יונדאי הציגה את יונדאי קונה, רכב פנאי קטן, ב-2017, וזה הגיע לישראל בתחילת 2018. הגרסה שהגיעה לכאן הייתה יוצאת מהכלל בשוק הלוהט הזה: הספק מנוע של 177 כ"ס, הנעה כפולה, ותג מחיר שהתחיל ב-134,000 שקלים והסתיים ב-140,000 שקלים - יקר ביחס למתחרים, קרוב מדי לדגמי הפנאי הקומפקטיים.
 
מאז, ירד המחיר במעט - ובעיקר: שנה מאוחר יותר החלה יונדאי לשווק גרסה עם הנעה קדמית בלבד. זו, במחירים הנעים מ-126,000 שקל, ממקמת את הקונה בסביבה הטבעית שלו - ועדיין משאירה אותו עם אותו נתון הספק שהוא מעל ומעבר בסגמנט. 

יונדאי קונה 2020 - חוות הדעת המלאה והעדכנית
 
סקירה
העיצוב החיצוני מוחצן כשהיה; יש שיאהבו אותו ויש כאלה שלא, אני נמנה עם הקבוצה השנייה. יצוין כי בגרסה זו, יש פנסי ערפל גם ברמת הגימור הנמוכה אותה בחנו ("פרמיום"). סביבת הנהג ללא שינוי, ומאופיינת בעיצוב שגרתי, גוונים אפורים, חומרים פשוטים ונוקשים, ואיכות הרכבה וגימור טובה. אבזור הנוחות בגרסת ההנעה הקדמית סביר, עם בקרת אקלים לא מפוצלת ואנדרואיד אוטו.

אבזור הבטיחות המקורי מלא, ומיתר את הצורך בהתקנות מקומיות, הידד! מושב הנהג מעט נוקשה בבסיסו, התמיכה לירכיים ולגב התחתון אינה מלאה, משענת הראש מעט מציקה ליושבים זקוף, ואילו התמיכה במותניים טובה. מושב הנוסע הקדמי נמוך מדי וחסר כיוון גובה.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו,  2X4)

 
המרחב מאחור מאפשר ישיבה נוחה יחסית לשני מבוגרים, אם כי מרווח הראש מעט חסר, והיינו שמחים לפתח מיזוג. תא המטען סביר בסגמנט, יש בו שתי נקודות עיגון וניתן למקם את רצפתו בשתי נקודות גובה.
 
תנועה
המנוע, כאמור, ייחודי בסגמנט - 1.6 ליטר מוגדש המפיק 177 כ"ס ו-27 קג"מ (4,000-1,500 סל"ד) - ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. הקונה בעל ההנעה הקדמית זריז מהגרסה כפולת ההנעה: 7.5 שניות מ-0 ל-100, 0.4 שניות פחות; על הנייר, ביצועים של מכונית סופרמיני חמה. גם בפועל: הקונה הוא רכב נדיר בביצועיו בין רכבי הפנאי הקטנים, ייתכן ויחיד במינו.
 
עם זאת, גם במצב "ספורט", התיבה אינה מגיבה מיידית לקיקדאון, ונדרשת שנייה לתגובה, ונדרשת עוד שנייה כדי שהמנוע יגיע ל-2,500 סל"ד בהם הוא מתחיל להיות אפקטיבי. צריכת הדלק שהתקבלה במבחן עמדה על 10.8 ק"מ/ל'.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו,  2X4)

 
נוחות הנסיעה בינונית מינוס. הקונה נוקשה ושיבושים חדים כמו תיקוני אספלט, שברים קטנים ומכסי ביוב אינם נספגים כנדרש, ומועברים פנימה באופן מוחשי מדי. עם זאת, במהירות נמוכה המתלים מצליחים לספוג את רוב השיבושים הגדולים, ומוכנעים רק על-ידי האלימים ביותר. מנגד, השיכוך אינו מתעלה תמיד, ועל גלי כביש במהירות גבוהה נוצרות תנודות מרכב. רעשי המנוע מבודדים היטב, רעשי רוח נוכחים, אך לרוב הם נבלעים על ידי רעשי הכביש שנשמעים היטב על כל אספלט שאינו "שקט" כבר במהירויות דו-ספרתיות לא גבוהות.
 
היכולת הדינמית, למרות הוויתור על הנעה כפולה ועם אותו הספק גבוה, טובה, ורמת האחיזה גבוהה. לשני התריסרים שמתעקשים: העברות המשקל בהרפיית דוושה במהירות גבוהה יחסית בפניות, תסדר פסיעת אחוריים חיננית. זוויות הגלגול מתונות ובקרת האחיזה ליבראלית יחסית, וגם כשהיא נכנסת לפעולה, היא עושה זו בנעימות ואינה מפתיעה.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו,  2X4)

 
בשבילים עם אבנים קטנות הנוחות טובה, הטיפול בבורות ובאבנים שתולות אינו מתעלה ואלה מורגשים היטב, אך הקונה אינו מתרסק או נחבט. נוחות הנסיעה בשבילים משתפרת ככל שקצב הנסיעה עולה.

מספרים ייחודיים
החסרונות של הקונה - חומרים פשוטים ונוקשים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בינונית, רעשי רוח ובעיקר כביש בולטים מדי - עדיין עימנו. 

יונדאי קונה - מבחן דרכים (1.6 ל' טורבו,  2X4)

 
עם זאת, לקונה אבזור נוחות סביר, אבזור בטיחות מלא, יכולת דינמית טובה, עדיין אותם ביצועים משובחים בזכות מנוע ייחודי - וכעת גם במחיר הממקם אותו בין דגמי פנאי קטנים אחרים, החסרים, בעיקר, אותה יכולת מנוע.
 
ב-126,000 שקל יונדאי קונה מספק 177 כ"ס, ויוצר בכך חבילה ייחודית של רכב פנאי שעשוי לקרוץ, ובכן, גם לחובבי הגה.