הדור השני של פיג'ו 308 עבר עם הצגתו שינוי מהפכני: הוא צויד במנוע 1.2 ליטר מוגדש בן 3 צילינדרים בהספקים של 110 ו־130 כ”ס, וזה שודך לתיבה אוטומטית חדשה עם 6 הילוכים. 

סיבה לפעולה
ב־2017 עברה המשפחתית של פיג’ו מתיחת פנים, המנוע עודכן, נוספו מערכות בטיחות עדכניות, ושנה לאחר מכן צורפה התיבה החדשה, זו שיש לה 8 הילוכים. 

הביצועים טובים; 9.8 שניות מ־0 ל־100 קמ”ש, 205 קמ”ש. ה-308, בגרסת ‘פרמיום’ שנבחנה, עולה 135,000 שקלים ואבזורה עשיר: חישוקי “17, גג זכוכית, מולטימדיה וצג מגע “9.7, מצלמה ותמונה היקפית וירטואלית, מפתח חכם, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, חיישני חניה היקפיים ומערכת חניה אוטומטית. היצע מערכות הבטיחות מכובד: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אוטומטי.

מפגש, לא ראשון
אין חדש בעיצוב, הוא נעים לעין, והצבע הלבן לא ממש מחמיא. ניחא. גם סביבת הנהג אינה מרהיבה בגווניה, אבל המבנה המקורי והעיצוב המבריק עדיין עמנו. למרות שפיג’ו די במיעוט (כלומר לבד), הסידור של הגה נמוך/לוח־מחוונים גבוה, יכול להיות דווקא הדבר הנכון; למה לראות לוח מחוונים דרך ההגה? המושב ותנוחת הנהיגה, למרות המבנה הנ”ל, ממש בסדר. איכות החומרים נאה, וכרגיל אצל רבים וטובים פחות מרשימה מגובה הברכיים ומטה. איכות ההרכבה והגימור טובה, הנדסת האנוש פחות. ניהול עניינים רבים נעשה רק דרך המסך (מזגן, רדיו), ומספר פקדים התחבאו מאחורי שמאלו של ההגה. הגג השקוף כל ימות השנה לא בהכרח מתאים לכאן. 

פיג'ו 308 - מבחן דרכים (מתיחת פנים)


נוחות הנסיעה טובה למדי בכל מתארי הדרכים. ספיגת המהמורות אינה מושלמת, והכיול מעט נוקשה, אבל ה-308 אינה מעבירה פנימה תועבות אספלט, ומפגינה שליטה עצמית ראויה על גלי כביש. איכות הנסיעה טובה, עם רמה סבירה ביותר של רעשי כביש ורוח מעל 100 קמ”ש, וצליל המנוע הנוכח משהו בעומס, חינני לאוזן. אותו כיול מעניק לה בונוס מהנה בכביש המפותל, וההגה המוקשח במצב ‘ספורט”, בסיוע מיקומו, הוא שותף מפתיע. 

עיקרו של דבר. מערכת ההנעה החדשה טובה מאשר קודמתה, בעיקר בגלל שהיא מאפשרת לשמור על ביצועים טובים יחד עם התנהלות נינוחה בשיוט תקני. הביצועים מספקים ויותר, וה־308 יודעת לצבור מהירות בצד הגבוה של הסקלה גם במעלה הררי. עם זאת, מחץ של ממש לא מורגש בסל”ד גבוה (מחץ? קנו GT, עם 225 כ”ס). התיבה פועלת חלק ומנומס, ופקדי ההילוכים מאחורי ההגה מצוינים. עם זאת, במספר מקרים, נרשמה החלפה מרושלת ולא רהוטה. צריכת הדלק טובה, וביום המבחן עמדה על 13 ק”מ לליטר ובשיוט 17 ק”מ/ל’. 

הכי חשוב
המשפחתית של פיג’ו וותיקה יחסית, אבל היא עדכנית בכל הדרוש — מנוע, תיבה, אבזור, ומעל הכל: מערכות בטיחות עדכניות; אלה תפקדו בהחלט כצפוי וכנדרש. המחיר, 135,000 שקלים, בהינתן כל הנ”ל, סביר בהחלט. בקיצור: אם אתם במסע אחר משפחתית, עשו סיבוב על פיג'ו 308 המחודשת. יש לה לא מעט להציע.

פיג'ו 308 - מבחן דרכים (מתיחת פנים)