טויוטה לנד קרוזר - מבחן דרכים (קצר, דיזל) - אוטו

את טויוטה לנד קרוזר אין צורך להציג — רכב שטח שהחל את דרכו לפני 68 שנים (BJ) כתואם ג'יפ לשימוש צבאי, הפך ברבות השנים למשפחת דגמים לשימוש אזרחי, וכמסורת יפן מימים ימימה מוצע גם בגרסה קצרה. לנד קרוזר, מאז 2003, הוא רכב השטח הנמכר בישראל, ומתוך כ־1300 יחידות לנד קרוזר שנמכרו בישראל ב־2018, 400 הם בגרסת המרכב הקצר; מבחן התבקש. 

1616378


צ'אבי
הקרוזר אינו יכול להיחשב כרכב 'יפה', אבל הפרופורציות המקוצרות עושות לו טוב, והגלגל החלופי התלוי על הדלת מחזק את מופע השטח שלו. עם זאת, ההופעה עגלגלה ושמנמנה, פחות מדי מזוותת לטעמי.

עצמות רחבות
סביבת הנהג יוצרת תחושה נעימה, אבל לא מהודרת ועשירה כמתבקש ברכב שמחירו כ־300,000 שקלים. לקרוזר ריפודי עור, גג שמש גדול, כניסה ללא מפתח, ומסך מגע ענק ("10, ניסיוני; "8, תקני), ואיכות ההרכבה טובה. עם זאת, חומרי הדיפון פשוטים והנדסת האנוש לא מתעלה; כמו השתקפויות במסך, מתגים — מערכת הנעה, קבוצת המתגים שמשמאל להגה — מרוחקים ולא נראים.

הכניסה לרכב נוחה — ומדרגות הצד וידית האחיזה מסייעים לעלייה. הכניסה לאחור נוחה אף היא, אם כי מנגנון הזחה מהיר קיים רק במושב הנוסע, כך שנוח להיכנס לאחור רק מצד ימין. הספסל מאחור נוח ומרווח, ויש פתחי מיזוג.

1616379


תא המטען אינו ענק (390 ל'), אבל נוח לשימוש, בעל שפת הטענה נמוכה יחסית ויש מדרך לטיפוס. ישנם גם אביזרים שימושיים, כמו מנגנון קיבוע לדלת במצבה הפתוח ושקע 220 וולט.

ריקוד השורטי ביגי
תנוחת הישיבה טובה, גם תודות לכוונון חשמלי של המושב, ושדה הראייה לפנים טוב. עם זאת, מכסה המנוע המוגבה והרחב עלול להפריע לאחדים. נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל, וספיגת השיבושים מוצלחת בזכות מהלך בולמים ארוך וצמיגים בחתך גבוה, אולם מעבר על שיבושים גדולים יחשוף שיכוך־החזרה לא מרוסן דיו, ואלה מועברים פנימה. בנוסף, קיימים פערי שיכוך בין המתלה האחורי לקדמי, והדבר מורגש במיוחד בשל בסיס הגלגלים הקצר (245 ס"מ; פחות משל סופרמיני מודרנית). איכות הנסיעה אינה מתעלה, ובידוד הרעשים (כביש, רוח) סביר, לא יותר. ובכל זאת: הנסיעה בקרוזר הקצר נעימה יחסית בסיכומו של דבר.

1616377


התנהגות הכביש, במגבלות הממדים ובזכות בקרת היציבות, בטוחה — פניות ארוכות נעשו במהירות הגבוהה מעל ומעבר למצופה מרכב כזה. בהקשר אחר של בטיחות — מערכות מתקדמות — הקרוזר מאכזב, מכיוון שאין לו כלל מערכות כאלו, אפילו לא בתוספת תשלום.

מערכת ההנעה יעילה ומספקת כל שימוש סביר. המנוע אינו חזק, אולם תיבת ההילוכים עובדת היטב —חלקה ומגיבה היטב. צריכת הדלק הרשימה — 8.1 ק"מ/ל', בתנאים מאומצים, כולל שטח קשה.

שטח אש
מעבר ליתרונות ולחסרונות הידועים של מרכב קצר לעומת ארוך — זוויות בטן ונטישה עדיפות מול תמרון מוגבל בהצלבות, למשל — לקרוזר הקצר יתרון במיקום פחות פגיע של מיכל הדלק (מתחת לתא המטען, ולא במרכז הרכב כמו בגרסה הארוכה).

1616375


עזרי השטח כוללים יחס העברה נמוך (כולל ניתוק חלקי של בקרת היציבות) ונעילת דיפרנציאל מרכזי. המערכות עובדות היטב, אולם תפעול בקרת המשיכה מצריך שימוש רב מדי ב'מצערת' כדי להכניס אותה לפעולה — לא רצוי בקטעים טכניים. ובכל זאת, היכולת גבוהה ביותר.

קאצ'ינג
מחירו של טויוטה לנד קרוזר קצר הינו 300,000 שקלים — מחיר שאינו עממי, אך הצעה נדירה למי שרוצה רכב פנאי־שטח אמיתי בעל יכולת וקטן, יחסית. הרכב היחיד כיום שמהווה אלטרנטיבה לקרוזר הקצר הוא ג'יפ רנגלר קצר — מחירו דומה וממדיו גם; עקרונית, הוא אמור להציע יכולת שטח עדיפה וחוויה ייחודית שם בזכות אפשרות למרכב פתוח, ולעשות זאת על חשבון איכות חיים פחות טובה בשימוש יום־יומי. עקרונית; בפועל, נדרש מבחן השוואתי.     

1616376

שווה לשקול גם:

מחיר
299000
החל מ- 2,966 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
7415
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
3
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 7

מידות

אורך
456.5
רוחב
188.5
גובה
183
משקל
2030
בסיס גלגלים
245
נפח תא מטען (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
87

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
265/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
2755
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
177
סל"ד להספק מירבי
3400
מומנט מירבי (קג"מ)
45.9
סל"ד למומנט מירבי
2400
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
15.6
צריכת דלק - עירונית
11.0
צריכת דלק - ממוצעת
13.5
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
11.4
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית הכוללת זיהוי הולכי רגל וכלי רכב דו גלגלי

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
גג שמש רגיל
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה לנד קרוזר
גרסה לנד קרוזר קצר 2.8 ל' דיזל, אוט', Luxury
מחיר 299000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 175
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר)
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 34. הלנד קרוזר נחשב בישראל לרכב יוקרה, באירופה 140 אלף ש"ח חדש

    ירון 19 ספטמבר 2019, 11:11

  2. 28. סילבראדו. בעודף משפצים מטבח וטסים לחול

    חוש חש 9 ספטמבר 2019, 05:43

  3. 23. וואו איזה כתבה לא חידשתם כלום תשוו לרנגלר לרקסטון

    יאיר 20 אוגוסט 2019, 16:45

  4. 14. טויוטה שולטים !!

    אברהם פי 28 יולי 2019, 16:37

  5. 3. 1 צודק זה סוג של פרסומת

    תומר 25 יולי 2019, 14:34