יונדאי קונה - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו, 2X4) - אוטו

יונדאי הציגה את יונדאי קונה, רכב פנאי קטן, ב-2017, וזה הגיע לישראל בתחילת 2018. הגרסה שהגיעה לכאן הייתה יוצאת מהכלל בשוק הלוהט הזה: הספק מנוע של 177 כ"ס, הנעה כפולה, ותג מחיר שהתחיל ב-134,000 שקלים והסתיים ב-140,000 שקלים - יקר ביחס למתחרים, קרוב מדי לדגמי הפנאי הקומפקטיים.
 
מאז, ירד המחיר במעט - ובעיקר: שנה מאוחר יותר החלה יונדאי לשווק גרסה עם הנעה קדמית בלבד. זו, במחירים הנעים מ-126,000 שקל, ממקמת את הקונה בסביבה הטבעית שלו - ועדיין משאירה אותו עם אותו נתון הספק שהוא מעל ומעבר בסגמנט. 
 
סקירה
העיצוב החיצוני מוחצן כשהיה; יש שיאהבו אותו ויש כאלה שלא, אני נמנה עם הקבוצה השנייה. יצוין כי בגרסה זו, יש פנסי ערפל גם ברמת הגימור הנמוכה אותה בחנו ("פרמיום"). סביבת הנהג ללא שינוי, ומאופיינת בעיצוב שגרתי, גוונים אפורים, חומרים פשוטים ונוקשים, ואיכות הרכבה וגימור טובה. אבזור הנוחות בגרסת ההנעה הקדמית סביר, עם בקרת אקלים לא מפוצלת ואנדרואיד אוטו.

אבזור הבטיחות המקורי מלא, ומיתר את הצורך בהתקנות מקומיות, הידד! מושב הנהג מעט נוקשה בבסיסו, התמיכה לירכיים ולגב התחתון אינה מלאה, משענת הראש מעט מציקה ליושבים זקוף, ואילו התמיכה במותניים טובה. מושב הנוסע הקדמי נמוך מדי וחסר כיוון גובה.

1619450

 
המרחב מאחור מאפשר ישיבה נוחה יחסית לשני מבוגרים, אם כי מרווח הראש מעט חסר, והיינו שמחים לפתח מיזוג. תא המטען סביר בסגמנט, יש בו שתי נקודות עיגון וניתן למקם את רצפתו בשתי נקודות גובה.
 
תנועה
המנוע, כאמור, ייחודי בסגמנט - 1.6 ליטר מוגדש המפיק 177 כ"ס ו-27 קג"מ (4,000-1,500 סל"ד) - ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. הקונה בעל ההנעה הקדמית זריז מהגרסה כפולת ההנעה: 7.5 שניות מ-0 ל-100, 0.4 שניות פחות; על הנייר, ביצועים של מכונית סופרמיני חמה. גם בפועל: הקונה הוא רכב נדיר בביצועיו בין רכבי הפנאי הקטנים, ייתכן ויחיד במינו.
 
עם זאת, גם במצב "ספורט", התיבה אינה מגיבה מיידית לקיקדאון, ונדרשת שנייה לתגובה, ונדרשת עוד שנייה כדי שהמנוע יגיע ל-2,500 סל"ד בהם הוא מתחיל להיות אפקטיבי. צריכת הדלק שהתקבלה במבחן עמדה על 10.8 ק"מ/ל'.

1619448

 
נוחות הנסיעה בינונית מינוס. הקונה נוקשה ושיבושים חדים כמו תיקוני אספלט, שברים קטנים ומכסי ביוב אינם נספגים כנדרש, ומועברים פנימה באופן מוחשי מדי. עם זאת, במהירות נמוכה המתלים מצליחים לספוג את רוב השיבושים הגדולים, ומוכנעים רק על-ידי האלימים ביותר. מנגד, השיכוך אינו מתעלה תמיד, ועל גלי כביש במהירות גבוהה נוצרות תנודות מרכב. רעשי המנוע מבודדים היטב, רעשי רוח נוכחים, אך לרוב הם נבלעים על ידי רעשי הכביש שנשמעים היטב על כל אספלט שאינו "שקט" כבר במהירויות דו-ספרתיות לא גבוהות.
 
היכולת הדינמית, למרות הוויתור על הנעה כפולה ועם אותו הספק גבוה, טובה, ורמת האחיזה גבוהה. לשני התריסרים שמתעקשים: העברות המשקל בהרפיית דוושה במהירות גבוהה יחסית בפניות, תסדר פסיעת אחוריים חיננית. זוויות הגלגול מתונות ובקרת האחיזה ליבראלית יחסית, וגם כשהיא נכנסת לפעולה, היא עושה זו בנעימות ואינה מפתיעה.

1619452

 
בשבילים עם אבנים קטנות הנוחות טובה, הטיפול בבורות ובאבנים שתולות אינו מתעלה ואלה מורגשים היטב, אך הקונה אינו מתרסק או נחבט. נוחות הנסיעה בשבילים משתפרת ככל שקצב הנסיעה עולה.

מספרים ייחודיים
החסרונות של הקונה - חומרים פשוטים ונוקשים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בינונית, רעשי רוח ובעיקר כביש בולטים מדי - עדיין עימנו. 

1619444

 
עם זאת, לקונה אבזור נוחות סביר, אבזור בטיחות מלא, יכולת דינמית טובה, עדיין אותם ביצועים משובחים בזכות מנוע ייחודי - וכעת גם במחיר הממקם אותו בין דגמי פנאי קטנים אחרים, החסרים, בעיקר, אותה יכולת מנוע.
 
ב-126,000 שקל יונדאי קונה מספק 177 כ"ס, ויוצר בכך חבילה ייחודית של רכב פנאי שעשוי לקרוץ, ובכן, גם לחובבי הגה.

שווה לשקול גם:

מחיר
126000
החל מ- 1,250 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3122
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
416
רוחב
180
גובה
156
משקל
1428
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
361
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1143
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1591
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
177
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.0
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
210
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.2
צריכת דלק - עירונית
14.5
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
13.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בקרת גלישה במדרון, זיהוי הולכי רגל, מערכת למניעת התהפכות

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום
מערכת מולטימדיה Connected Car עם ניווט Waze

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם יונדאי קונה
גרסה קונה 1.6 ל' טורבו, אוט', Premium
מחיר 126000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 361
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 3. כמו שעיתנאים אוהבים לסכם בקצרה - "פח עם מנוע"

    מבקר הרכב 10 יולי 2019, 08:44