ניסאן אלטימה - מבחן דרכים - אוטו

לפני חמש שנים חנכה חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, ערוץ יבוא חדש מאמריקה כאשר השיקה את שתי המשפחתיות הגדולות, ניסאן אלטימה ומקסימה - שתי מכוניות אחיות שנועדו לשוק האמריקני ולא שווקו באירופה. האחות הפחות מיוחסת, האלטימה, לא הייתה מוכרת עד אז בארץ, אבל מדובר בשושלת ארוכה שמתחרה כבר שנים בטיוטה קאמרי בארה"ב.
 
לא מזמן הגיע לישראל הדור השישי והחדש של ניסאן אלטימה, שהוצג לפני יותר משנה בתערוכת ניו-יורק. המכונית החדשה מבוססת על הפלטפורמה העכשווית של רנו-ניסאן-מיצובישי והיא גדולה מקודמתה בכל הממדים, פרט לגובה שירד; בסיס הגלגלים גדל ב-4.5 ס"מ ל-282.5 ס"מ, האורך בארבעה ס"מ ל-490 ס"מ, הרוחב בשני ס"מ ל-185 ס"מ, והגובה ירד ב-2.4 ס"מ ל-144.5 ס"מ. הגרסה המשווקת כאן מצוידת בגרסה מחודשת של מנוע ה-2.5 ליטר, המייצר 188 כ"ס, שישה כ"ס יותר מאשר בדגם הקודם.
 
האלטימה מוצעת ב-170,000 שקלים, ובמחירה מכוונת היישר ללב הקטגוריה של המשפחתית הגדולה.  
 
עיצוב ונראות
בעיצובה, האלטימה החדשה דומה למקסימה הנוכחית, והיא נראית הרבה יותר אגרסיבית מאשר הדגם הקודם, והסבכה הגדולה מגיעה כמעט עד לשפת הפגוש. לטובת מראה יותר ספורטיבי, ובדומה למקסימה, גם באלטימה משחקים גרפיים עם קו שחור משופע על  הקורה האחורית כדי ליצור מעין מופע של קופה ומאחור בולט צמד מפלטים. במבט מהצד, סרח העודף האחורי הארוך מפגין שזו מכונית גדולה, ומזווית זו היא נראית מעט כבדה, אבל העיצוב הכולל מוצלח.

1620925

 
פנים הרכב
שילוב הגוונים (בז' ושחור) נאה לעין ויוצר הופעה אוורירית, אבל חלק ממשטחי הפלסטיק הקרובים ליד נוקשים ולא נעשה כאן ניסיון לייצר אווירה יוקרתית יותר, כמו בחלק ממובילות הקבוצה.  
 
המולטימדיה מקורית יש לה צג "8 בולט, היא ברורה יחסית לתפעול "ויודעת עברית", אך התצוגה מעט פשוטה. חלק מהפקדים אינם איכותיים במיוחד, ולא ניתן לסגור את פתחי האוורור. תפעול בלם חניה ברגל אינו עדכני כנדרש, וכך גם מנוף הפתיחה למיכל הדלק. מצד שני האלטימה, המוצעת רק ברמת אבזור אחת, מצוידת היטב, ובמפרט תאורת לד, מפתח חכם, ריפוד עור, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים ועוד. קל לנהג להגיע לתנוחת נהיגה הולמת, באופן מוזר מושב הנוסע אינו מתכוון לגובה. השתקפויות משטחים מלפנים ובייחוד מהשמשה האחורית מורגשות.

1620933

 
מאחור מרווח הרגליים טוב מאוד, אך מרווח הראש אינו מרשים, וזאת למרות שהמושב מוטה מעט לאחור. מאכזב יותר לגלות שלמכונית מסוג כזה אין פתחי אוורור מאחור. לתא המטען נפח נאה של 436 ליטר, אך מערך פתיחה עם בוכנות ולא זרועות חשופות היה הולם יותר רכב כזה.  
 
שיפור חשוב בדגם החדש הוא העשרת מערכות הבטיחות, ואלה כוללות כעת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, חבל שאין התרעה על סטייה מנתיב, ולכן היא מחויבת בהתקנה מקומית של מערכת התרעה, במקרה זה מובאון פעלתנית.

