סנדרו של דאצ'יה, הסופרמיני הזולה בארץ, הוצגה במחצית הראשונה של 2018 בגרסה בסיסית חדשה עם מנוע 0.9 ליטר טורבו ותיבה חד־מצמדית. שילוב זה היה שמור עד אז לגרסת 'סטפוואי' המעוצבת והיקרה יותר.
 
מפגש מחודש
עיצוב של דאצ'יה סנדרו נשאר כשהיה מאז עודכן ב־2016, ועיצוב הרכב וסביבת הנהג פשוטים ותכליתיים, לא מעבר לזה. עם זאת, אותו עיצוב תכליתי, מסך המולטימדיה הגדול (התקנה מקומית בתוספת 3400 שקלים) וחלקי הפלסטיק השחורים בגימור דמוי סיבי פחמן נאים למראה. לוח המחוונים קריא וברור, ומתגי המזגן גדולים ופשוטים וקלים לתפעול. מנגד, המתגים של בקרת השיוט כאילו מפוזרים שרירותית בקונסולה המרכזית, והמתגים לחלונות האחוריים נמצאים בה, בשעה שאלה של הקדמיים בדלתות. איכות הגימור בינונית: מרווחים לא אחידים וקצוות חדים.
 
שדה הראייה לפנים ולצדדים מעולה, אך זה לאחור מוגבל, גם בחנייה, דבר מובלט בגלל היעדר מצלמה וחיישניים. המושבים מלפנים ומאחור נוחים, ויצוין כי למושב הנוסע לפנים אין כיוון גובה. המרחב לנוסעים, עבור סופרמיני, טוב, ומאחור יתארחו שני מבוגרים בנחת (שלושה פחות) הודות למרווחי ראש ורגליים מצוינים. תא המטען גדול (320 ל') ויעיל.
 
דרך הכבישים
מתלים רכים, שתחילת פעולתם מעט קשה, אינם מעלימים בעיר שיבושים קטנים, אבל מטפלים באופן מכובד בשיבושים גדולים יותר, והרכב אינו מתרסק או נחבט. גם בכביש הבין־עירוני שיבושים קטנים אינם מועלמים לגמרי, אך הריסון על גלי כביש טוב והנוחות הכוללת שם טובה.

דאצ'יה סנדרו - מבחן דרכים (0.9 ל', רובוטית)

 
מה שפוגע בתחושה בנסיעה בין־עירונית הם רעשי הרוח והכביש הנשמעים כבר ב־70 קמ"ש ובולטים במהירויות שיוט רגילות. צליל המנוע נשמע פחות בשיוט, בגלל המיסוך שיוצרים הרעשים שהוזכרו, אך בנסיעה עירונית קול פעולתו נשמע והוא גס ומחוספס, מזכיר במעט מנועי דיזל. היכולת הדינמית של סנדרו ורמת האחיזה בפניות סבירה, יוצרת התנהגות בטוחה. ההגה סביר מחוץ לעיר, כבד מדי במהירות נמוכה.
 
סיבת המפגש
המנוע — 0.9 ליטר, 3 צילינדרים, מגדש, 90 כ"ס, 14.3 קג"מ ב־2250 סל"ד — מוכר מדגמי רנו. המנוע עושה עבודה טובה ומאיץ את הסנדרו ביעילות מ־2000 סל"ד, מחסור בכוח אינו מורגש ועקיפות נעשות בקלות יחסית. בהשוואה ללוגן הכבדה יותר, המצוידת באותו מנוע, סנדרו זריזה יותר.
מה שמקלקל את החגיגה היא התיבה החד־מצמדית. שילוב ההילוכים נעשה אמנם בצורה חלקה יחסית, אך העברת ההילוכים כלפי מעלה איטית, ומשך הזמן במעבר־בין־הילוכים, כולל שחרור המצמד ושילובו מחדש, מורגש בבירור.

דאצ'יה סנדרו - מבחן דרכים (0.9 ל', רובוטית)

 
תגובת התיבה לדרישה להורדת הילוך (קיק דאון) מהירה יחסית, אך כאמור עם שילוב אוטומטי כלפי מעלה, יידרש הנהג לסבלנות. אפשר להתגבר על כך באמצעות תפעול ידני, ובנהיגה מנהלתית זה עובד לא רע. צריכת הדלק במבחן הייתה 13.5 ק"מ/ל', נתון נאה למדי.
 
בסימן תמורה
דאצ'יה סנדרו, בפשטות, אינה מכונית שמתאהבים בה או נשבים בקסמיה, והמילה "פשוט" היא מילת המפתח; סנדרו היא מכונית פשוטה שתביא אתכם מנקודה א' לנקודה ב', ותעשה זאת מבלי לשבור לכם את הגב או לעשות לכם חור בכיס.

דאצ'יה סנדרו - מבחן דרכים (0.9 ל', רובוטית)

 
נכון, בידוד הרעשים לוקה בחסר, תיבת ההילוכים דורשת הסתגלות והציון במבחן ריסוק לא עדכני אינו מתעלה — אבל תמורת 64,000 שקלים, 8000 שקלים פחות מהמתחרה האוטומטית הקרובה ביותר, ורחוק מאוד מהמחיר האופייני בסגמנט (90,000 שקלים), סנדרו מציעה תמורה מכובדת. 

דאצ'יה סנדרו - מבחן דרכים (0.9 ל', רובוטית)