2. 4. למגיב 2 חבל שלא דרסו אותך. על בסיס תאונה

    לוי 18 מאי 2019, 21:49

  3. 3. כלב אנטישמי מטונף מזוהם ומלוכלך שכמוך! אני לא אתפלא שימניים כמוך כל הזמן רוצים לעשות טרנספר.....

    אחמד 18 מאי 2019, 19:53

  4. 1. אוטו ב600 אלף שקל עם מובילאיי...פראיירים לא מתים

    תומר 17 מאי 2019, 16:51