דאצ'יה סנדרו - מבחן דרכים (0.9 ל', רובוטית) - אוטו

סנדרו של דאצ'יה, הסופרמיני הזולה בארץ, הוצגה במחצית הראשונה של 2018 בגרסה בסיסית חדשה עם מנוע 0.9 ליטר טורבו ותיבה חד־מצמדית. שילוב זה היה שמור עד אז לגרסת 'סטפוואי' המעוצבת והיקרה יותר.
 
מפגש מחודש
עיצוב של דאצ'יה סנדרו נשאר כשהיה מאז עודכן ב־2016, ועיצוב הרכב וסביבת הנהג פשוטים ותכליתיים, לא מעבר לזה. עם זאת, אותו עיצוב תכליתי, מסך המולטימדיה הגדול (התקנה מקומית בתוספת 3400 שקלים) וחלקי הפלסטיק השחורים בגימור דמוי סיבי פחמן נאים למראה. לוח המחוונים קריא וברור, ומתגי המזגן גדולים ופשוטים וקלים לתפעול. מנגד, המתגים של בקרת השיוט כאילו מפוזרים שרירותית בקונסולה המרכזית, והמתגים לחלונות האחוריים נמצאים בה, בשעה שאלה של הקדמיים בדלתות. איכות הגימור בינונית: מרווחים לא אחידים וקצוות חדים.
 
שדה הראייה לפנים ולצדדים מעולה, אך זה לאחור מוגבל, גם בחנייה, דבר מובלט בגלל היעדר מצלמה וחיישניים. המושבים מלפנים ומאחור נוחים, ויצוין כי למושב הנוסע לפנים אין כיוון גובה. המרחב לנוסעים, עבור סופרמיני, טוב, ומאחור יתארחו שני מבוגרים בנחת (שלושה פחות) הודות למרווחי ראש ורגליים מצוינים. תא המטען גדול (320 ל') ויעיל.
 
דרך הכבישים
מתלים רכים, שתחילת פעולתם מעט קשה, אינם מעלימים בעיר שיבושים קטנים, אבל מטפלים באופן מכובד בשיבושים גדולים יותר, והרכב אינו מתרסק או נחבט. גם בכביש הבין־עירוני שיבושים קטנים אינם מועלמים לגמרי, אך הריסון על גלי כביש טוב והנוחות הכוללת שם טובה.

1616019

 
מה שפוגע בתחושה בנסיעה בין־עירונית הם רעשי הרוח והכביש הנשמעים כבר ב־70 קמ"ש ובולטים במהירויות שיוט רגילות. צליל המנוע נשמע פחות בשיוט, בגלל המיסוך שיוצרים הרעשים שהוזכרו, אך בנסיעה עירונית קול פעולתו נשמע והוא גס ומחוספס, מזכיר במעט מנועי דיזל. היכולת הדינמית של סנדרו ורמת האחיזה בפניות סבירה, יוצרת התנהגות בטוחה. ההגה סביר מחוץ לעיר, כבד מדי במהירות נמוכה.
 
סיבת המפגש
המנוע — 0.9 ליטר, 3 צילינדרים, מגדש, 90 כ"ס, 14.3 קג"מ ב־2250 סל"ד — מוכר מדגמי רנו. המנוע עושה עבודה טובה ומאיץ את הסנדרו ביעילות מ־2000 סל"ד, מחסור בכוח אינו מורגש ועקיפות נעשות בקלות יחסית. בהשוואה ללוגן הכבדה יותר, המצוידת באותו מנוע, סנדרו זריזה יותר.
מה שמקלקל את החגיגה היא התיבה החד־מצמדית. שילוב ההילוכים נעשה אמנם בצורה חלקה יחסית, אך העברת ההילוכים כלפי מעלה איטית, ומשך הזמן במעבר־בין־הילוכים, כולל שחרור המצמד ושילובו מחדש, מורגש בבירור.

1616017

 
תגובת התיבה לדרישה להורדת הילוך (קיק דאון) מהירה יחסית, אך כאמור עם שילוב אוטומטי כלפי מעלה, יידרש הנהג לסבלנות. אפשר להתגבר על כך באמצעות תפעול ידני, ובנהיגה מנהלתית זה עובד לא רע. צריכת הדלק במבחן הייתה 13.5 ק"מ/ל', נתון נאה למדי.
 
בסימן תמורה
דאצ'יה סנדרו, בפשטות, אינה מכונית שמתאהבים בה או נשבים בקסמיה, והמילה "פשוט" היא מילת המפתח; סנדרו היא מכונית פשוטה שתביא אתכם מנקודה א' לנקודה ב', ותעשה זאת מבלי לשבור לכם את הגב או לעשות לכם חור בכיס.

1616023

 
נכון, בידוד הרעשים לוקה בחסר, תיבת ההילוכים דורשת הסתגלות והציון במבחן ריסוק לא עדכני אינו מתעלה — אבל תמורת 64,000 שקלים, 8000 שקלים פחות מהמתחרה האוטומטית הקרובה ביותר, ורחוק מאוד מהמחיר האופייני בסגמנט (90,000 שקלים), סנדרו מציעה תמורה מכובדת. 

1616021

שווה לשקול גם:

מחיר
67000
החל מ- 665 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
1662
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
405.7
רוחב
173.3
גובה
152.3
משקל
1055
בסיס גלגלים
259
נפח תא מטען (ליטר)
320
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1200
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
898
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
90
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
15.3
סל"ד למומנט מירבי
2250
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית מצמד יחיד
מספר הילוכים
5

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
21.2
צריכת דלק - עירונית
17.5
צריכת דלק - ממוצעת
19.3
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
15.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
4
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם דאצ'יה סנדרו
גרסה סנדרו 0.9 ל' טורבו, רוב', Laureate
מחיר 67000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים ידנית
צריכת דלק - ממוצעת 19.3
נפח תא מטען (ליטר) 320
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. רק שתדעו שמתנהלת תביעה יצוגית נגד יבואן דצ'יה בעניין התיבה הרובוטית (חד מצמדית) הבעייתית...

    אפי 12 מאי 2019, 10:29