בתחילת 2019 יצא לדרך מקומית הדור ה-12 של טויוטה קורולה, כאשר הפעם הדגש היה על חטיבת הכוח ההיברידית שהייתה צפויה ליטול את עיקר המכירות. למעשה, גרסאות חמש הדלתות והסטיישן אף לא מוצעות עם מנוע בנזין רגיל והסדאן מוצעת עם מנוע כזה רק ברמת הגימור הבסיסית 'סאן'.
 
אבל כאשר מדובר במכונית כה פופולארית, האגדה מספרת שכל 15 שניות נמכרת קורולה בעולם, ברור שכל גרסה חשובה. זאת במיוחד כאשר בתחילת שנה הבאה יעלה המס וגרסאות הכלאיים צפויות להתייקר והדבר אולי ייטיב עם גרסה זו שגם כך "תגלגל" השנה כ- 2,500 מכוניות לשוק.  
 
לגרסת הבנזין מנוע 1.6 ליטר עם 132 כ"ס לעומת 122 כ"ס בהיברידית, ומחירה כרגע 133 אלף שקל - בדיוק כמו ההיברידית ברמת גימור דומה.
 
עיצוב, תא נוסעים
כיום, כאשר טויוטה קורולה כבר מאוד נפוצה על הכביש, קשה להתרגש מהמראה. בייחוד כאשר גרסאות החמש דלתות והסטיישן נראות שריריות יותר. אבל עדיין, יחסית למשפחתית ואפילו בצבע לבן היא נאה, ייצוגית מספיק אבל גם לא מגושמת.

טויוטה קורולה 1.6 ליטר בנזין - מבחן דרכים

 
פתיחת הדלת מגלה מראה דומה לזה שפגשנו בגרסאות המצוידות. איכות הפלסטיקה אינה אחידה, אם כי רוב החלקים העליונים מציעים פלסטיק רך למגע.
 
לסביבת הנהג עיצוב כללי נאה, אבל העובדה שכולה שחורה בגרסה זו יוצרת אווירה מעט קודרת. פתחי האוורור הצדדיים ממוקמים בקצוות כדי ליצור תחושת רוחב ודיפון דמוי עור עם תפרים, בא לסייע לאווירה. זאת בניגוד לפלסטיקה הקשיחה בחלקים התחתונים ולתאורות הפנים שנראות מעט פשוטות.
 
ירידה לפרטים מגלה שצג המולטימדיה הגדול ("9) אינו מקורי ושלמרות הדמיון, הוא נראה קצת פחות טוב ופחות נוח לתפעול. בניגוד למקורי, אין לו פקדי שליטה חיצוניים והתצוגה סובלת מהשתקפויות בימים בהם אור השמש חזק.

טויוטה קורולה 1.6 ליטר בנזין - מבחן דרכים

 
עוד שינוי בולט לעומת הגרסאות המצוידות הוא לוח המחוונים - שנראה פשוט ומיושן אך גם מאוד קריא וברור. צג המידע בגרסה זו ניצב בימין ולא במרכז המחוונים, וגם כאן תפעולו מעט מבלבל. עם זאת, רמת הציוד בהחלט נאותה וכוללת גם בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור.
 
במושב הנהג חסרה אפשרות לכיוון קשיחות המסעד כדי לקבל נוחות מרבית. מאחור המרחב טוב לרגליים וסביר לראש. לתא המטען נפח נאה (471 ליטר) ומבנה שימושי, גם אם לא אהבנו את הזרועות הפשוטות שתופסות מקום.
 
נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה טובה בסך הכל וזה בולט בייחוד בטיפול בפסי האטה גדולים ובמפגעים בולטים. תנודות המרכב מורגשות על כביש גלי אבל לרוב זה לא מאוד מפריע. בידוד רעשי כביש ורוח אינו מרשים.

טויוטה קורולה 1.6 ליטר בנזין - מבחן דרכים

 
גרסת הבנזין שוקלת 1,105 ק"ג - 105 פחות מההיברידית. זו אחת הסיבות לכך שהיא מייצרת תחושה קלילה יותר ומגיבה באופן נמרץ מההיברידית בכניסה לפניה. אחיזת הכביש אינה מרשימה ובשיתוף עם חטיבת הכוח הנמרצת, קל להגיע למגבלות ולחוש בהחלקה מהציר הקדמי. אבל הקורולה מגיבה היטב להעברות משקל ומדגישה שהיא אינה אותה מכונית משעממת מהעבר.
 
במצב ניהוג "ספורט" מוצע משקל נכון יותר להיגוי. במצב רגיל הוא קל מדי וחבל שלא ניתן לבחור במצב זה רק עבור ההגה. עוד שינוי לטובת גרסת הבנזין הם בלמים שפעולתם ברורה יותר.
 
רמת הציוד הבטיחותי גבוהה עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב (פעלתן מדי, אך יש אפשרות להתרעה בלבד), עמעום אורות ועוד.
 
מנוע וביצועים
בחרטום קורולה זו שוכנת גרסה מעודכנת למנוע ה-1.6 ליטר שהכרנו בדור היוצא, ההספק נותר דומה (132 כ"ס) - וזו הגרסה החזקה בהיצע המקומי. אחרי היסוס קל בזינוק, הקורולה צוברת מהירות בקצב נאה כמו שרומז גם המפרט: ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 10.2 שניות והמהירות המרבית היא 190 קמ"ש (לעומת 11 ו-180 בהיברידית).

טויוטה קורולה 1.6 ליטר בנזין - מבחן דרכים

 
כיאה לתיבה רציפה היא אוהבת לגלוש לשיוט בסל"ד נמוך, ולכן כשצריך כוח לעקיפות הבדלי הרעש בולטים. אבל ההשתהות בהאצות אינה מוגזמת והתגובה למצערת מספיק מהירה. פעולת התיבה מדורגת יחסית, כדי לא למשוך את המנוע לסל"ד ממש גבוה ורועש. מעל 4,000 סל"ד שאון המנוע הופך מוחשי - אבל לרוב אין צורך להצפין מעבר לאזור הזה. 
 
מצב "ספורט" מביא לתגובות נמרצות יותר, אבל גם מציב את המנוע בסל"ד יותר גבוה שלעיתים יפריע. יש אפשרות לתפעול ידני נוח ויעיל עם שבעה הילוכים מתוכנתים. תצרוכת הדלק בגרסה זו טובה למדי - 11 ק"מ לליטר במסלול המבחן ו-14 בקצב נינוח מחוץ לעיר.

טויוטה קורולה 1.6 ליטר בנזין - מבחן דרכים

 
תמורה
גרסת ה-1.6 ליטר מופנית כרגע יותר לציי רכב, כפי שרומז המחיר הגבוה יחסית שמגלם כנראה אפשרות להנחות. בניגוד להיברידית, כאן לא מוצעת ב-2,000 שקל נוספים גרסה מצוידת יותר.
 
ואולם גם כך גם גרסת הבנזין מתגלה כראויה, עם תמורה הולמת, ויכולת שבמקרים מסוימים (ביצועים, בלימה) אפילו עדיפה על אחותה  ההיברידית. התחושה בה קלילה ומתקשרת יותר.