אודי e-tron – מבחן דרכים (נהיגה ראשונה) - אוטו

אודי e-tron – מבחן דרכים (נהיגה ראשונה)

מפגש ראשון על כבישי הארץ עם הרכב החשמלי המאוד מסקרן של אודי

אודי e-tron מזנק במיידיות ובמהירות באופן שממש קשה לדמיין אותו מכלי כל-כך גדול וכבד. רכב הפנאי החשמלי הזה מאיץ מעמידה בעוצמה, בשקט, ללא גרגור מנוע וללא חריכת צמיגים. לאודי e-tron יש 2 מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור להנעה כפולה – אחרי הכל הוא "קוואטרו" – ואלה מייצרים 408 כ"ס, מביאים אותו ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות, ומערכת ההנעה מורידה את התפוקה לכביש באופן אופטימלי.
 
המבחן האולטימטיבי
אחרי ההודעה הרשמית במחצית נובמבר על תחילת שיווק בסוף 2018 ומסירות במרץ השנה, מגיע רכב הפנאי הכל-חשמלי החדש לישראל, ואודי הזמינה אותנו להתרשמות ראשונית. התרשמות זאת תיערך במסלול שהפך למבחן החשמלי האולטימטיבי בישראל – נסיעה מהמרכז לאילת.
 
ישראל היא אחד השווקים הראשונים אליהם מגיע הרכב החשמלי הראשון של אודי, וניב אורון, ראש חטיבת אודי ישראל, מדווח לנו שיש כרגע 400 הזמנות לדגם החדש, ואלה יסופקו השנה. אורון מוסיף ואומר שניתן היה למכור אפילו פי שלושה מכך, אם ניתן היה לקבל מכוניות מהיצרן.

1617162

 
אחרי הכל, בכל הקשור לממדים, e-טרון נמצא בין Q5 ל-Q7 (וקרוב יותר לדגם הגדול יותר) – ונהנה מהטבות מיסוי מפליגות, החלות גם על האבזור, בגלל היותו חשמלי.
 
נראה טוב
מבחוץ הוא נראה כמו רכב פנאי אופייני של אודי – מזכיר מעט את Q8 רק פחות אגרסיבי ויותר עדין – ומכריז על תרומתו לסביבה דרך השבכה החצי-אטומה. אבל אודי לא הגזימה עם המסר הסביבתי בעיצוב, הרכב הגדול אינו נראה מגושם והופעתו אלגנטית. מראות הצד – כלומר, המצלמות שהחליפו אותן (חלק מחבילת 'פרמיום') – מעניקות לו נופך עתידני משהו.
 
כניסה פנימה מפגישה אותי עם סביבת נהג נאה הכוללת צמד צגים במרכז ומחוונים מוקרנים – כמו בדור החדש של דגמי אודי הגדולים. העיצוב מאוד נעים לעין, אך דווקא החלק הרוחבי-מרכזי עשוי מפלסטיק קשיח, וזה בולט ליד החלקים האיכותיים יותר.

1617160

 
כמובן שאת העין לוכדים מיד תחליפי המראות, כלומר אותם צגים הנמצאים בצדי פנים הרכב. אותם צגים ממוקמים נמוך מדי ודורשים כנראה הסתגלות ארוכה מזו שחוויתי. הדבר משמעותי במיוחד בצג השמאלי, שמחייב ממש הטיית מבט למטה, והוא קשה יותר לצפייה כאשר אור השמש חזק. לא ממש התלהבתי ממבנה הבורר ותפעולו.
 
טווחים ורשמים
מובן ששאלת השאלות ברכב חשמלי היא הטווח. אודי מדברת על כ-400 ק"מ, אבל כבר ביציאה מחוף הצוק, המחוונים אומרים 330 ק"מ. כאשר אנחנו עוצרים לטעינה בצוקים (כ- 110 ק"מ מאילת), מכריזה התצוגה כי הטווח שנותר הוא רק 65 ק"מ, וזאת לאחר שעברנו כבר 245 ק"מ; כלומר, הטווח בפועל הוא 310 ק"מ. כנראה שלא היינו מצליחים להגיע לאילת ללא תחנת הטעינה המהירה שהוקמה שם בשיתוף צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי.

1617156

 
אבל חייבים להודות שפה ושם נהגנו מהר מדי ביחס לנדרש בנהיגה חסכונית, כמו שהרכב הזה יכול ויודע, והיום החם חייב מיזוג בעצמה לא מבוטלת. המומנט המיידי של המנועים החשמליים מורגש ביותר, והשקט והרוגע שמעניקים מנועים אלה מוחשיים מאוד. לפחות בדרך הבין-עירונית שאפיינה את המסע הראשון עם e-טרון, הנסיעה הייתה נעימה, גם אם פגמים בינוניים בכביש הורגשו מעט יותר מהצפוי.
 
התחלה ומחירים
זוהי רק התרשמות ראשונית מאודי e-tron, אבל ההבטחה גדולה, בייחוד לאור האבזור המפנק והמחיר התחרותי – 392,000 שקלים מחיר בסיס, תוספת של 30,000 שקלים לחבילת 'פרמיום' שהייתה במכוניות. אנחנו מבטיחים לבחון לעומק את אודי e-tron, הרכב החשמלי החדש של אודי, כבר בקרוב.

1617161

שווה לשקול גם:

מחיר
392500
החל מ- 3,894 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
8734
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
490
רוחב
194
גובה
162
משקל
2490
בסיס גלגלים
293
נפח תא מטען (ליטר)
660
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1725
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
255/50/20

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
סוג מנוע
חשמלי
תצורת מנוע
-
מספר צילינדרים
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
360
סל"ד להספק מירבי
מומנט מירבי (קג"מ)
57.2
סל"ד למומנט מירבי
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
5.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
דרגת זיהום אוויר
1
צריכת דלק - אמיתית
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מתלי אוויר אדפטיביים, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור ללא מסגרת, שמשות אחוריות כהות, חבילת עיצוב חיצוני High gloss, מערכת שמע Audi sound system
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם אודי e-tron
גרסה e-tron, אוט', Advanced, 4x4
מחיר 392500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 5.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת
נפח תא מטען (ליטר) 660
דרגת זיהום אוויר 1

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 11. 392,000 ש"ח למי הם מחיר תחרותי??? למיליונרים שלא מזיז להם המחיר בכל מקרה או לנו האנשים העובדים שנאלצים לשלם פי 2 על כל רכב שעולה לכביש במדינת המס ויוקר המחיה. אולי במחירי העגבניות אנחנו תחרותיים ושם זה נגמר.

    נמאס 4 יוני 2019, 08:55

  2. 6. ל5 זה אכן רכב לגברות

    ביצ'ית 31 מאי 2019, 17:46

  3. 4. כמה זמן נמשכה הטעינה הזו בצוקים? את זה לא סיפרו לנו

    חובב 31 מאי 2019, 09:56

  4. 2. מחיר של 400000 ש"ח לא כולל תוספת אבזור לרכ עם טווח של 400 ק"מ בלבד זאת לא מציאה גדולה נוסיף גם את העובדה שהאלקטרוניקה יקרה מדי לתיקון ונגלה שהרבה יותר זול ומשתלם לקנות ב.מ.וו סדרה 5 יד שניה מודל 2018 למשל........

    מחמוד החתיך 31 מאי 2019, 00:41