1620938

 
מנוע וביצועים
כאמור, המנוע מייצר 188 כ"ס ומשודך כמו בדגם הקודם לתיבה אוטומטית רציפה, ואלה מאפשרים לאלטימה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות.   
 
בתחילת הדרך מוזר לגלות שבמכונית כזו אין אפשרות לתפעול ידני, ולתיבה יש רק מצבי 'Low' לבלימת מנוע או 'ספורט'. ההמשך מחמיא יותר עם ביצועים טובים, ולמרות היעדר מגדש טורבו, חטיבת הכוח מאפשרת לשמור על קצב טוב, ללא מאמץ ובאופן זורם. כשרוצים קצת יותר, בעליות או בעקיפות, מגלים שהמנוע מתאמץ יותר מאומצת, הקצב פוחת, ועדיין  גם אז הביצועים נאותים. רעש המנוע, כרגיל עם תיבות רציפות, נעשה מוחשי יותר תחת עומס, אבל איכשהו הצליל אינו מפריע. לתיבה מעיו פעולה מדורגת, והיא מעט איטית בתגובתה, כך שלפעמים אינה נוסכת ביטחון בעקיפות מהירות.

1620927

 
צריכת הדלק בהחלט טובה, ונעה בין 11.5 ק"מ/ל' ביום מבחן מאמץ ו-14.7 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה יותר.
 
נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה נאותה; הכיול הרך של הבולמים מסתדר עם היטב שיבושים קטנים, אבל על רצף פגמים מורכבים או גדולים יותר מערך המתלים "עסוק" מדי. גם מחוץ לעיר, שיבושים גדולים מורגשים מדי בתוך המכונית. רעשי כביש נשמעים במהירות בין-עירונית, ולעיתים נשמעים גם רעשי מתלים.
 
סיבוב ראשון של ההגה מזכיר מיד מהו שוק היעד. התחושה הראשונית מאוד לא דינמית אך היכולת טובה מהרושם הראשוני. למרות כיול מתלים רך וחוסר מסוים בריסון תנודות המרכב יכולתה בפניות בהחלט סבירה, המרכיבים שיוצרים אותה נכונים והתבלון נוצר בהתאם לטעם האמריקני. 

1620941

 
תמורה  
חלק ממובילות הקבוצה ניסו להעיר את פלח השוק הדועך של המשפחתית הגדולה עם אווירה יוקרתית. הדור השישי של ניסאן אלטימה אינו כזה, ולכן אולי יתקשה מולן; ותא הנוסעים מפגין כי בשוק היעד המקורי מדובר ברכב ”מרכז שדה“. על כך מפצה האלטימה בעיצוב נאה, חטיבת כוח יעילה וחסכונית וברשימת אבזור עשירה ביחס למחיר (פרט להתרעת סטייה מנתיב) שמייצרת תמורה טובה ומסייעת לה להתמקם במרכז הטבלה.

*פורסם במקור ב-20.08.19 (נוסף וידאו)

שווה לשקול גם:

}
מחיר
169990
החל מ- 1,794 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
4216
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
490
רוחב
185
גובה
144
משקל
1492
בסיס גלגלים
282
נפח תא מטען (ליטר)
436
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
61

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/55/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2488
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
188
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.8
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
16.7
צריכת דלק - עירונית
11.9
צריכת דלק - ממוצעת
13.5
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
10.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
10
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת Movon בהתקנה מקומית להתרעת התנגשות ברכב דו-גלגלי, מערכת לזיהוי הולכי רגל, מערכת בקרת סטייה מנתיב, קורות חיזוק והגנה בדלתות הרכב

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, מראה אחורית מתכהה אוטומטית, תאורת קריאה קדמית ואחורית, תא למשקפיים, מחזיקי כוסות קדמיים ואחוריים, ידיות בגימור כרום
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש
  • צילום: בני דויטש

21 1

דגם ניסאן אלטימה
גרסה אלטימה 2.5 ל', אוט', SV
מחיר 169990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 13.5
נפח תא מטען (ליטר) 436
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. להנמיך להנמיך להנמיך. ובסוף מתפלאים שכולם עוברים לרכבי פנאי

    יוסי 6 נובמבר 2019, 11:09